logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Formaty wideo. Czy staliśmy się społeczeństwem obrazkowym?

  PR 23.05.2023, przeczytano 490 razy
ilustracja
Źródło - „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej. Raport BrandLift.” Badanie przeprowadzone na grupie 1 173 użytkowników Instagrama.

Reelsy, czyli krótkie, trwające od 15 do 60 sekund filmy, są obecnie bardzo popularną formą publikacji w social mediach. Im bardziej dynamiczne i efektownie zmontowane, tym chętniej oglądane przez użytkowników. W dobie przyspieszonego tempa życia, doceniamy bowiem  informacje podane w ciekawej, zwięzłej formie. Czy oznacza to, że staliśmy się społeczeństwem obrazkowym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/formaty-wideo.-czy-stalismy-sie-spoleczenstwem-obrazkowym,400081,artykul.html

Short video, Tik-Toki, reelsy, instastories – bez względu na nazwę, cel jest jeden: szybko. Dynamiczne formaty wypierają statyczne formy i stają się głównym sposobem komunikacji w sieci, a zarazem są preferowane przez algorytm. Dlaczego łatwiej nam zatrzymać wzrok na materiale wideo?

Czy stajemy się społeczeństwem obrazkowym?

W dzisiejszym świecie, głównie dzięki mediom społecznościowym, dostęp do informacji jest łatwiejszy i szybszy niż kiedykolwiek wcześniej. Korzystamy z platform, w których dominują materiały wideo – dynamiczne i ze skondensowaną dawką wiadomości. Prawie co drugi z nas odwiedza Facebooka kilkanaście razy dziennie lub częściej. Podobnie jest z Instagramem, który jest sprawdzany przez 32 proc. użytkowników tak samo często. Natomiast po TikToka sięga 27 proc. z nas. Wszystkie z tych mediów charakteryzują się przewagą treści w formie modnych reelsów.

– Konsumpcja video niezmiennie rośnie. Teraz konsumenci oczekują przede wszystkim skondensowanych, dynamicznych treści. Jest to widoczne w każdej kategorii tematycznej. Począwszy od rozrywki, przez prezentacje produktów i usług czy wiadomości, publicystykę. Materiały promocyjne czy sprzedażowe muszą szczególnie uwzględniać video. Dodam – atrakcyjne video. W czasach, gdy żyjemy szybko, podstawowym celem twórców jest skupienie uwagi, która teraz jest pierwszym krokiem do nawiązania relacji. Oczywiście dla tych, którzy muszą skondensować swoje treści stanowi to nie lada wyzwanie. Często te kilkadziesiąt sekund wydaje się zbyt krótkie na opowiedzenie swojej historii czy zapoznanie konsumenta z produktem, jednak przy efektywnym montażu i skupieniu się na konkretach, można stworzyć naprawdę wciągający i dynamiczny materiał – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

Konkurencja o uwagę użytkowników jest teraz ogromna, dlatego krótkie formy treści, takie jak reelsy, tiktoki, są skutecznym sposobem na zatrzymanie atencji konsumenta. Użytkownicy często przeglądają wiele treści w szybkim tempie, więc treści wizualne są łatwiejsze do przyswojenia w takim kontekście.

Za co lubimy krótkie formy?

Reelsy dają użytkownikom swobodę do wyrażania swojej kreatywności – żeby nagrać swoją relację często wystarczy stworzyć kilkusekudnowe ujęcia, dodać efekty dźwiękowe i nakładki graficzne. Z kilku elementów i dynamicznego montażu, który na podstawowym poziomie nie wymaga wielu umiejętności, można stworzyć przyciągający uwagę materiał. Ponadto łatwość udostępniania treści na różnych platformach, pozwala w szybki sposób dotrzeć ze swoim contentem do innych użytkowników. Fenomenu tego formatu można doszukiwać się w jego podatności na trendy. Użytkownicy mogą tworzyć treści „na czasie”, nawiązując do modnych memów, wyzwań, czy nagrywać tzw. duety.

Formaty wideo stały się naszym głównym źródłem pozyskiwania informacji o świecie, ale i bazą treści rozrywkowych. Ludzką uwagę najczęściej da się przyciągnąć tylko krótkotrwale, a trend obecny w mediach społecznościowych, jest potwierdzeniem, że szukamy tego, co „przyjmie” nasze oko.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764