logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotograficzna Publikacja Roku 2014

   13.04.2014, przeczytano 2151 razy
ilustracjastrzałka

Zapraszamy do przesyłania książek na kolejną edycję konkursu Fotograficzna Publikacja Roku. Do 30 kwietnia czekamy na książki, w których fotografia zajmuje centralne miejsce – albumy, katalogi, książki teoretyczne i podręczniki oraz limitowane wydawnictwa self-publishingowe i ziny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotograficzna-publikacja-roku-2014,21375,artykul.html

Nagrodzimy te publikacje, które mogą stać się inspiracją, i które prezentują odważne koncepcje, dopracowaną grafikę, doskonały druk, wyjątkowe zdjęcia i przemyślany projekt. Do jury zaproszeni zostali eksperci zajmujący się tworzeniem książek oraz fotografią. W konkursie przyznana zostanie Nagroda Główna im. Krzyśka Makowskiego i nagroda specjalna dla publikacji self-publishing. Oprócz nagrodzonych książek i albumów jury wyłoni także co najmniej 10 pozycji, które zostaną zaprezentowane podczas Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi od 5 do 15 czerwca 2014 r.

NAGRODY
NAGRODA GŁÓWNA – NAGRODA IMIENIA KRZYŚKA MAKOWSKIEGO
- tytuł Fotograficznej Publikacji Roku 2014,
- voucher o wartości 3000 zł na wybrane produkty firmy Empresse,
- wystawa podczas Fotofestiwalu 2014 (5-15 czerwca 2014),
- promocja w ramach Fotofestiwalu 2014.

NAGRODA SPECJALNA ZA SELF-PUBLISHING
- voucher o wartości 2000 zł na wybrane produkty firmy Empresse,
- wystawa podczas Fotofestiwalu 2014 (5-15 czerwca 2014),
- promocja w ramach Fotofestiwalu 2014.

JURY

  • Andrzej Kramarz – fotograf, wykładowca, kurator i edytor książek fotograficznych,
  • Adam Mazur – historyk sztuki, krytyk, niezależny kurator,
  • Magdalena Heliasz – projektantka, kuratorka, twórczyni rocznika Print Control,
  • Edgar Bąk – projektant graficzny,
  • Paweł Rubkiewicz – współtwórca księgarni artystycznej Bookoff,
  • Joanna Kinowska – kuratorka związana z Leica Gallery, twórczyni magazynu Miejsce Fotografii,
  • Marta Szymańska – dyrektor programowa Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi.


O KONKURSIE
Pomysłodawcą i pierwszym organizatorem konkursu był Krzysiek Makowski – księgarz i wydawca, z nieistniejącej już Księgarni F5. Zdążył zorganizować zaledwie dwie edycje przed śmiercią – w 2009 oraz 2010 roku. Od 2013 konkurs organizują wspólnie: Fotofestiwal Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi, Księgarnia Bookoff i Miejsce Fotografii. Chcemy, aby konkurs pobudzał twórców do działania i ambitnych poszukiwań. Żeby w jego efekcie wydawcy i autorzy odważnie i twórczo podchodzili do medium, jakim jest książka. W roku 2013 nagrody zdobyły: Miejsce Odległe kolektywu Sputnik (wyd. Centrum Nauki Kopernik) oraz Brutal Michała Łuczaka – obie zaprojektowane przez Anię Nałęcką. Wystawę nagrodzonych i wyróżnionych książek można było zobaczyć podczas Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi (czerwiec 2013), TIFF Festiwalu we Wrocławiu (listopad 2013) oraz w Muzeum Sztuki Nowoczesnej podczas Print Control Week (październik 2013).

Więcej informacji:
http://www.fotofestiwal.com/2013/aktualnosci/fotograficzna-publikacja-roku-2014

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764