logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotolia Ten3: Eric Pare i Mike Campau

  PR 07.03.2014, przeczytano 1160 razy
ilustracjastrzałka

Fotolia przedstawia pierwszy międzynarodowy artystyczny duet trzeciego sezonu Kolekcji TEN by Fotolia. Plik .PSD z ich pracą pt. „Creating her own future” będzie dostępny do pobrania za darmo w ciągu 24 godzin w dniu 10 marca na stronie www.tenbyfotolia.com


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotolia-ten3%3A-eric-pare-i-mike-campau,21047,artykul.html

Dwóch artystów, dwa różne zestawy umiejętności, jedna kreacja – taka idea przyświeca trzeciemu sezonowi Kolekcji TEN. Po udanym drugim sezonie (z ponad 300 000 pobrań w pierwszych 24h i 1 mln odwiedzających) najnowsza odsłona tej kreatywnej i edukacyjnej kampanii będzie mieć zupełnie nowy kształt. Wybrani artyści będą podzieleni na pięć par – jeden fotograf i jeden artysta cyfrowy, każdy z nich o międzynarodowym uznaniu. Razem stworzą oryginalne dzieło sztuki, które ilustruje ich wizję przyszłości. Pierwszy duet złożony z fotografa Erica Paré z Quebecu i projektanta Mike’a Campeau z Michigan zaprezentuje efekt wspólnej pracy, projekt „Creating her own future”, który będzie dostępny za darmo przez 24h w poniedziałek 10 marca na www.tenbyfotolia.com.

Eric Paré, fotograf światła, wnosi nowe techniki do projektowania

Pochodzący z Montrealu, fotograf Eric Paré jest doskonale znaną postacią w odniesieniu do takich technik jak light-painting, bullet time i fotografia stop-motion. Eric jest autorem dokumentalnego filmu pt. „Lightspin”, w którym je ilustruje wykorzystując w tym celu współczesnych tancerzy.

Pomimo swojego minimalistycznego podejścia, światło jest kluczem do jego pracy, i centralnym punktem wszystkich jego dzieł. – Jestem pod wpływem mojego środowiska. Wszystko jest tam, ja nie muszę nic wymyślać. Jestem bardzo wrażliwy na refleksy światła na skórze ludzi. Uwielbiam patrzeć jak zmienia się światło, gdy przechodzą pod latarniami, lub po prostu obserwować ich jak odwracają twarz do słońca. Staram się wydobyć z nich to co najlepsze, poprzez różne kształty utworzone przez światło. Pytany o swoją artystyczną wizję Paré wyjaśnił: – Dla mnie nie chodzi tu o stworzenie technicznie perfekcyjnego obrazu, ale o przekazanie emocji.

Mike Campau, perfekcjonista w poszukiwaniu "idealnego obrazu"

Mike lubi definiować siebie jako "foto-designer", bo w swojej pracy łączy wiele różnych technik, np. fotografię, ilustrację czy CGI (obrazy generowane komputerowo). Sam talent nie doprowadził go do miejsca, w którym jest dziś. Absolwent Uniwersytetu Michigan pracował przez ponad 15 lat w agencjach reklamowych, jak i dla gwiazd m.in. Tracy Morgan, Mike Tyson, Roger Daltry oraz dużych klientów, takich jak Chevrolet, Ford, Pepsi, Sony i wiele innych. Campau uważa, że talent nie jest celem samym w sobie: – Dobra praca bierze się z lat praktyki i wielu niepowodzeń. Siła psychiczna jest bardzo ważna dla artystów, ale najważniejsza jest pasja.

„Creating her own future” łączy w sobie emocje, pasję i doskonałość techniczną

Ich wspólne dzieło „Creating her own future” łączy zapierającą dech w piersiach pracę światła Paré oraz dbałość o szczegóły Campau. – Związany z przyszłością temat momentalnie sprawił, że zacząłem myśleć o stworzeniu nadzwyczajnego charakteru, który jest otwarty na interpretacje i z którym nikt nie może się zidentyfikować – wyjaśnia Paré. Ich praca prezentuje pozornie kruchą kobietę, siedzącą na ziemi i emitującą niesamowitą moc. Ona zdaje sobie sprawę, że może kształtować swoją przyszłość i pozwala płynąć swojej kreatywności – reprezentowanej przez światło wychodzące z jej ręki. Jej kreatywność jest również jej życiem i obroną przed monotonnym światem, w którym żyje.

Uzupełniające się talenty dają wspaniałe efekty

Idea pracy w parach była od początku ekscytująca dla obu artystów. – Jest to doskonały sposób na poznanie innych artystów i fotografów, którzy dzielą tę samą pasję – zwierza się Campau. Dla Paré była to nowa inspiracja – Nigdy nie pracowałem z kimś, kto był w stanie popchnąć moją fotografię tak daleko. Jestem wdzięczny Mike’owi, bo od momentu tej współpracy, zacząłem również dodawać elementy zewnętrzne do moich kreacji, natomiast wcześniej, prawie nigdy nie poprawiałem swoich zdjęć.

Obydwaj zgadzają się, że praca zespołowa szła gładko na każdym kroku i rozwinęła się w prosty, skuteczny oraz naturalny sposób. – Pozwoliłem mu pracować nad fotografią i pracowałem nad wzmocnieniem jego wizji – wyjaśnia Campau. – Żaden z nas nie próbował wpływać na drugiego pod kątem kreacji finałowego projektu w żadnym momencie – stwierdził Paré.

Uczenie się od artystów

W dniu 10 marca na www.tenbyfotolia.com oraz kanale TEN na youtube http://www.youtube.com/tencollection zostanie udostępnione wideo making-of w formie tutoriala, w którym krok po kroku artyści pokażą w jaki sposób stworzyli pracę – od ich pierwszego spotkania do gotowego projektu.

Kompletny plik .PSD z pracą „Creating her own future” z wszystkimi warstwami, efektami, ustawieniami fotograficznych miar oraz zasobami banku zdjęć Fotolia będzie dostępny do pobrania za darmo w poniedziałek, 10 marca przez 24 godziny na www.tenbyfotolia.com. Zdjęcie wykorzystane w pracy, jak również 10 innych zdjęć zrobionych podczas sesji będzie dostępne w sprzedaży na www.fotolia.com.

Źródło: Fotolia

www.tenbyfotolia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764