Jak bezpiecznie sprzedawać zdjęcia w internecie? Jak odnaleźć się w gąszczu banków zdjęć, agencji fotograficznych i portali. Czym różni się współpraca z tego typu podmiotami? Na co zwracać uwagę przystępując do współpracy z portalem fotograficznym? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można w nowym artykule na portalu www.fotoprawo.pl.
Większość z nas miała szansę obserwować rynek Internetu od początku jego powstania. Jak z każdym nowym wynalazkiem, w pierwszych latach jego funkcjonowania nikt jeszcze nie wiedział jak będzie wyglądał jego rozwój. Przez lata przyzwyczailiśmy się do swobodnego wykorzystywania wszelkich treści, które były w nim zamieszczane i do braku jakiejkolwiek kontroli w tym zakresie. Szczególnie narażeni na negatywne konsekwencje takiego niekontrolowanego rozpowszechniania internetowych treści są fotografowie. W celu ochrony ich praw wdrażane są nowe rozwiązania - powstają instytucje, fundacje, formułowane są nowe przepisy oraz organizowane są kampanie społeczne edukujące o prawach w sieci i poszanowaniu własności.
Aby czuć się pewnie w świecie Internetu, warto zapoznać się z podstawowymi rodzajami portali internetowych, które zajmują się gromadzeniem zdjęć i koncentrowaniem wokół siebie społeczności fotografów. W przygotowaniu najnowszego artykułu poświęconego tym zagadnieniom pomógł XXLstock.com – jeden z partnerów kampanii "Twoje zdjęcie. Twoje prawo” realizowanej przez Nikon Polska.
Źródło: Nikon