logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fomei i Samyang partnerami projektu Ginące zawody

  PR 23.01.2013, przeczytano 1750 razy
ilustracjastrzałka

Rosnąca globalizacja, konsumpcyjny tryb życia i wszechobecna chińszczyzna oprócz skutków pozytywnych, mają też skutki negatywne - rzemiosło, w najlepszym tego słowa znaczeniu, umiera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fomei-i-samyang-partnerami-projektu-ginace-zawody,17770,artykul.html

Dzisiejsi mistrzowie, z nierzadko kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, nie mają następców. Nie mogą tym samym spełnić najważniejszej roli każdego mistrza - wykształcenia ucznia. Tym samym nasz świat, mimo rosnącej zamożności i dostępności dóbr, za kilkadziesiąt lat będzie biedny - biedny, ponieważ zabraknie rzeczy tworzonych z duszą.

Ginące Zawody to projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na ten problem. W jego ramach duet Michał Kaźmierczak - fotograf i Agnieszka Kaczmarczyk - dziennikarka, odwiedzają rzemieślników na śląsku cieszyńskim próbując ocalić ich kunszt od zapomnienia. Na stronie  www.ginące-zawody.pl będzie można zobaczyć gamę tych niezwykłych, pasjonujących postaci pokazanych w formie fotografii portretowych oraz panoram sferycznych, wzbogaconych wywiadem. W chwili obecnej zapoznać się można z panem Jerzym Wałgą - ostatnim rusznikarzem cieszyńskim, Andrzejem Malcem, który wykonuje galanterię z kości oraz Bronisławem Plintą - szewcem i cholewkarzem. Docelowo autorzy zamierzają pokazać 15 rzemieślników. Kolejna postać, którą będzie rzeźbiarz Grzegorz Michałek, ukaże się na początku lutego, a następne co 2 tygodnie. 

Autorami projektu są:
Agnieszka Kaczmarczyk - dziennikarka portalu Gazeta Codzienna, animatorka kultury, abslowentka Uniwersytetu Śląskiego. Energię do pracy czerpie ze spotkań z pasjonującymi ludźmi.
Michał Kaźmierczak - na co dzień właściciel agencji reklamowej Fooz i student grafiki, zawodowo fotograf, a prywatnie i po godzinach miłośnik gór i wspinaczki.

Zastosowany sprzęt

Wizja autora wymagała zastosowania dodatkowych źródeł światła do oświetlenia modeli. Dzięki wykorzystaniu lamp Fomei Digital Pro X (500Ws i 1200Ws) uzyskano zarówno dużą mobilność jak również bogaty zestaw wysokiej jakości modyfikatorów i akcesoriów. Panoramy sferyczne zostały zaś wykonane ultra szerokim Samyang-iem 8mm, dzięki któremu jakość i ostrość obrazu jest bardzo wysoka.

"Fotografując rzemieślników, przy okazji tego projektu chciałem zrobić coś innego - pokazać ich w nieco odmienny sposób od czysto prasowej fotografii. Zdecydowałem się na swego rodzaju mix stylu prasowego z podejściem typowo studyjnym, portretowym. Aby ten zamysł zrealizować musiałem mieć do dyspozycji mocne, a jednocześnie mobilne lampy błyskowe. Produkty Fomei z rodziny Digital Pro X idealnie spełniają to zadanie, jednocześnie dostarczając fotografowi duża gamę naprawdę dobrej jakości modyfikatorów światła i akcesoriów. Dodatkowo chciałem zaprezentować warsztaty rzemieślników, ich środowisko pracy w formie pełniejszej aniżeli ograniczony wycinek, jakim jest fotografia. Zdecydowałem się na stworzenie panoram sferycznych ich małego świata, które lepiej wprowadzą widzów w ten niepowtarzalny klimat. Realizacja takich fotografii wymaga niestandardowego, ultra szerokokątnego obiektywu. Wybrałem produkt firmy Samyang, który zadziwia zarówno jakością, jak i ceną" - Michał Kaźmierczak

Partnerami projektu są firmy Medikon - dystrybutor lamp błyskowych Fomei oraz Samyang Polska - producent obiektywów.

Źródło: Medikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

No i zginą sobie te zawody, przedśmiertnie sfotografowane obiektywem Samyang przy lampach Fomei...
Jak przeczytałem tytuł, to miałem nadzieję, że rusza jakiś projekt, który ma na celu pomoc właśnie takim rzemieślnikom w zaistnieniu na rynku zdominowanym przez chińską masówkę, a okazało się, że to tylko dystrubutor "gratów" dla fotografów robi sobie PR, czyli lans... :(

Najnowsze w tym dziale

Obiektyw Voigtlander APO Lanthar I 50 mm f/3,5 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
Heytex Ecotex Frontlit w ofercie Antalis
Baner, który nie zawiera PVC? Materiał, który jest ultralekki, ale superwytrzymały? Wakacje już się zaczęły, ale nasi Zieloni Bohaterowie nie zwalniają tempa. Powitajcie jedną z naszych nowości – Heytex Ecotex Frontlit.
Pils odświeża identyfikację i komunikację
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, podkreślając lokalność Pilsa.
Sony ZV-E10 II i obiektyw E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS II
Sony wprowadza na rynek aparat ZV-E10 II, będący drugą generacją bestsellerowego modelu ZV-E10i. Korpus ZV-E10 jest obecnie podstawowym aparatem w przeznaczonej dla twórców treści serii Sony ZV. Stanowi wszechstronne, nieduże i łatwe w użyciu narzędzie dla początkujących i zaawansowanych twórców. Nowy ZV-E10 II będzie miał...
PLL LOT szuka strategicznej agencji reklamowej
Polska Grupa Lotnicza S.A., w imieniu Polskich Linii Lotniczych LOT S.A., ogłasza przetarg na wybór strategicznej agencji reklamowej do współpracy przy opracowaniu i realizacji kampanii wizerunkowej oraz bieżącej obsługi działań komunikacyjnych marki dla PLL LOT S.A.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764