logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Freelancera zatrudnię - jak agencje oceniają współpracę z freelancerami

   09.04.2009, przeczytano 4837 razy

Czego firmy oczekują od freelancerów? Jak postrzegają ich pracę? Jakie są plusy i minusy zatrudniania na takich zasadach? 389 agencji reklamowych korzystających z ich usług wypełniło webankietę z pytaniami o jakość współpracy z freelancerami. Ankieta została stworzona w ramach prac nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/freelancera-zatrudnie---jak-agencje-oceniaja-wspolprace-z-freelancerami,8767,artykul.html

- Osoba, która świadomie wybrała wolność i niezależność zawodową może być tak samo dobrym i atrakcyjnym dla pracownikiem jak ta która jest zatrudniona w firmie stacjonarnie – mówi Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. - Freelancing to popularna forma zatrudnienia w dziedzinach takich jak reklama, marketing, czy szeroko pojęte IT, dlatego warto wytyczyć standardy i dobre praktyki – dodaje Kowalewski – współpracę na zasadach freelance musi charakteryzować taka sama odpowiedzialność za jakość wykonanego dzieła. Usprawni to pracę obu stron: firmy i freelancera.

Ankieta wysłana do agencji reklamowych zawierała 7 pytań wielokrotnego wyboru, dotyczących współpracy i relacji z freelancerami. Badanie zostało przeprowadzone w formie wysyłki e-mailowej z interaktywnym linkiem do strony www.kodeksfreelance.pl/ankieta za pośrednictwem partnerów projektu. Na podstawie odpowiedzi agencji ustalono jakie są, z punktu widzenia agencji, plusy i minusy współpracy z freelancerami.

Projekt jest jednym z działań zmierzających do ustanowienia Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance. Rubikom wraz z Ideo HR we współpracy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powołali już specjalną grupę moderatorów i promotorów, którzy pracują nad przygotowaniem dokumentu, który wytyczy najwyższe standardy w tej dziedzinie.

W skład grupy wchodzą freelancerzy, przedstawiciele agencji reklamowych, osoby reprezentujące kancelarię adwokacką oraz marketerzy. Do grona współtworzących kodeks mogą się włączać dobrowolnie firmy, instytucje i osoby prywatne.

„Kodeks Dobrych Praktyk Freelance" ma służyć wszystkim tym, którzy świadomie wybrali wolność i niezależność zawodową.

Kodeks ma promować istotę tej niezależności. Kształtować wartości freelance, które umożliwią tej grupie zawodowej rozwijać się i świadczyć wysokiej jakości usługi na konkurencyjnym rynku branżowym.

Źródło: IAA Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Link do ankiety, odpala Trojana Exploit...

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764