logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotoprawo.pl: Statystyki prawidłowego podpisywania zdjęć

  PR 06.10.2016, przeczytano 1126 razy

Redaktorzy portalu fotoprawo.pl po raz kolejny sprawdzili, czy media prawidłowo podpisują publikowane fotografie. We wrześniu analizie poddano tytuły prasy kobiecej – Świat Kobiety, Glamour, Claudię oraz w magazyny dla mężczyzn – Logo, CKM, Men’s Health.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotoprawo.pl%3A-statystyki-prawidlowego-podpisywania-zdjec,30179,artykul.html

Opracowane wyniki wskazują, że zarówno w pierwszej grupie (71%), jak i drugiej (84%) publikowane zdjęcia są opatrywane adnotacją, ale też sposób ich oznaczenia jest zaledwie cząstkowy – tzn. nie daje pełnej informacji nt. właściciela praw autorskich i majątkowych.

Wśród magazynów dla kobiet na najwyższym miejscu uplasował się Świat Kobiety, w którym, aż 41% fotografii oznaczono prawidłowo, czyli opatrzono zarówno informacją zawierającą imię i nazwisko (lub pseudonim) autora, jak i nazwą agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. W całej grupie zaledwie 3% opublikowanych fotografii nie posiadało żadnej adnotacji – co stanowi bardzo dobry wynik.

Wśród magazynów skierowanych do mężczyzn, w kontekście przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, najlepszy okazał się magazyn Logo. 78% opublikowanych w nim zdjęć zostało opatrzonych przynajmniej częściowym podpisem, a 18% z nich prawidłowo podpisano. W tej grupie fotografie nieopatrzone żadną adnotacją także stanowiły mniejszość – zaledwie 5%.

Prawidłowy podpis oznaczał umieszczenie pod zdjęciem zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe. Fotografie nieposiadające kompletnego opisu/ częściowo podpisane cechował brak jednego ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa autorskie). Niepodpisane zdjęcia to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Źródło: NIKON Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
Inflacja spadła. Co z płacami?
Trzynaście miesięcy temu ceny rosły w tempie niemal 20 proc. rok do roku, obecnie spadły poniżej 2 proc. Ekonomiści są jednak zgodni, że w kolejnych miesiącach znowu znajdzie się powyżej celu inflacyjnego. W niewielkim stopniu wpłynie na to przywrócenie od kwietnia 5-proc. VAT-u na żywność, natomiast niewiadomą pozostaje kształtowanie się cen surowców...
Europa nie dogania USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji
Światowym liderem rynku sztucznej inteligencji są Stany Zjednoczone, które mocno inwestują w opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Za nimi plasują się Chiny, w których rozwijane są z jednej strony aplikacje mobilne czy przydatne algorytmy, a z drugiej – mocno kontrowersyjny social scoring, w wyniku którego nawet to,...
Jeżeli chce się skorzystać z ulg podatkowych, należy sprawdzić i uzupełnić zeznania przygotowane przez administrację skarbową. Jak podaje serwis Prawo.pl, należy uważać zwłaszcza na ulgi: rodzinną i dla seniora, które - nawet jeśli fiskus je uwzględnił - mogą zawierać nieprawidłowości.
Pokolenie Z - tendencje zakupowe wg Mediamarkt
Łatwy dostęp, szybkość procesu oraz sprawne, intuicyjne rozwiązania odgrywają ogromną rolę w decyzjach zakupowych pokolenia Z. Najnowszy raport z marca 2024, pt. „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska pokazuje, że młodzi Polacy preferują kupowanie w sieci. Aż 86,2% robi to przynajmniej raz w miesiącu bądź...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764