logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Forbes: Najbardziej wpływowi ludzie polskiego internetu

  PR 31.08.2020, przeczytano 594 razy

W nowym numerze magazynu „Forbes Polska” znajdziemy zestawienie 25 osób, których opinie i postawy w największym stopniu wpływają na internautów w Polsce. Opracowanie wskazuje ludzi, którzy swoją działalnością w mediach społecznościowych inspirują, edukują i motywują do działania – wpływają na rzeczywistość biznesową i społeczną. Z Julią Kuczyńską „Maffashion” – najwyżej sklasyfikowaną osobą ze świata mody, wywiad przeprowadził redaktor naczelny „Forbes Polska” Paweł Zielewski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/forbes%3A-najbardziej-wplywowi-ludzie-polskiego-internetu,388259,artykul.html

W polskim internecie funkcjonuje ponad 50 tys. profili, które swoimi zasięgami przekraczają 10 tys. obserwujących. Ranking pokazuje świat polskich influencerów. Powstał dzięki algorytmowi, opartemu na wskaźnikach, które są najczęściej brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o współpracy z danym influencerem, tj. popularność, zaangażowanie, liczba obserwujących, zasięg czy umiejętność zbudowania trwałej relacji z odbiorcami.

-Postawiliśmy na autorski algorytm oceniający siłę, ale przede wszystkim jakość wpływu influencerów na obserwujących ich w internecie ludzi. Zadanie z serii „niemożliwe”, ale warte podjęcia ryzyka – mówi Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbes Polska”. Ranking ma być naszym głosem w tworzeniu definicji „influencera”, bo tak naprawdę na pytanie, kim jest owa osoba, odpowiedzi (jeszcze) nie ma. W jego poszukiwaniu przeskanowaliśmy internet, odsialiśmy jego patologie, z premedytacją odrzuciliśmy z grona aktorów i dziennikarzy (ich powinność polega na czymś innym), a i tak zostało ogromne grono ludzi, które – mniej lub bardziej świadomie – codziennie „ulepia” umysły milionów obserwujących. – podkreśla Paweł Zielewski.

Pozycja i status w mediach społecznościowych potrafi często być jednym z czynników decydujących o: sukcesie marketingowym produktów i usług, doborze prowadzących i uczestników programów telewizyjnych i online, doborze obsady w produkcjach filmowych, poziomie wynagrodzenia sportowców, a nawet sukcesie w wyborach politycznych.

Samo badanie obejmowało okres 08.08.2019 – 08.08.2020, a w efekcie pozwoliło wyłonić najbardziej wpływowe postaci polskiego internetu w 2020 roku.

Podczas prac nad rankingiem byli brani pod uwagę twórcy niezależni, którzy w momencie zakończenia pracy nad rankingiem byli pełnoletni, mają ustabilizowaną – co najmniej kilkuletnią – historię obecności w mediach, a polscy odbiorcy stanowią kluczową część ich obserwujących. Z analizy wykluczone były osoby, które swoją popularność zdobyły dzięki wulgarnym, kontrowersyjnym treściom.

Ranking powstał we współpracy z InfluTool. Ranking można przeczytać w nowym „Forbes Polska”, natomiast w serwisie forbes.pl ranking prezentuje 40 najbardziej wpływowych osób w polskim internecie.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Artykuł dostępny odpłatnie.
Równie dobrze mógłbyś linkować na Berdyczów.

avatar użytkownika
,

Dla oszczędnych jest bezpłatne omówienie na naszej stronie. Chciałbyś aby każdy ploter, którego pojawienie się na rynku anonsujemy w Signs.pl, stawał się dzięki takiemu anonsowi bezpłatnie dostępny dla naszych bywalców? Byłoby pięknie...  

,

Minimum, to chciałbym, żeby przy linku do płatnego materiału, była o tym informacja.
Użytkownik traci czas na klikanie skoro i tak nic się nie dowie.
  

avatar użytkownika
,

No popatrz - nie da się ich okraść za pomocą adblocka i to wywołuje frustrację...?  

