logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Format GIF ma już 30 lat

  PR 22.06.2017, przeczytano 2556 razy

Animowane obrazki znajdujemy w każdym zakątku Internetu i aż trudno uwierzyć, że GIF-y są z nami już od 30 lat. To jeden z najstarszych standardów, wynaleziony z potrzeby przesyłania obrazów w erze transferu na poziomie 56 kbit/s. Chociaż dzisiaj szybkość transmisji danych nie stoi już na przeszkodzie, GIF-y wciąż obecne są w naszym życiu. Zawładnęły sercami nastolatków, którzy na Messengerze wysyłają ich aż 25 tysięcy na minutę, a od początku powstania tego komunikatora wysłano już ponad 14 miliardów GIF-ów. Za ich pomocą głównie przekazujemy emocje i rozśmieszamy przyjaciół, jednak GIF może też odgrywać poważniejszą rolę, np. w marketingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/format-gif-ma-juz-30-lat,32889,artykul.html

GIF, czyli Graphics Interchange Format, powstał 15 czerwca 1987 w siedzibie firmy CompuServe pod nazwą GIF87a. Po dwóch latach format udoskonalono, wprowadzając do niego m.in. obsługę animacji i przezroczystości. Wysoki stopień kompresji i niewielkie rozmiary plików GIF powodowały, że były one chętnie wykorzystywane przez osoby tworzące pierwsze proste strony internetowe pod koniec lat 80. i w latach 90, dodając kolorytu i dynamiki statycznym witrynom. Wielką zaletą GIF-ów był  niewielki rozmiar pliku, który pozwalał szybko wczytywać obraz, co było bardzo przydatne w czasach, gdy transfer pozwalał pobierać dane z prędkością 56 kilobitów na sekundę.

Wraz z upływem czasu i rozwojem infrastruktury GIF stracił na pierwotnym znaczeniu i zmienił swoją funkcję. Obecnie format ten głównie kojarzymy z zabawnymi animacjami, wykorzystywanymi na forach, w komentarzach lub w formie wszechobecnych memów.  GIF-y co prawda zmieniły swoją funkcję, lecz wcale nie straciły na popularności. Śmiało można powiedzieć, że tak powszechne jak dziś, nie były nigdy wcześniej. Według portalu Facebook, użytkownicy aplikacji Messenger wysyłają ich średnio aż 25 tysięcy na minutę. Nic dziwnego, że coraz więcej firm dostrzega potencjał tego formatu i stara się go wykorzystać np. w komunikacji marketingowej, aby dotrzeć ze swoim przekazem do rzeszy młodych ludzi.

- Nadszedł czas komunikacji prowadzonej równolegle w wielu kanałach. Takie holistyczne podejście do działań marketingu prezentują firmy, które są liderami w swoich branżach. Obecnie czat, a w szczególności komunikator Messenger jest gorącym kanałem, który nabiera coraz większego znaczenia również w obszarze biznesu. Prowadzenie komunikacji za pomocą chatbotów posiada ogromny potencjał, choćby właśnie ze względu na możliwość wykorzystania w kampaniach skierowanych do młodych ludzi, którzy przecież uwielbiają GIF-y. Dzięki temu firmy i marki mogą tworzyć angażującą komunikację z klientami odbywającą się w kanałach, w których obecni są na co dzień oraz za pomocą narzędzi, z których codziennie korzystają. Wykorzystanie w swojej strategii komunikacji aplikacji Messenger i GIF-ów pozwoli nie tylko łatwiej dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, ale także stworzy pozytywny wizerunek firmy nowoczesnej, aktywnej, podążającej za nowymi trendami oraz mówiącej głosem zrozumiałym przez odbiorców. Nowoczesny marketingowiec korzysta dzisiaj z platform, które pozwalają prowadzić zintegrowaną komunikację w wielu kanałach. – mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

GIF od kilku lat przeżywa renesans i niezależnie, co sądzimy o takich obrazkach, ich powszechna obecność w sieci jest dowodem, że format ten świetnie zniósł próbę czasu. Pomysły na nowe zastosowania dla wynalazku firmy CompuServe pokazują, że choć istnieją nowocześniejsze i znacznie lepsze formaty, GIF wciąż trzyma się mocno i to się nie zmieni przez wiele kolejnych najbliższych lat.

Źródło: Infobip

www.infobip.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764