logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Fotolia: Porady fotograficzne współtwórców kolekcji „Disconnect”

  PR 07.12.2016, przeczytano 607 razy
ilustracjastrzałka

Co jest najważniejsze w pracy fotografa, jak zrobić dobre zdjęcie, na czym polega koncepcja storytellingu – na te i inne pytania odpowiadają Sonia Szóstak, Brice Portolano i Arnaud Montagard, współautorzy kolekcji „Disconnect”. Bank zdjęć Fotolia by Adobe zaprasza do obejrzenia wideo z poradami trójki młodych fotografów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotolia%3A-porady-fotograficzne-wspoltworcow-kolekcji-_disconnect_,30771,artykul.html

Podczas Imagination Day Cannes Lions, które w listopadzie odbyły się w Warszawie, troje uzdolnionych artystów współpracujących z bankiem zdjęć Fotolia przy projekcie „Disconnect” podzieliło się swoimi wskazówkami dotyczącymi sztuki fotografowania i snucia historii za pomocą obrazów.

– Sonia, Brice i Arnaud to bardzo młodzi twórcy, ale ich dorobek artystyczny jest imponujący. Dlatego chcieliśmy, by podzielili się swoim doświadczeniem i radami z innymi. Ich twórczość i podejście do robienia zdjęć może być inspiracją dla wielu adeptów sztuki fotografii
– mówi Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia by Adobe w Polsce.

Wrażliwość ważniejsza niż umiejętności techniczne

Według Sonii Szóstak dobrego fotografa charakteryzuje przede wszystkim zmysł obserwacyjny, naturalność i poczucie estetyki. Są one ważniejsze niż umiejętność posługiwania się sprzętem czy ustawiania światła.


Rób mniej, myśl więcej

– Rób mniej zdjęć i więcej myśl. Daj sobie czas i unikaj robienia zbyt wielu zdjęć. Podróżując, czasem lepiej znaleźć czas i pomyśleć, co dokładnie chce się sfotografować. Nie spiesz się, rób to, co kochasz, a nie to, o czym myślisz, że osiągnie sukces w internecie – radzi Brice Portolano, francuski fotograf, który w ramach projektu „Disconnect” odwiedził Namibię. – To, co jest ważne, to unikalne przesłanie – dodaje.


Bądź cierpliwy i stań się częścią akcji

– Bądź cierpliwy. Uzyskanie dobrego zdjęcia może zająć tygodnie lub nawet miesiące. Na przykład, w projekcie „Disconnect” podążaliśmy za myśliwymi, którzy szukali zwierzyny. Byłem z nimi prawie dwa tygodnie i nie dojrzeliśmy żadnych zwierząt. Dlatego musisz być cierpliwy i skupiony oraz podążać za ludźmi, których życie dokumentujesz – mówi Arnaud Montagard, młody artysta, który tworząc swoją kolekcję, przemierzał kanadyjskie lasy. – Żeby dać się zainspirować, musisz być częścią akcji, pozostać z ludźmi na dłużej i żyć jak oni. Jeść z nimi, ubierać się jak oni (jak byłem z myśliwymi, ubierałem się jak oni), towarzyszyć im przez cały dzień. W ten sposób dasz się zainspirować i naprawdę zrozumiesz, czego doświadczają każdego dnia – uzupełnia.

Więcej wskazówek artystów współtworzących kolekcję „Disconnect” znajduje się poniższym wideoporadniku.


Źródło: Fotolia by Adobe

www.pl.fotolia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Praktyczny poradnik jak stworzyć skuteczne video do kampanii performance wg Bartłomieja Foszer
W performance marketingu chodzi o to, żeby wyróżnić się spośród innych marek. Na portalach społecznościowych pojawiają nam się dziennie setki różnych reklam. Jak przykuć uwagę użytkowników? Liczy się pomysł, kreatywność, dostosowanie do medium i wiele innych zmiennych. Mocno wierzę, że znacznie więcej można osiągnąć tworząc angażujące...
3,8 biliona dolarów – tyle w 2020 r. stracili łącznie sprzedawcy e-commerce i producenci przez nieuczciwą konkurencję. Plagiaty i podróbki w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Istnieją jednak sposoby, żeby przed tym się...
Korekta i redakcja

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Korekta i redakcja

Wpro­wa­dza­jąc tekst do kom­pu­tera, warto zadbać samemu o wyko­na­nie jego wstęp­nej korekty, nato­miast żadną miarą nie należy rezy­gno­wać z pro­fe­sjo­nal­nej korekty sty­li­stycz­nej i redak­cji języ­ko­wej, co nie­stety staje się obec­nie dość czę­stym zja­wi­skiem. Pamię­tajmy, że źle rozu­miana oszczęd­ność kosz­tów, jaką kusi...
Ciąg wyzwań dla sklepów spożywczych
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd, pisze o tym, jak oznakowania tworzone i drukowane na miejscu mogą pomóc w zachęcaniu klientów do dalszych „ultralokalnych” zakupów po pandemii
Podcast jako narzędzie komunikacji marki
Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify - Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300 proc. więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764