,

Nie interesuje mnie kogo okradasz za pomocą adblocka.

Interesuje mnie natomiast, że podajesz link do płatnego serwisu i nie ma przy linku ani słowa o tym.
Jesteś użytecznym idiotą, nabijającym Forbesowi odsłony czy zwykłym?
  

avatar użytkownika
,

Twoja teza jest wewnętrznie sprzeczna. Wydawcy stosujący model płatnego dostępu do treści nie walczą o odsłony.  

,

Ale liczą je w Gemiusie dla jaj? Czy, żeby w ofercie reklamowej była lepsza liczba?  

avatar użytkownika
,

Wprawdzie wykorzystałeś już w dyskusji pojęcie "idiota" ale nie widać żadnych podstaw aby przyznawać Ci w tym względzie monopol. Niech każdy kto przygląda się tej naszej pogawędce spróbuje sobie odpowiedzieć na pytanie: jak nazwać kogoś kto sądzi, że ludzie będą oddawać mu za darmo efekty swej zawodowej pracy tylko dlatego że on tak chce...  

,

Jest knajpa. Wchodzisz siadasz zamawiasz drinka i frytki. Przy wyjściu, po otrzymaniu rachunku, okazuje się, że do ceny tego co zjadłeś i wypiłeś, doliczono bilet wstępu.
Knajpa nie informuje, że wstęp jest płatny, bo i po co... przecież klient się dowie przy płaceniu.
Tak właśnie wygląda link do płatnej treści, NIEOZNACZONY, że linkowana treść jest dostępna odpłatnie.

Ale rozumiem, że tego nie ogarniasz, to przecież jest bardzo, ale to bardzo trudne.
  

avatar użytkownika
,

Twój przykład jest manipulacją i ma przykryć fakt, że oczekujesz darmowych drinków i frytek. Takie atrakcje się zdarzają, na przykład na imprezach sponsorowanych, na których za drinki płaci promująca się firma. Ale oczekiwanie tego od każdego restauratora zasługuje na refleksję co najmniej lingwistyczną.  

Najnowsze w tym dziale

Radio TOK FM zachęca wszystkich do wsparcia walki o prawa kobiet poprzez zakup subskrypcji TOK FM Premium. W ramach specjalnej akcji 100% przychodu ze sprzedaży prenumerat cyfrowych stacji w dniach od 30 października do 1 listopada br. trafi do Centrum Praw Kobiet.
Znamy już projekt scenografii Eurowizji Junior 2020
29 listopada w Warszawie odbędzie się spektakularne widowisko muzyczne i telewizyjne – Eurowizja Junior 2020. Po raz drugi gospodarzem konkursu jest Telewizja Polska i Europejska Unia Nadawców. Jednym z najważniejszych elementów wydarzenia jest scenografia zaprojektowana przez Annę Brodnicką.
Sympatia wprowadza wideoczat, nową funkcję, umożliwiającą użytkownikom serwisu bezpośredni kontakt dzięki prywatnej rozmowie wideo. W dobie pandemii ma to ułatwić nawiązywanie relacji singlom szukającym związku.
W poniedziałek, 2 listopada 2020 r. pod hasłem „Pogodni przez całe życie” rozpocznie się nowa kampania reklamowa Radia Pogoda, a także konkurs antenowy dla słuchaczy. To druga odsłona akcji - we wrześniu i październiku redakcja rozgłośni szukała pogodnych osób, których zdjęcia teraz można będzie zobaczyć m.in. na billboardach w wybranych miastach...
„Gazeta Wyborcza” uruchomiła specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej z której cały przychód zostanie przekazany Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet. Środki przeznaczone będą m.in. na pomoc osobom szykanowanym za udział w ostatnich ogólnopolskich protestach wywołanymi orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego obowiązującego w Polsce od 1993...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764