logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Formy reklamy na Instagramie - co jest trendy?

  PR 22.10.2020, przeczytano 581 razy
ilustracja

Aż 53% użytkowników Instagrama choć raz kupiło produkt po ujrzeniu go na tym portalu, a 7% zrobiło to ponad 10 razy. Obserwacje agencji marketingu influencerskiego BrandLift wskazują, iż coraz więcej marek z różnorodnych branż, także nieaktywnych dotychczas w mediach społecznościowych decyduje się na wykorzystanie Instagrama do działań reklamowych. Jakie są najskuteczniejsze formy promocji na Instagramie, opowiada Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca BrandLift.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/formy-reklamy-na-instagramie---co-jest-trendy,388896,artykul.html

Wybrać mądrze

- Instagram oferuje szereg możliwości prezentacji produktu, czy usługi. Oczywiście niezależnie od formy, kluczowym elementem skutecznej kampanii promocyjnej jest odpowiedni dobór kanału, na którym będą zamieszczane treści, a konkretnie idealnie dopasowanego influencera – osoby, stającej się adwokatem marki – tłumaczy Karina Hertel – Użytkownicy Instagrama oczekują od Influencerów nienachalnej prezentacji produktu, a konkretnie umiejętnego wkomponowania go w dany profil. Twórca ma jednak do dyspozycji szereg możliwości, jak przedstawić go swoim odbiorcom.

Według badań przeprowadzonych dla BrandLift forma reklamy wpływa na decyzję zakupową odbiorcy. Najpopularniejszymi z nich są: reklamy w formie zdjęć, sponsorowane karuzele i katalogi produktów, materiały video oraz konkursy organizowane przez influencerów. Które z nich są najbardziej skuteczne?

- Dane potwierdzają, iż najskuteczniejszą formą reklamy na Instagramie są zdjęcia oraz karuzele produktów – mówi Karina Hertel – 56% ankietowanych za najbardziej użyteczny w kontekście decyzji zakupowej wskazało post ze zdjęciem produktu oraz informacją o nim, 48% karuzelę produktów, 42% relację w formie video, pokazującą jego praktyczne zastosowanie, a 40% instastory. Nieznacznie mniejsza skuteczność formatów wideo wynika z faktu, iż niekiedy odbiorca nie ma możliwości pełnego zapoznania się z przekazywaną treścią, co może wynikać np. z braku możliwości odtworzenia dźwięku np. podczas oglądania materiałów w pracy czy na uczelni J. Co ciekawe jedynie ok. 12% ankietowanych uznało reklamy na Instagramie za nachalne. Jest to nietypowe dla odbioru treści reklamowych w innych mediach. Ludzie zazwyczaj unikają reklam, chcą się ich pozbyć. Dowodzi to faktu, iż przemyślane podejście do komunikacji na Instagramie może odnieść bardzo dobry efekt w kontekście sprzedażowym.

Instagram stanowi źródło inspiracji dla jego użytkowników. Dostrzegło to wiele marek, które coraz częściej strategicznie podchodzą do komunikacji za pomocą tej platformy. Zdecydowanie najpopularniejszymi kategoriami produktowymi wykorzystującymi marketing rekomendacji są kosmetyki oraz ubrania, jednak coraz częściej pojawiają się tam także suplementy diety, czy akcesoria elektroniczne (telefony i komputery). Szczególnie w obecnych realiach związanych z pandemią COVID-19, Instagram, a także inne media społecznościowe, będą stanowiły główne źródło, z których pozyskiwana będzie wiedza na temat danych produktów. Należy umiejętnie z tego skorzystać.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764