logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Formy reklamy na Instagramie - co jest trendy?

  PR 22.10.2020, przeczytano 1556 razy
ilustracja

Aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Obserwacje agencji marketingu influencerskiego BrandLift wskazują, iż coraz więcej marek z różnorodnych branż, także nieaktywnych dotychczas w mediach społecznościowych decyduje się na wykorzystanie Instagrama do działań reklamowych. Jakie są najskuteczniejsze formy promocji na Instagramie, opowiada Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca BrandLift.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/formy-reklamy-na-instagramie---co-jest-trendy,388896,artykul.html

Wybrać mądrze

- Instagram oferuje szereg możliwości prezentacji produktu, czy usługi. Oczywiście niezależnie od formy, kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest odpowiedni dobór kanału, na którym będą zamieszczane treści, a konkretnie idealnie dopasowanego influencera – osoby, stającej się adwokatem marki – tłumaczy Karina Hertel – Użytkownicy Instagrama oczekują od Influencerów nienachalnej prezentacji produktu, a konkretnie umiejętnego wkomponowania go w dany profil. Twórca ma jednak do dyspozycji szereg możliwości, jak przedstawić go swoim odbiorcom.

Według badań przeprowadzonych dla BrandLift forma reklamy wpływa na decyzję zakupową odbiorcy. Najpopularniejszymi z nich są: reklamy w formie zdjęć, sponsorowane karuzele i katalogi produktów, materiały video oraz konkursy organizowane przez influencerów. Które z nich są najbardziej skuteczne?

- Dane potwierdzają, iż najskuteczniejszą formą reklamy na Instagramie są zdjęcia oraz karuzele produktów – mówi Karina Hertel – 56% ankietowanych za najbardziej użyteczny w kontekście decyzji zakupowej wskazało post ze zdjęciem produktu oraz informacją o nim, 48% karuzelę produktów, 42% relację w formie video, pokazującą jego praktyczne zastosowanie, a 40% instastory. Nieznacznie mniejsza skuteczność formatów wideo wynika z faktu, iż niekiedy odbiorca nie ma możliwości pełnego zapoznania się z przekazywaną treścią, co może wynikać np. z braku możliwości odtworzenia dźwięku np. podczas oglądania materiałów w pracy czy na uczelni J. Co ciekawe jedynie ok. 12% ankietowanych uznało reklamy na Instagramie za nachalne. Jest to nietypowe dla odbioru treści reklamowych w innych mediach. Ludzie zazwyczaj unikają reklam, chcą się ich pozbyć. Dowodzi to faktu, iż przemyślane podejście do komunikacji na Instagramie może odnieść bardzo dobry efekt w kontekście sprzedażowym.

Instagram stanowi źródło inspiracji dla jego użytkowników. Dostrzegło to wiele marek, które coraz częściej strategicznie podchodzą do komunikacji za pomocą tej platformy. Zdecydowanie najpopularniejszymi kategoriami produktowymi wykorzystującymi marketing rekomendacji są kosmetyki oraz ubrania, jednak coraz częściej pojawiają się tam także suplementy diety, czy akcesoria elektroniczne (telefony i komputery). Szczególnie w obecnych realiach związanych z pandemią COVID-19, Instagram, a także inne media społecznościowe, będą stanowiły główne źródło, z których pozyskiwana będzie wiedza na temat danych produktów. Należy umiejętnie z tego skorzystać.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764