logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Freelancera zatrudnię - jak agencje oceniają współpracę z freelancerami

   09.04.2009, przeczytano 4620 razy

Czego firmy oczekują od freelancerów? Jak postrzegają ich pracę? Jakie są plusy i minusy zatrudniania na takich zasadach? 389 agencji reklamowych korzystających z ich usług wypełniło webankietę z pytaniami o jakość współpracy z freelancerami. Ankieta została stworzona w ramach prac nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/freelancera-zatrudnie---jak-agencje-oceniaja-wspolprace-z-freelancerami,8767,artykul.html

- Osoba, która świadomie wybrała wolność i niezależność zawodową może być tak samo dobrym i atrakcyjnym dla pracownikiem jak ta która jest zatrudniona w firmie stacjonarnie – mówi Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. - Freelancing to popularna forma zatrudnienia w dziedzinach takich jak reklama, marketing, czy szeroko pojęte IT, dlatego warto wytyczyć standardy i dobre praktyki – dodaje Kowalewski – współpracę na zasadach freelance musi charakteryzować taka sama odpowiedzialność za jakość wykonanego dzieła. Usprawni to pracę obu stron: firmy i freelancera.

Ankieta wysłana do agencji reklamowych zawierała 7 pytań wielokrotnego wyboru, dotyczących współpracy i relacji z freelancerami. Badanie zostało przeprowadzone w formie wysyłki e-mailowej z interaktywnym linkiem do strony www.kodeksfreelance.pl/ankieta za pośrednictwem partnerów projektu. Na podstawie odpowiedzi agencji ustalono jakie są, z punktu widzenia agencji, plusy i minusy współpracy z freelancerami.

Projekt jest jednym z działań zmierzających do ustanowienia Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance. Rubikom wraz z Ideo HR we współpracy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powołali już specjalną grupę moderatorów i promotorów, którzy pracują nad przygotowaniem dokumentu, który wytyczy najwyższe standardy w tej dziedzinie.

W skład grupy wchodzą freelancerzy, przedstawiciele agencji reklamowych, osoby reprezentujące kancelarię adwokacką oraz marketerzy. Do grona współtworzących kodeks mogą się włączać dobrowolnie firmy, instytucje i osoby prywatne.

„Kodeks Dobrych Praktyk Freelance" ma służyć wszystkim tym, którzy świadomie wybrali wolność i niezależność zawodową.

Kodeks ma promować istotę tej niezależności. Kształtować wartości freelance, które umożliwią tej grupie zawodowej rozwijać się i świadczyć wysokiej jakości usługi na konkurencyjnym rynku branżowym.

Źródło: IAA Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Link do ankiety, odpala Trojana Exploit...

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w PIT-2 i nawet 3600 zł korzyści dla zleceniobiorców
Zmiany przepisów wprowadzone 1 lipca 2022 r. spowodowały rewolucję w rozliczaniu kwoty wolnej od podatku. Będą one pozwalały na uwzględnienie jej nawet w trzech miejscach, w których podatnik otrzymuje dochód. Nowe zasady zaczną obowiązywać już od 1 stycznia 2023 r. Dzięki zmianom osoby na umowie zlecenie mogą zaoszczędzić nawet 3600 zł w ciągu roku...
W tych branżach firmy krwawią
Średnia wartość faktury wystawionej przez małe i mikrofirmy w III kwartale tego roku jest wg danych faktura.pl o 17,9% wyższa niż w III kwartale 2021*. To dokładnie tyle ile w październiku w Polsce wyniosła inflacja (wskaźnik cen konsumpcyjnych, w ujęciu rok do roku). Można zatem powiedzieć, że ogół firm MSP podnosi ceny swoich usług i towarów proporcjonalnie do...
Prawie połowa osób prowadzących własną działalność gospodarczą odczuwa lęk na myśl o emeryturze, a niespełna jedna na pięć nadzieję – wskazują dane z badania wykonanego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Większość przedsiębiorców, mimo że zaczęła już gromadzić oszczędności z myślą o emeryturze, spodziewa się pogorszenia...
Chociaż projekt zmian w Kodeksie pracy wynikających z wdrożenia dwóch dyrektyw: Dyrektywy 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy oraz Dyrektywy 2019/1158 w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów (tzw. work-life balance), nadal nie został przyjęty, to jego zapisy budzą duże...
Z najnowszego globalnego rankingu sporządzonego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield wynika, że nowojorska Piąta Aleja, gdzie czynsze sięgają średnio 2000 USD/st. kw./rok (21 076 EUR/mkw./rok), ponownie została najdroższą ulicą handlową świata.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764