logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Formularze do submisji i sprawdzania plików graficznych

| 10.12.2017 21:12

Dużo moich codziennych zadań zaczyna się od przyjmowania plików graficznych. Jedni przysyłają w mailach, inni dropboxem lub we transferem. Niektórzy przed czasem, a inni w ostatniej chwili. Jedni od razu we właściwym formacie i rozdzielczości, a z innymi trzeba wymienić kilka maili zanim przyślą to co trzeba.
Zastanawiam się nad automatyzacją przyjmowania plików poprzez formularze internetowe. Chodzi mi o formularze, z polami do wyboru przeznaczenia pliku (z listy rozwijanej), polami do wysyłania pliku (powinno obsługiwać także i duże pliki rzędu gigabajtów), pole postępu wysyłania pliku, pole wizualizacji pliku, gdzie wyświetli się miniatura i pole potwierdzenia na komunikat o poprawności względnie o defektach pliku.
Czy stosujecie takie formularze?
Oczywiście jest to potencjalnie problem nie tylko samych formularzy, ale także problem aby zachęcić klientów do korzystania z nich i nie wiem który z tych problemów jest trudniejszy.

-----------------

brak ikonki
+ + +

Kraków
wiadomości: 84
w Signs.pl od 14.06.2011
IP: 83.22.251.XXX

| 12.12.2017 22:12

Z pewnością ten drugi problem jest większy - opracowanie formularza rozwiążesz bez problemu opłacając odpowiedniego programistę, ale przyzwyczajeń klientów nie zmienisz tak łatwo

avatar użytkownika
+

Polska
wiadomości: 14
w Signs.pl od 24.11.2017
IP: 91.226.7.XXX

hellado hellado | 12.12.2017 23:12

rainbowzoom-pl, 2017-12-12 22:32
Z pewnością ten drugi problem jest większy - opracowanie formularza rozwiążesz bez problemu opłacając odpowiedniego programistę, ale przyzwyczajeń klientów nie zmienisz tak łatwo

Zmienia się bardzo łatwo, wprowadzając na koncie pocztowym limit wielkości pojedynczej wiadomości.

-----------------

hellado

| 13.12.2017 09:12

hellado, 2017-12-12 23:34
rainbowzoom-pl, 2017-12-12 22:32
Z pewnością ten drugi problem jest większy - opracowanie formularza rozwiążesz bez problemu opłacając odpowiedniego programistę, ale przyzwyczajeń klientów nie zmienisz tak łatwo

Zmienia się bardzo łatwo, wprowadzając na koncie pocztowym limit wielkości pojedynczej wiadomości.



Bzdura. Klient jak zobaczy problem to pójdzie tam, gdzie problemów mu nie robią.

brak ikonki
+ + + +

pomorskie
wiadomości: 423
w Signs.pl od 26.02.2017
IP: 83.20.121.XXX

| 13.12.2017 09:12

hellado, 2017-12-12 23:34
rainbowzoom-pl, 2017-12-12 22:32
Z pewnością ten drugi problem jest większy - opracowanie formularza rozwiążesz bez problemu opłacając odpowiedniego programistę, ale przyzwyczajeń klientów nie zmienisz tak łatwo

Zmienia się bardzo łatwo, wprowadzając na koncie pocztowym limit wielkości pojedynczej wiadomości.


Nie ma to żadnego znaczenia, wielkość wiadomości nie świadczy też o niczym. Najbardziej wkurza mnie jak ktoś przysyła w jednym temacie naraz 10 maili z załącznikami. Albo jak ktoś przyśle logo w rozdzielczości internetowej, na przykład 64 x 100 px, a które ma być wydrukowane na wielkim formacie. Szczególnie zależy mi na wyeliminowaniu tego ostatnego przypadku.

-----------------

brak ikonki
+ + +

Kraków
wiadomości: 84
w Signs.pl od 14.06.2011
IP: 83.22.251.XXX

hellado hellado | 13.12.2017 23:12

CMHT, 2017-12-13 09:05
Bzdura. Klient jak zobaczy problem to pójdzie tam, gdzie problemów mu nie robią.


Głupi i owszem.
A komu zależy na obsługiwaniu głupich klientów?
Niech lepiej generują problemy innym.

-----------------

hellado

hellado hellado | 13.12.2017 23:12

tomekkie1, 2017-12-13 09:19
hellado, 2017-12-12 23:34
Zmienia się bardzo łatwo, wprowadzając na koncie pocztowym limit wielkości pojedynczej wiadomości.

Nie ma to żadnego znaczenia, wielkość wiadomości nie świadczy też o niczym..

Nie wielkość wiadomości tylko limit wielkości dla pojedynczej wiadomości.
Wtedy masz pewność, że nie dostaniesz e-mailem 50 MB pliku.
Normalny klient dostanie zwrotkę, że wiadomość została odrzucona i ZAPYTA dlaczego.

-----------------

hellado

| 13.12.2017 23:12

hellado, 2017-12-13 23:10
CMHT, 2017-12-13 09:05
Bzdura. Klient jak zobaczy problem to pójdzie tam, gdzie problemów mu nie robią.

Głupi i owszem.
A komu zależy na obsługiwaniu głupich klientów?
Niech lepiej generują problemy innym.

Gdybym miał takie podejście to połowa kluczowych klientów by "generowała problemy innym".

hellado, 2017-12-12 23:34
Wtedy masz pewność, że nie dostaniesz e-mailem 50 MB pliku.
Normalny klient dostanie zwrotkę, że wiadomość została odrzucona i ZAPYTA dlaczego.

W zwrotce dostanie "quota limit exceeded".
Idąc Twoim tokiem rozumowania mądry zrozumie ten zapis, a głupi zapyta.
Więc, jak to jest, będziesz odpowiadał na problemy generowane przez "głupiego klienta"? Przecież ma generować problemy innym, nie Tobie.

brak ikonki
+ + + +

pomorskie
wiadomości: 423
w Signs.pl od 26.02.2017
IP: 83.20.28.XXX

hellado hellado | 14.12.2017 06:12

CMHT, 2017-12-13 23:34
Idąc Twoim tokiem rozumowania mądry zrozumie ten zapis, a głupi zapyta.

Mądry zapyta jak dostarczyć plik.
I zapamięta metodę dostarczania.

Pozostałych można mieć w dupie, bo wygenerują więcej problemów niż warte są ich zlecenia.

-----------------

hellado

REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764