logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Format #Hashtagchallenge na Tiktoku dostępny dla polskich reklamodawców

  PR 16.01.2020, przeczytano 1014 razy
ilustracjastrzałka

Hasztag jest jednym z kluczowych narzędzi mediów społecznościowych, a wyzwania to coś, co pokochało pokolenie Z. Nie dziwi więc, że #HashtagChallenge stał się jednym z najatrakcyjniejszych formatów na TikToku, zarówno dla użytkowników, jak i dla marek. Od tego roku dostępny jest również dla polskich reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/format-hashtagchallenge-na-tiktoku-dostepny-dla-polskich-reklamodawcow,385353,artykul.html

TikTok rośnie w siłę, a liczba tiktokerów w Polsce już dawno przekroczyła dwa i pół miliona. W czym tkwi jego sekret? Do zalet na pewno można zaliczyć content – krótkie filmiki, które tworzą użytkownicy, często nie są doskonałe, ale dzięki temu są bardziej autentyczne. Mają również dużą szansę szybko stać się viralami. Dodatkowo aplikacja dostarcza treści zaraz po zarejestrowaniu i nie wymaga „śledzenia” kogokolwiek.

Na TikToku istnieje kilka formatów, które szczególnie angażują użytkowników, np. duety, lip sync czy właśnie #HashtagChallenge. Do uruchomienia tego ostatniego wystarczy kilka kroków – stworzenie filmu, wybranie towarzyszącej mu piosenki i rzucenie wyzwania innym osobom do stworzenia własnej wersji z użyciem konkretnego hasztagu i podkładu muzycznego. #HashtagChallenges inicjowane są przez twórców aplikacji, samych użytkowników, a w końcu – marki.

W 2018 roku Guess nawiązało pierwszą współpracę z TikTokiem, tworząc hashtag #InMyDenim. Marka opublikowała kilka filmików i pozwoliła użytkownikom działać. W materiałach wideo pokazywali oni, jak zmieniają swój monotonny ubiór w strój w stylu glamour. Oczywiście za sprawą jeansów Guess. Filmiki z #InMyDenim zostały obejrzane ponad 38 milionów razy.

– Wyniki osiągane dzięki formatowi #HashtagChallenge są naprawdę spektakularne. To wyświetlenia często liczone w milionach przy stosunkowo niskim koszcie dotarcia. Taka reklama jest również mocno angażująca, a nierzadko użytkownicy nabywają dany produkt, by móc go pokazać w swoim wideo – mówi Marta Zarosa, Head of Social Audience w Open Mobi.

#HastagChallenge w aplikacji widoczny jest dla każdego, zarówno dla twórców, jak i użytkowników-obserwatorów, bez żadnych ograniczeń. TikTok, z uwagi na jego potencjał, rozwinął go także jako format reklamowy. Od tego roku dostępny jest również w Polsce, m.in. za pośrednictwem agencji Open Mobi. Hasztag jako reklama wyświetlany jest na banerach w ogólnej wyszukiwarce oraz jako sponsorowany hasztag, a także przypięty jest u góry strony w wyszukiwarce muzyki rekomendowanej do tiktoków (czyli filmików).Tworzona jest również strona dedykowana #HashtagChallenge.

Gdzie jeszcze tkwi szansa dla marek? Dzięki #HashtagChallenges użytkownicy sami stają się współtwórcami treści dla brandu. Życie challengu nie kończy się też wraz z zakończeniem kampanii reklamowej. Użytkownicy nadal mogą tworzyć swoje wideo pod danym hasztagiem, a także widzą wszystkie treści zamieszczone do tej pory na platformie. Marki mają więc dodatkowo szansę zidentyfikowania najlepszych, najbardziej angażujących twórców, co pozwoli na wyłonienie prawdziwych ambasadorów. W końcu, i to jedna z najważniejszych zalet, TikTok dociera do pokolenia Z, które stanowi dziś jedno z największych wyzwań dla marketerów.

Źródło: Open Mobi

www.openmobi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764