logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fotoreporterzy „Gazety Wyborczej” nagrodzeni w konkursie Grand Press Photo 2022

  PR 03.06.2022, przeczytano 662 razy
ilustracjastrzałka

Jędrzej Nowicki – fotograf współpracujący z „Gazetą Wyborczą” oraz Tomasz Pietrzyk – fotoreporter z redakcji „Wyborczej Wrocław” znaleźli się w gronie autorów zdjęć nagrodzonych w kategorii Wydarzenie (Current Events) w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo 2022. Ogłoszenie wyników miało miejsce podczas uroczystej gali, która odbyła się wczoraj – 2 czerwca br. w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fotoreporterzy-_gazety-wyborczej_-nagrodzeni-w-konkursie-grand-press-photo-2022,396134,artykul.html

W 18. edycji konkursu Grand Press Photo fotoreporter Jędrzej Nowicki zdobył I miejsce w kategorii Wydarzenie (Current Events) za zdjęcie dworca głównego we Lwowie, które zrobił dla „Gazety Wyborczej” w dniu inwazji Rosji na Ukrainę – 24 lutego 2022 r.

III miejsce w tej samej kategorii zajęło z kolei zdjęcie Tomasza Pietrzyka – fotoreportera „Gazety Wyborczej Wrocław”. Zostało one zrobione w niedzielę, 8 sierpnia 2021 r. w Lubinie i przedstawia protesty przeciwko brutalności policji. Na nagrodzonej fotografii widać kobietę leżącą na ulicy przed jadącym w jej kierunku wozem policyjnym, uzbrojonym w armatkę wodną. Obok samochodu idzie kordon policji wyposażony w tarcze i kaski. Więcej informacji na Wyborcza.pl.

Główną nagrodę – Grand Press Photo 2022 otrzymał Wojciech Grzędziński pracujący dla „The Washington Post". Zwycięska fotografia przedstawia Irinę Maniukinę, która gra na fortepianie w swoim dopiero co zbombardowanym przez Rosjan domu.

Nagrodę Internautów otrzymała Renata Dąbrowska za pracę dla „Tygodnika Powszechnego”. Autorka sfotografowała w intymnej sytuacji Agatę Tomaszewską i Wojtka Sawickiego, który cierpi na dystrofię mięśniową.

Grand Press Photo to największy w Polsce konkurs przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo fotografią reporterską. Przewodniczącym jury jest co roku laureat World Press Photo, a członkami komisji uznani fotoreporterzy i fotoedytorzy z kraju i zagranicy – w tym roku byli to: Ami Vitale (jako przewodnicząca), Antonio Bat, Anna Bedyńska, Weronika Mirowska i Andrzej Zygmuntowicz.

W finale tegorocznej edycji konkursu znalazło się ponad 300 zdjęć, w tym również fotoreporterek i fotoreporterów „Wyborczej” – otrzymali oni 7 nominacji za zdjęcia pojedyncze i 2 za reportaże (więcej na Wyborcza.pl). Do finału nominowano 48 zdjęć pojedynczych (Single), 11 reportaży (Stories) i pięć projektów dokumentalnych (Documentary Projects) wykonanych przez 63 autorów.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764