logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Fotolia: Porady fotograficzne współtwórców kolekcji „Disconnect”

  PR 07.12.2016, przeczytano 796 razy
ilustracjastrzałka

Co jest najważniejsze w pracy fotografa, jak zrobić dobre zdjęcie, na czym polega koncepcja storytellingu – na te i inne pytania odpowiadają Sonia Szóstak, Brice Portolano i Arnaud Montagard, współautorzy kolekcji „Disconnect”. Bank zdjęć Fotolia by Adobe zaprasza do obejrzenia wideo z poradami trójki młodych fotografów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotolia%3A-porady-fotograficzne-wspoltworcow-kolekcji-_disconnect_,30771,artykul.html

Podczas Imagination Day Cannes Lions, które w listopadzie odbyły się w Warszawie, troje uzdolnionych artystów współpracujących z bankiem zdjęć Fotolia przy projekcie „Disconnect” podzieliło się swoimi wskazówkami dotyczącymi sztuki fotografowania i snucia historii za pomocą obrazów.

– Sonia, Brice i Arnaud to bardzo młodzi twórcy, ale ich dorobek artystyczny jest imponujący. Dlatego chcieliśmy, by podzielili się swoim doświadczeniem i radami z innymi. Ich twórczość i podejście do robienia zdjęć może być inspiracją dla wielu adeptów sztuki fotografii
– mówi Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia by Adobe w Polsce.

Wrażliwość ważniejsza niż umiejętności techniczne

Według Sonii Szóstak dobrego fotografa charakteryzuje przede wszystkim zmysł obserwacyjny, naturalność i poczucie estetyki. Są one ważniejsze niż umiejętność posługiwania się sprzętem czy ustawiania światła.


Rób mniej, myśl więcej

– Rób mniej zdjęć i więcej myśl. Daj sobie czas i unikaj robienia zbyt wielu zdjęć. Podróżując, czasem lepiej znaleźć czas i pomyśleć, co dokładnie chce się sfotografować. Nie spiesz się, rób to, co kochasz, a nie to, o czym myślisz, że osiągnie sukces w internecie – radzi Brice Portolano, francuski fotograf, który w ramach projektu „Disconnect” odwiedził Namibię. – To, co jest ważne, to unikalne przesłanie – dodaje.


Bądź cierpliwy i stań się częścią akcji

– Bądź cierpliwy. Uzyskanie dobrego zdjęcia może zająć tygodnie lub nawet miesiące. Na przykład, w projekcie „Disconnect” podążaliśmy za myśliwymi, którzy szukali zwierzyny. Byłem z nimi prawie dwa tygodnie i nie dojrzeliśmy żadnych zwierząt. Dlatego musisz być cierpliwy i skupiony oraz podążać za ludźmi, których życie dokumentujesz – mówi Arnaud Montagard, młody artysta, który tworząc swoją kolekcję, przemierzał kanadyjskie lasy. – Żeby dać się zainspirować, musisz być częścią akcji, pozostać z ludźmi na dłużej i żyć jak oni. Jeść z nimi, ubierać się jak oni (jak byłem z myśliwymi, ubierałem się jak oni), towarzyszyć im przez cały dzień. W ten sposób dasz się zainspirować i naprawdę zrozumiesz, czego doświadczają każdego dnia – uzupełnia.

Więcej wskazówek artystów współtworzących kolekcję „Disconnect” znajduje się poniższym wideoporadniku.


Źródło: Fotolia by Adobe

www.pl.fotolia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764