logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Freelancera zatrudnię - jak agencje oceniają współpracę z freelancerami

   09.04.2009, przeczytano 4408 razy

Czego firmy oczekują od freelancerów? Jak postrzegają ich pracę? Jakie są plusy i minusy zatrudniania na takich zasadach? 389 agencji reklamowych korzystających z ich usług wypełniło webankietę z pytaniami o jakość współpracy z freelancerami. Ankieta została stworzona w ramach prac nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/freelancera-zatrudnie---jak-agencje-oceniaja-wspolprace-z-freelancerami,8767,artykul.html

- Osoba, która świadomie wybrała wolność i niezależność zawodową może być tak samo dobrym i atrakcyjnym dla pracownikiem jak ta która jest zatrudniona w firmie stacjonarnie – mówi Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. - Freelancing to popularna forma zatrudnienia w dziedzinach takich jak reklama, marketing, czy szeroko pojęte IT, dlatego warto wytyczyć standardy i dobre praktyki – dodaje Kowalewski – współpracę na zasadach freelance musi charakteryzować taka sama odpowiedzialność za jakość wykonanego dzieła. Usprawni to pracę obu stron: firmy i freelancera.

Ankieta wysłana do agencji reklamowych zawierała 7 pytań wielokrotnego wyboru, dotyczących współpracy i relacji z freelancerami. Badanie zostało przeprowadzone w formie wysyłki e-mailowej z interaktywnym linkiem do strony www.kodeksfreelance.pl/ankieta za pośrednictwem partnerów projektu. Na podstawie odpowiedzi agencji ustalono jakie są, z punktu widzenia agencji, plusy i minusy współpracy z freelancerami.

Projekt jest jednym z działań zmierzających do ustanowienia Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance. Rubikom wraz z Ideo HR we współpracy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powołali już specjalną grupę moderatorów i promotorów, którzy pracują nad przygotowaniem dokumentu, który wytyczy najwyższe standardy w tej dziedzinie.

W skład grupy wchodzą freelancerzy, przedstawiciele agencji reklamowych, osoby reprezentujące kancelarię adwokacką oraz marketerzy. Do grona współtworzących kodeks mogą się włączać dobrowolnie firmy, instytucje i osoby prywatne.

„Kodeks Dobrych Praktyk Freelance" ma służyć wszystkim tym, którzy świadomie wybrali wolność i niezależność zawodową.

Kodeks ma promować istotę tej niezależności. Kształtować wartości freelance, które umożliwią tej grupie zawodowej rozwijać się i świadczyć wysokiej jakości usługi na konkurencyjnym rynku branżowym.

Źródło: IAA Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Link do ankiety, odpala Trojana Exploit...

Najnowsze w tym dziale

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) uruchomił 1 czerwca nabór wniosków o premię technologiczną na korzystniejszych zasadach, wprowadzonych w ramach funduszowego pakietu antywirusowego i tarczy antykryzysowej. Premia technologiczna to dotacja, która spłaca do 70 proc. kredytu technologicznego zaciągniętego przez firmę w banku komercyjnym. Innowacyjni przedsiębiorcy...
BGK dopłaci firmom do oprocentowania kredytów
W BGK powstanie specjalny Fundusz Dopłat do Oprocentowania. Do przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii ma trafić w sumie 565 mln zł. Pieniądze z budżetu państwa spłacą część odsetek do kredytów zaciąganych przez firmy w bankach komercyjnych. Sejm właśnie zajął się projektem ustawy w tej sprawie.
Poznań 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Poznań 2020

Uchwałę intencyjną Poznań podpisał najpóźniej ze wszystkich miast G8: w marcu 2017 roku. Jednak prace nad projektem trwały od początku 2017 roku. Dosyć długo miasto przedstawiało jedynie założenia projektowe. Od maja 2019 roku można zapoznać się z projektem uchwały.
W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej
Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu –...
Przedsiębiorcy negatywnie oceniają kondycję gospodarki i swojego biznesu
Nastroje przedsiębiorców są nieco lepsze niż w połowie kwietnia – wynika z badania Pracodawców RP. Wciąż jednak dominuje pesymizm. Firmy gorzej oceniają przy tym perspektywy gospodarki niż własne położenie. Swoją przyszłość czarno widzą szczególnie najmniejsze przedsiębiorstwa: prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikrofirmy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764