logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Forum IAB 2024: podsumowanie

   29.05.2024, przeczytano 386 razy
ilustracja

Zaskakująco szybki rozwoju AI oraz definiowania na nowo bezpieczeństwa w sieci. Postęp technologiczny i digitalowy well-being, rola człowieka w cyfrowej rzeczywistości, a także autentyczność i etyka w digitalu to kluczowe tematy poruszane podczas najważniejszego wydarzenia branży e-marketingowej w kraju. Konferencja Forum IAB 2024 #GenDigital. Dojrzałość i Młodość była także czasem podsumowań 25 lat doświadczeń w kształtowaniu polskiego digitalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/forum-iab-2024%3A-podsumowanie,404416,artykul.html

Stu ekspertów, sześć bloków tematycznych, dwa dni gorących dyskusji, prelekcji, rozmów o przyszłości i świętowania dotychczasowych osiągnięć – Forum IAB 2024 było niezwykle intensywnym czasem, w którym najważniejsi przedstawiciele branży mieli szansę spotkać się i wymienić nie tylko wiedzą, ale także przewidywaniami i obawami dotyczącymi świata marketingu w transformującym się środowisku cyfrowym.

ilustracjastrzałka

– Okazuje się, że kiedy dojrzałość spotyka się z młodością, powstaje zupełnie nowa jakość – mądre spojrzenie w przyszłość, odważne, ale nie obarczone błędami przeszłości. Ta edycja była dla nas okazją do wielu podsumowań. Zidentyfikowaliśmy najważniejsze wyzwania branży na tle minionych lat, nad których rozwiązaniem trzeba myśleć już dziś. Natomiast, aby to zrobić, musimy odejść w biznesie od myślenia tylko o „zyskach na koniec roku”, a bardziej skupić się na budowaniu wartości w dłuższej perspektywie. Najważniejsza dla nas konkluzja jest taka, że po 25 latach nasza rola jako Organizacji się nie kończy, a wręcz przeciwnie, przed nami mnóstwo pracy i nowych wyzwań. W naszych działaniach nadal będziemy skupiać się na edukacji rynku i budowaniu świadomości, wypracowywaniu i rozwijaniu kolejnych standardów i programów branżowych oraz na poszukiwaniu rozwiązań na pojawiąjące się w przyszłości problemy. A wszystko po to, by tworzyć dla użytkowników bezpieczny cyfrowy świat – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Człowiek i AI oraz etyka w digitalu

Otwierająca Forum IAB 2024 sesja plenarna wprowadziła kluczowe zagadnienia, którymi żyje dziś branża digital: techno-giganci, bezpieczeństwo danych, zasoby ludzkie w dobie AI czy ochrona i prawa dziecka jako użytkowników internetu. Emocjonujące wystąpienie Karola Wójcikiego, dziennikarza naukowego i twórcy największego w Polsce fanpage astronomicznego „Z głową w gwiazdach”, zabrało uczestników na orbitę.

– W ciągu kilku ostatnich lat sięgnęliśmy gwiazd, by móc być online w dowolnym miejscu na świecie. Przy całej doniosłości osiągnięcia, jakim jest Starlink, warto nieustannie podważać i sprawdzać potencjalne zyski i zagrożenia wynikające dla nas wszystkich z budowy mega-konstelacji satelitarnych. Korzystając z technologii, nie zapominajmy o krytycznym podejściu – podsumowuje prelegent Forum IAB 2024.

Wśród kluczowych tematów sesji plenarnej nie mogło zabraknąć także globalnego spojrzenia na kwestie cyberbezpieczeństwa i udziału AI w ochronie firm przed zagrożeniami w sieci. Rosnąca liczba cyberataków w coraz bardziej złożonym środowisku technicznym i geopolitycznym skłania do wnikliwych analiz, podobnie jak szerokie wykorzystanie najnowszych osiągnięć technicznych, które zaprezentował prof. Marco Gercke.

Pierwszy dzień Forum IAB 2024 przyniósł też takie mocne tematy, jak etyka w biznesie w kontekście praw dziecka oraz rozważań czy kolejna Pandora Gate może się powtórzyć. (Magda Bigaj z Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa o Pandora Gate).

Ożywione komentarze wzbudziło też wystąpienie międzynarodowej liderki biznesu Bianci Best, mówiącej o wykorzystywaniu energii i produktywności człowieka w wymagającym dla pracowników branży momencie, zwanym „Age of performance”.

Wykorzystanie neuronauki w zarządzaniu sztuczną inteligencją i przewidywaniu jej możliwości (Marcin P. Stopa i Gabriela Lupa z SeeWidely). Badanie dynamiki digitalu za pomocą audytów (Anna Gruszka, QUALID) oraz najnowsze trendy w e-commerce (Radek Wierzbiński, Allegro).

Człowiek w centrum, Transformacja cyfrowa i Digital future

Eksperci największych polskich i światowych marek, m.in., z Google, PepsiCo, Samsung, Allegro, TVN, Wirtualnej Polski, TikToka, stworzyli szeroką i szczegółową perspektywę najbardziej nurtujących zagadnień, jak przyszłość handlu z AI, streamingi, etyka i bezpieczeństwo digitalu, emocje i efektywność, miejsce różnych pokoleń w obecnym świecie wirtualnym, innowacje cyfrowe w różnych branżach. A nowe technologie ze sztuczną inteligencją były obecne praktycznie w każdym wystąpieniu.

– W rzeczywistości, w której internet jest absolutnie najważniejszym medium, zmieniają się wyzwania, co świetnie pokazała tegoroczna edycja Forum IAB 2024. Dziś kluczowa staje się autentyczność, transparentność i odpowiedzialność działań przedstawicieli cyfrowego świata, a także wielopoziomowa edukacja rynku. Pytania o wartości, jakie chcemy przekazywać użytkownikom, są już normą, natomiast ta konferencja pokazała, że na wiele trudnych pytań branża nie ma jeszcze gotowych odpowiedzi. Dlatego pewne jest, że kolejne lata w digitalowej rzeczywistości, będą upływały pod znakiem poszukiwań oraz aktywnych działań, jak w przypadku naszej organizacji, by zmieniać cyfrową przestrzeń na lepsze miejsce dla nas wszystkich – dodaje Robert Wielgo, CMO IAB Polska.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Feeders Agency z kampanią Old Spice na trzech rynkach
Agencja Feeders ruszyła z nową kampanią influencerską dla Old Spice na rynku polskim, czeskim i węgierskim. Pod hasłem “Żele Old Spice – świeżość, o której śnisz”, angażując popularnych influencerów, marka chce trafić z produktami pod prysznic do młodych mężczyzn.
UM wygrywa przetarg Vinted
Vinted, platforma C2C służąca do sprzedaży i zakupu odzieży i akcesoriów modowych z drugiej ręki, wybrała w przetargu mediowym ofertę UM (IPG Mediabrands).
Polygon Streaming - technologia HTC usprawni integrację modeli 3D
VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
MullenLowe Warsaw z kolejną odsłoną kampanii Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe wystartowały 14 lipca i obejmują szerokie spektrum mediów, w tym telewizję oraz intensywne działania w internecie.
Nowy standard sponsoringu Kompanii Piwowarskiej
Szacunek dla środowiska naturalnego, pozytywne i inkluzywne doświadczenia uczestników wydarzeń, promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu i zachowanie umiaru – takie mają być aktywacje współorganizowane i sponsorowane przez Kompanię Piwowarską. Firma skupia się na zapewnieniu wyjątkowych doświadczeń festiwalowych, które idą w parze z wartościami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764