W czwartek (16 kwietnia br.), na rynku ukazało się urodzinowe wydanie magazynu Forbes Women. Tematem wiodącym numeru jest szeroko pojęta ekologia, czyli ekologiczne biznesy, zmiany klimatyczne i ich wpływ na gospodarkę, a także np. omówienie raportu o kosztach „zielonego życia”. W Strefie Liderek przeczytamy m.in. wywiad z bohaterką okładki nowego numeru – Omeną Mensah. W pozostałych sekcjach pojawią się materiały z zakresu pracy, rozwoju oraz sfery prywatnej w formie felietonów, wywiadów, case study oraz omówień.
Magazyn Forbes Women, wydanie specjalne polskiej edycji Forbesa, zadebiutował na rynku rok temu, w kwietniu 2019 r. Przez ostatnie 12 miesięcy w sprzedaży ukazało się 6 numerów magazynu. Zarówno w wydaniach drukowanych, jak i w serwisie pojawiały się unikalne treści tj. 56 ekskluzywnych wywiadów czy 15 raportów specjalnych. Na łamach magazynu wypowiedziały się aż 254 ekspertki. Forbes Women posiada prawie 11 tys. obserwujących na Facebooku, ponad 11 tys. na Instagramie i prawie 6 tys. na LinkedIn.
– Naszym celem było oddanie głosu samym Polkom – pokazanie ich sukcesów, eksperckiej wiedzy i pasji. Na łamach „Forbes Women” wypowiadają się liderki, prezeski, menedżerki, działaczki samorządowe, ekonomistki, sportsmenki, polityczki, artystki, studentki i założycielki start-upów. W wywiadach, komentarzach, felietonach i osobistych historiach nasze ekspertki zabierają głos w najważniejszych sprawach społecznych, gospodarczych i politycznych. Te problemy pokazujemy z różnych perspektyw: liderek i debiutantek. Nastolatek i seniorek, czasami mega-gwiazd, takich jak Serena Williams – mówi Aleksandra Karasińska, redaktor prowadząca Forbes Women.
– Forbes Women jest magazynem o biznesie dla kobiet i dla mężczyzn, wszystkich, którym zależy na różnorodności i równouprawnieniu obu płci. Inspirujemy do działania, pomagamy zdobywać wiedzę i doświadczenie, angażujemy panie i panów do współpracy ukazując pozytywne jej przykłady. Zachęcamy firmy do tworzenia kultury pracy opartej na równości – mówi Konrad Sadurski, redaktor prowadzący Forbes Women.
Forbes Women zainicjował akcję Równa Firma, której celem jest zrównanie szans kobiet i mężczyzn w pracy i biznesie. W ramach inicjatywy powstał Kodeks Dobrych Praktyk – siedmiopunktowy przewodnik dla firm, którym bliskie są takie wartości jak: różnorodność, równość płac oraz wspieranie kobiet na rynku pracy.
Źródło: Ringier Axel Springer Polska