logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Fotograficzne postanowienia na Nowy Rok wg Fotolia by Adobe

  PR 29.12.2016, przeczytano 732 razy
ilustracja

Koniec roku i początek następnego to czas, kiedy patrzymy wstecz na minione miesiące i ustalamy nowe życiowe cele. Niektórzy z nas po raz kolejny obiecują sobie przejść na dietę, inni planują rzucenie palenia, jeszcze inni przyrzekają co tydzień pojawiać się na siłowni. A jakie postanowienia robią fotografowie? Bank zdjęć Fotolia by Adobe stworzył listę 5 postanowień, które sprawią, że kolejny rok tworzenia zdjęć będzie ciekawszy i lżejszy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotograficzne-postanowienia-na-nowy-rok-wg-fotolia-by-adobe,30968,artykul.html

Postanowienie 1: Nie patrzeć na sprzęt

Częstą pułapką, zwłaszcza kiedy zaczyna się przygodę ze zdjęciami, jest zbytnia koncentracja na sprzęcie. Wierzymy, że uczyni cuda. I oczywiście coś w tym jest – dobry aparat, obiektyw czy wysokiej klasy lampa błyskowa to świetne narzędzia, które znacznie ułatwiają pracę i pomagają osiągnąć dobry efekt. Jednak to przecież człowiek robi zdjęcia, a nie aparat. Dlatego spróbuj w nowym roku nie marzyć o nowych nabytkach, ale skup się na dokładniejszym poznaniu możliwości tego sprzętu, który już masz. Korzystaj też z warsztatów, chodź na spotkania, podpatruj innych fotografów i udoskonalaj swój warsztat – ważniejsze od sprzętu jest szukanie inspiracji, opanowanie zasad kompozycji, świadome patrzenie i myślenie fotograficzne, nie zapominając przy tym o późniejszej obróbce zdjęć.

Postanowienie 2: Zaprzyjaźnić się z Photoshopem

Dobre zdjęcie to podstawa – liczy się pomysł, ciekawa kompozycja, gra światła i jeszcze wiele innych czynników, które wpływają na to, że akurat to jedno zdjęcie jest wyjątkowe. Zawsze jednak warto korzystać z udogodnień, jakie dają nowe technologie, i za ich pomocą sprawić, że małe uchybienia zostaną wyeliminowane, a efekt końcowy będzie więcej niż zadowalający. Dzisiaj na szczęście już nikt nie neguje sensu używania narzędzi takich jak Photoshop, ale wielu fotografów jeszcze nie w pełni wykorzystuje jego potencjał. Może więc warto poświęcić rok 2017 na zgłębienie sztuki retuszu zdjęć?

Postanowienie 3: Wyjść poza swój schemat

Jeśli jesteś fotografem, który zajmuje się wyłącznie jednym tematem, na przykład ślubami, to w 2017 roku spróbuj otworzyć się na coś nowego. Innego podejścia i umiejętności wymaga przecież fotografia dziecięca, przyrodnicza czy sportowa, a jeszcze innymi prawami rządzi się fotografia kulinarna. Podejmij wyzwanie, opuść bezpieczną, bo znaną na wylot strefę i zrób coś zupełnie nie w swoim stylu! Będziesz zaskoczony efektami – rozwiniesz swój warsztat i poznasz tajniki nowego gatunku fotografii, a przy okazji może na nowo rozpalisz w sobie pasję do robienia zdjęć!

Postanowienie 4: Zadbać o porządek

Liczba zdjęć na karcie pamięci albo dysku komputera powoli zaczyna Cię przytłaczać? Nigdy nie możesz znaleźć fotografii, która wcześniej na pewno była w którymś z miliona folderów? Jeśli choć na jedno z tych pytań Twoja odpowiedź była twierdząca, to znaczy, że czas na zrobienie porządków!

Zacznij od tego, żeby wyróżnić główne kategorie Twoich zdjęć, oddzielając przede wszystkim fotografie prywatne (rodzinne, z telefonu itp.) od tych związanych z Twoją pracą, blogiem czy innym projektem internetowym. Następnie ustal sposób, w jaki będziesz nazywać poszczególne podkategorie. Możesz stosować nazwy złożone z dat (np. ŚLUBY → GRUDZIEŃ 2016) albo bardziej opisowe (np. ŚLUBY → ŁÓDŹ_KARWOWSCY). Ważne, by przyjęte nazewnictwo było dla Ciebie intuicyjne i pomagało Ci w późniejszym wyszukaniu potrzebnych zdjęć.

Następnym krokiem jest wybranie spośród wszystkich fotografii przyporządkowanych do poszczególnych kategorii tych, które są rzeczywiście dobre i warte zachowania. To czasochłonny proces, ale naprawdę niezbędny. Przejrzyj więc katalog po katalogu i usuń wszystkie najsłabsze zdjęcia – poruszone, nieostre czy podobne do dziesięciu poprzednich. Dzięki temu zaoszczędzisz miejsce na fotografie z następnych projektów.

Pamiętaj też o tworzeniu archiwum zdjęć – możesz do tego celu wykorzystać dysk zewnętrzny albo chmurę. Przechowuj fotografie w takim samym systemie, jak na swoim komputerze – wtedy na pewno zachowasz porządek.

Postanowienie 5: Zacząć sprzedawać swoje prace

Jeśli dotychczas Twoje zdjęcia trafiały tylko do kolejnych folderów na dysku i nikt poza Tobą i Twoimi bliskimi ich nie oglądał, odważ się i pokaż je światu! Zaprezentuj to, w czym już jesteś dobry, i czerp z tego dodatkowe korzyści. Najprostszym sposobem jest dołączenie do banku zdjęć Fotolia by Adobe. Jak zacząć? Przede wszystkim zastanów się, w jakim gatunku czujesz się najpewniej. Fotografia miejska czy krajobrazowa; zdjęcia z ludźmi czy bez; w studiu czy outdoorowe? Zaczynając współpracę z bankiem zdjęć, skup się na tym, co wychodzi Ci najlepiej. Następnie przejrzyj stronę Fotolia by Adobe i zobacz, jakie dominują w niej trendy i jakie obrazy są najczęściej wrzucane, a potem… spróbuj zrobić coś innego. Musisz mieć świadomość najnowszych trendów i mód, ale nie musisz za nimi ślepo podążać. Dbaj o to, by Twoje portfolio było zawsze aktualne, ale pamiętaj też o tym, że oryginalne spojrzenie na jakiś temat skuteczniej zwabi klientów.

Źródło: Fotolia by Adobe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764