logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Forbes: Najbardziej wpływowi ludzie polskiego internetu

  PR 31.08.2020, przeczytano 1446 razy

W nowym numerze magazynu „Forbes Polska” znajdziemy zestawienie 25 osób, których opinie i postawy w największym stopniu wpływają na internautów w Polsce. Opracowanie wskazuje ludzi, którzy swoją działalnością w mediach społecznościowych inspirują, edukują i motywują do działania – wpływają na rzeczywistość biznesową i społeczną. Z Julią Kuczyńską „Maffashion” – najwyżej sklasyfikowaną osobą ze świata mody, wywiad przeprowadził redaktor naczelny „Forbes Polska” Paweł Zielewski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/forbes%3A-najbardziej-wplywowi-ludzie-polskiego-internetu,388259,artykul.html

W polskim internecie funkcjonuje ponad 50 tys. profili, które swoimi zasięgami przekraczają 10 tys. obserwujących. Ranking pokazuje świat polskich influencerów. Powstał dzięki algorytmowi, opartemu na wskaźnikach, które są najczęściej brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o współpracy z danym influencerem, tj. popularność, zaangażowanie, liczba obserwujących, zasięg czy umiejętność zbudowania trwałej relacji z odbiorcami.

-Postawiliśmy na autorski algorytm oceniający siłę, ale przede wszystkim jakość wpływu influencerów na obserwujących ich w internecie ludzi. Zadanie z serii „niemożliwe”, ale warte podjęcia ryzyka – mówi Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbes Polska”. Ranking ma być naszym głosem w tworzeniu definicji „influencera”, bo tak naprawdę na pytanie, kim jest owa osoba, odpowiedzi (jeszcze) nie ma. W jego poszukiwaniu przeskanowaliśmy internet, odsialiśmy jego patologie, z premedytacją odrzuciliśmy z grona aktorów i dziennikarzy (ich powinność polega na czymś innym), a i tak zostało ogromne grono ludzi, które – mniej lub bardziej świadomie – codziennie „ulepia” umysły milionów obserwujących. – podkreśla Paweł Zielewski.

Pozycja i status w mediach społecznościowych potrafi często być jednym z czynników decydujących o: sukcesie marketingowym produktów i usług, doborze prowadzących i uczestników programów telewizyjnych i online, doborze obsady w produkcjach filmowych, poziomie wynagrodzenia sportowców, a nawet sukcesie w wyborach politycznych.

Samo badanie obejmowało okres 08.08.2019 – 08.08.2020, a w efekcie pozwoliło wyłonić najbardziej wpływowe postaci polskiego internetu w 2020 roku.

Podczas prac nad rankingiem byli brani pod uwagę twórcy niezależni, którzy w momencie zakończenia pracy nad rankingiem byli pełnoletni, mają ustabilizowaną – co najmniej kilkuletnią – historię obecności w mediach, a polscy odbiorcy stanowią kluczową część ich obserwujących. Z analizy wykluczone były osoby, które swoją popularność zdobyły dzięki wulgarnym, kontrowersyjnym treściom.

Ranking powstał we współpracy z InfluTool. Ranking można przeczytać w nowym „Forbes Polska”, natomiast w serwisie forbes.pl ranking prezentuje 40 najbardziej wpływowych osób w polskim internecie.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764