logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Freelancera zatrudnię - jak agencje oceniają współpracę z freelancerami

   09.04.2009, przeczytano 4464 razy

Czego firmy oczekują od freelancerów? Jak postrzegają ich pracę? Jakie są plusy i minusy zatrudniania na takich zasadach? 389 agencji reklamowych korzystających z ich usług wypełniło webankietę z pytaniami o jakość współpracy z freelancerami. Ankieta została stworzona w ramach prac nad stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/freelancera-zatrudnie---jak-agencje-oceniaja-wspolprace-z-freelancerami,8767,artykul.html

- Osoba, która świadomie wybrała wolność i niezależność zawodową może być tak samo dobrym i atrakcyjnym dla pracownikiem jak ta która jest zatrudniona w firmie stacjonarnie – mówi Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. - Freelancing to popularna forma zatrudnienia w dziedzinach takich jak reklama, marketing, czy szeroko pojęte IT, dlatego warto wytyczyć standardy i dobre praktyki – dodaje Kowalewski – współpracę na zasadach freelance musi charakteryzować taka sama odpowiedzialność za jakość wykonanego dzieła. Usprawni to pracę obu stron: firmy i freelancera.

Ankieta wysłana do agencji reklamowych zawierała 7 pytań wielokrotnego wyboru, dotyczących współpracy i relacji z freelancerami. Badanie zostało przeprowadzone w formie wysyłki e-mailowej z interaktywnym linkiem do strony www.kodeksfreelance.pl/ankieta za pośrednictwem partnerów projektu. Na podstawie odpowiedzi agencji ustalono jakie są, z punktu widzenia agencji, plusy i minusy współpracy z freelancerami.

Projekt jest jednym z działań zmierzających do ustanowienia Kodeksu Dobrych Praktyk Freelance. Rubikom wraz z Ideo HR we współpracy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA powołali już specjalną grupę moderatorów i promotorów, którzy pracują nad przygotowaniem dokumentu, który wytyczy najwyższe standardy w tej dziedzinie.

W skład grupy wchodzą freelancerzy, przedstawiciele agencji reklamowych, osoby reprezentujące kancelarię adwokacką oraz marketerzy. Do grona współtworzących kodeks mogą się włączać dobrowolnie firmy, instytucje i osoby prywatne.

„Kodeks Dobrych Praktyk Freelance" ma służyć wszystkim tym, którzy świadomie wybrali wolność i niezależność zawodową.

Kodeks ma promować istotę tej niezależności. Kształtować wartości freelance, które umożliwią tej grupie zawodowej rozwijać się i świadczyć wysokiej jakości usługi na konkurencyjnym rynku branżowym.

Źródło: IAA Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Link do ankiety, odpala Trojana Exploit...

Najnowsze w tym dziale

Ważne zmiany dla przedsiębiorców
Kwestie prawne towarzyszą na co dzień każdemu przesiębiorstwu. W najnowszym materiale, Gifts Journal TV, przedstawia ważne, z punktu widzenia przedsiębiorców, aspekty, na które należy zwrócić uwagę w najbliższym czasie. Zapraszamy na rozmowę z Panem mecenasem Mateuszem Wojciechowskim, który omówił ważne tematy prawne dla...
Brother znalazł się na liście „World's Best Employers” (Najlepszych pracodawców świata) w 2020 r. organizowanej przez Forbes Magazine we współpracy z firmą Statista. Brother uplasował się na 130 miejscu wśród 750 innych firm.
Październik pod niektórymi względami przypominał marzec: pandemia się nasilała, liczba zakażeń rosła, a wraz z nimi pojawiały się nowe ograniczenia w prowadzeniu biznesu. Od 17 października do czerwonej strefy weszły 152 powiaty, czyli w przybliżeniu 1/2 Polski. Od 24 października czerwona strefa objęła cały kraj. Dla gospodarki oznaczało to szereg zakazów...
O wprowadzenie korzystnych zapisów dla firm około targowych – zwraca się w ich imieniu do świętokrzyskich parlamentarzystów Karol Salawa – przedsiębiorca z podkieleckich Chęcin, działający w branży targowej. Chodzi o udzielenie przez rząd w kolejnej wersji tarczy wsparcia dla firm projektujących i budujących stoiska targowe oraz trudniących się spedycją...
- W sytuacji niepewności, z którą związany jest największy kryzys, jaki mamy po 30 latach stabilnego wzrostu, naturalną postawą ludzką jest przypatrywanie się sytuacji. Firmy, jeśli już decydują się na inwestycje, to słusznie stawiają na cyfryzację i technologie, dostosowując się do zmian, jakie w modelach biznesowych spowodowała pandemia - mówił...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764