logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotoprawo.pl: Statystyki prawidłowego podpisywania zdjęć

  PR 06.10.2016, przeczytano 1131 razy

Redaktorzy portalu fotoprawo.pl po raz kolejny sprawdzili, czy media prawidłowo podpisują publikowane fotografie. We wrześniu analizie poddano tytuły prasy kobiecej – Świat Kobiety, Glamour, Claudię oraz w magazyny dla mężczyzn – Logo, CKM, Men’s Health.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotoprawo.pl%3A-statystyki-prawidlowego-podpisywania-zdjec,30179,artykul.html

Opracowane wyniki wskazują, że zarówno w pierwszej grupie (71%), jak i drugiej (84%) publikowane zdjęcia są opatrywane adnotacją, ale też sposób ich oznaczenia jest zaledwie cząstkowy – tzn. nie daje pełnej informacji nt. właściciela praw autorskich i majątkowych.

Wśród magazynów dla kobiet na najwyższym miejscu uplasował się Świat Kobiety, w którym, aż 41% fotografii oznaczono prawidłowo, czyli opatrzono zarówno informacją zawierającą imię i nazwisko (lub pseudonim) autora, jak i nazwą agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. W całej grupie zaledwie 3% opublikowanych fotografii nie posiadało żadnej adnotacji – co stanowi bardzo dobry wynik.

Wśród magazynów skierowanych do mężczyzn, w kontekście przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, najlepszy okazał się magazyn Logo. 78% opublikowanych w nim zdjęć zostało opatrzonych przynajmniej częściowym podpisem, a 18% z nich prawidłowo podpisano. W tej grupie fotografie nieopatrzone żadną adnotacją także stanowiły mniejszość – zaledwie 5%.

Prawidłowy podpis oznaczał umieszczenie pod zdjęciem zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Fotografie nieposiadające kompletnego opisu/ częściowo podpisane cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane zdjęcia to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764