logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Food marketing - jak zachwycić klientów nowym produktem?

  PR 16.12.2019, przeczytano 396 razy
ilustracja

Food marketing to termin, którym interesuje się coraz większa liczba managerów. Rynek gastronomiczny w Polsce bowiem od dekady stale rośnie. Dziś jest wart ponad 36 mln złotych. Stanowi to szansę dla firm z branży HoReCa, które planują wprowadzić nowe produkty. Podpowiadamy jaka powinna być strategia komunikacji marki, aby premiera nowości produktowych nie została przysłonięta przez działania konkurencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/food-marketing---jak-zachwycic-klientow-nowym-produktem,385103,artykul.html

Fotografia kulinarna, czyli wirtualna degustacja

Zakłada się, że 65 % populacji stanowią wzrokowcy. Co więcej, nasz mózg potrzebuje 1/10 sekundy, by zrozumieć sens treści wizualnych. W przypadku tekstu zawierającego między 200 - 250 słów zajmuje mu to aż 60 sekund. Dlatego to właśnie treści wizualne powodują wzrost zaangażowania u odbiorcy.

- W przypadku planowania premiery nowości produktowej duży nacisk warto położyć na odpowiednie materiały graficzne np. zdjęcia potraw- tłumaczy Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający w agencji PR Commplace. - Dobrym pomysłem jest zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia kulinarna pomoże dotrzeć do kubków smakowych klientów, bez konieczności organizowania degustacji. Apetycznie zaprezentowany produkt pomaga zwizualizować smak, zapach oraz sugeruje sposób podania - dodaje ekspert z Commplace.

Fotografia żywności może odwoływać się także do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Zdjęcia kulinarne będzie można później wielokrotnie wykorzystywać w wielu kanałach komunikacji. Blog firmowy, strona internetowa, przepisy kulinarne, reklamy - w tym POSy, menu, reklamy drukowane, czy media społecznościowe - to tylko niektóre z nich. Co istotne, jednym z najpopularniejszych hashtagów na Instagramie w 2019 roku jest #foodie, który nawiązuje właśnie do tematyki żywności. 

Food marketing - kupujemy oczami

Kolejna kwestia - opakowanie. Słynne powiedzenie „Książka jest oceniana na podstawie okładki” można zmodyfikować i śmiało powiedzieć „Produkt jest oceniany po opakowaniu”. Znaczenie opakowań rośnie, a jednym z najważniejszych elementów, na którym koncentrują się klienci przy wyborze, jest wygląd produktu. Dotyczy to nie tylko opakowania w dosłownym znaczeniu. Zaczyna się od podstawowego projektu logo marki, sposobu prezentacji i opowiedzenia historii. Właśnie dlatego naming, logo, branding, czy projekty opakowań i materiały POS to elementy, których nie może zabraknąć na twojej liście zadań związanej ze strategią komunikacji marki. 

Silne osobowości: influencer, bloger kulinarny, szef kuchni

Przygotowując strategię komunikacji marki, warto pamiętać także o tzw. społecznym dowodzie słuszności, dzięki któremu możemy budować zaufanie odbiorców. W tym przypadku dobrze jest rozważyć koncepcję wykorzystania kucharzy, blogerów, ekspertów w promocji marki. Dlaczego? Nie wszyscy, nawet lojalni klienci sięgną bowiem chętnie po nowość, którą wprowadzamy na rynek. Jest to związane z lękiem przed zmianą. Odbiorcy przyzwyczaili się do starego opakowania, smaku, czy konsystencji, a spróbowanie „nowego” zmusza ich poniekąd do wyjścia ze strefy komfortu i porzucenia dawnych przyzwyczajeń.

Badanie przeprowadzone przez SW Research, wykazało, że Polacy przywiązani są do znanych sobie marek i z dużym dystansem podchodzą do nowości. W kategorii FMCG tylko kilka procent respondentów zadeklarowało skłonność do kupowania nowości rynkowych. Dlatego tak istotne jest, aby marki „wspierały” w tym kroku swoich odbiorców. Influencer, bloger kulinarny lub ekspert sprawią, że kampania kulinarna przełamie obawy przed próbowaniem nowości.

Gotowanie razem z marką - przepisy

Przygotowanie autorskich koncepcji kulinarnych oraz przepisów to kolejny element układanki składającej się na food marketing. W tym przypadku także świetnie sprawdzi się współpraca z szefami kuchni lub blogerami, którzy nie tylko zaprezentują jak wykonać danie, ale również odeślą zainteresowanych do przepisu. Stworzone materiały warto wykorzystać i crossować w różnorodnych kanałach komunikacji. W jaki sposób?

Autorskie przepisy kulinarne zaprezentować można na swojej stronie, w mediach społecznościowych lub wysłać do mediów branżowych. Dzięki temu osiągniemy maksymalne zasięgi, docierając do szerokiego grona odbiorców. Dobrym pomysłem jest również stworzenie dedykowanego hashtaga, którym z kolei odbiorcy będą mogli oznaczać w mediach społecznościowych zdjęcia dań, wykonanych z produktów danej marki. Autorów najciekawszych zdjęć można natomiast nagradzać pakietami produktów firmowych.

Istnieją nieograniczone możliwości wprowadzenia produktu na rynek. Od chwytliwych wzorów opakowań, profesjonalnych sesji produktowych, aż po stworzenie autorskich przepisów. Kluczem jednak jest zrozumienie psychiki i potrzeb konsumentów, a dopiero następnie stworzenie skutecznej komunikacji. 

Źródło: PR Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimo wysokich kar łamią kwarantannę
Jest wegetarianką, a w ośrodku podali mięso. Tylko na chwilę, po niezbędne zakupy, czyli wódkę i piwo. Z psem do weterynarza. Porozmawiać ze znajomymi na skwerze, napić się z kolegami. Wybrać gotówkę z bankomatu. Koniecznie osobiście spotkać się z dzielnicowym i to najlepiej w komendzie policji. Powód do złamania kwarantanny, mimo wysokich kar, zawsze się...
Zaskocz kontrahenta prezentem
Biznes i dyplomacja są nierozerwalnie związane z wręczaniem sobie prezentów. Nadchodząca Wielkanoc może być miłą okazją, aby sprawić niespodziankę kontrahentowi.
Działania marek w okresie pandemii
Część marek działających na polskim rynku zintensyfikowały działania komunikacyjne skierowane do klientów i pracowników, jednak większość wstrzymała informowanie o swoich działaniach – wynika z tygodniowego podsumowania działań marek przygotowanego przez agencję Magna Talenta, specjalizującą się w budowaniu wizerunku marek, w tym prezesów największych, polskich...
Wszelkie zmiany, w szczególności te nagłe i narzucone odgórnie, budzą opór pracowników. Jednak w czasie panującej epidemii komunikacja zmian jest nieunikniona. Przedsiębiorstwa, chcąc utrzymać biznes, muszą dostosować się do okoliczności i wdrożyć nowe systemy oparte o pracę zdalną, automatyzację, nowe technologie czy sprzedaż on-line....
W czasie pandemii przed markami stanęły nowe wyzwania i ograniczenia. Agencja Dziadek do orzechów postanowiła podzielić się swoimi przemyśleniami, na temat tego jak w czasie panującego kryzysu powinny zachowywać się marki. „Komunikacja w pandemii” to opracowanie zawierające praktyczne rady dla każdego marketera i agencji reklamowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764