logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

FT: Rząd PiS szuka wizerunkowego ratunku u zachodnich agencji PR

   24.03.2016, przeczytano 1220 razy
ilustracjastrzałka
Premier Beata Szydło podczas debaty o Polsce w Parlamencie Europejskim Fot. P. Tracz / KPRM

Pomimo oficjalnej retoryki bagatelizującej dochodzące z zagranicy głosy obawy i krytykę poczynań polskich władz, wiele wskazuje na to, że świadomość strat wizerunkowych jakie Polska ponosi pod rządami PiS dociera na ul. Nowogrodzką. Jak informuje Financial Times, obecne władze szukają dyskretnie pomocy wśród londyńskich agencji PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ft%3A-rzad-pis-szuka-wizerunkowego-ratunku-u-zachodnich-agencji-pr,27945,artykul.html

W materiale Henry'ego Foy'a czytamy, że rząd PiS zadaje sobie sprawę, iż w obliczu powszechnych oskarżeń o łamanie prawa i zasad demokracji "zaczął przegrywać wojnę informacyjną", zniechęcając i odstraszając potencjalnych inwestorów. Według dziennika, władze miały kontaktować się poprzez nieoficjalnych pośredników z kilkoma agencjami wyspecjalizowanymi w radzeniu sobie z globalnymi kryzysami wizerunkowymi, otrzymując wstępne propozycje rozwiązań.

- Oni nie mają pojęcia jak to działa - mówi FT jeden z przedstawicieli brytyjskich agencji - Nie mają żadnej wiedzy ani doświadczenia. W materiale podkreśla się, że wysiłki rządu PiS przypominają zabiegi Viktora Orbana, który w 2011 posłużył się brytyjskimi agencjami PR dla poprawienia wizerunku swego rządu po nałożeniu ograniczeń na węgierskie media prywatne.

Dziennikarz FT cytuje także Mateusza Morawieckiego, który oskarżał niedawno opozycję o szukanie pomocy za granicą, wskazując jednocześnie na konieczność uruchomienia działań PR mających ugruntować spójny, skoordynowany przekaz skierowany do inwestorów.

Według dziennika rzecznik polskiego rządu odmówił FT komentarza w tej sprawie. Artykuł nie precyzuje, kiedy i ile przyjdzie zapłacić polskim podatnikom za usługi spin-doktorów znad Tamizy.

Źródło: Financial Times, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czyli Anglicy będą tłumaczyć nam, jaki to dobry jest nasz rząd? I że jeżeli ktoś rządu nie lubi, to jest to "citizen of the second sort"? I to wszystko za naszą kasę...

avatar użytkownika
,

Z artykułu FT wynika że chodzi o działania kierowane na zewnątrz - głównie do inwestorów zagranicznych. Warto odnotować, że póki co rząd zaprzecza jakoby prowadzona była taka działalność.  

,

Czyli ta agencja wytłumaczy obcokrajowcom, że jeśli nie podoba im się polityka polskiego rządu Beaty Szydło, to są second sort albo nawet zwei klasse.  

Najnowsze w tym dziale

PIAP pisze do Ministra Finansów i proponuje nowe rozwiązanie w sprawie limitów
Zniesienie limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków osobom trzecim to od lat oczko w głowie działań lobbingowych PIAP. Teraz pojawiła się kolejna szansa na poprawę sytuacji firm w tym obszarze, ale w zupełnie innym ujęciu prawnym. Izba wraz z Kancelarią TAX-LEX walczy o zniesienie obowiązku prowadzenia ewidencji upominków, ale nie tylko. Dużym wsparciem dla działań PIAP...
Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc.
Kolejne 12 miesięcy będzie trudne dla firm
Największą bolączką dla firm są ciągłe zmiany regulacyjne i podatkowe – podkreśla Konfederacja Lewiatan. W tym roku wyzwaniem będą m.in.: split payment, nowa matryca VAT, obowiązek wymiany kas fiskalnych czy podatek od sprzedaży detalicznej, który dotknie branżę handlową. W połączeniu ze skokowym wzrostem płacy minimalnej ciągłe zmiany prawa podnoszą koszty...
Kancelaria EY Law poszerza zespół prawa własności intelektualnej
Do kancelarii Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy Sp. k. dołączyła adwokat Wioletta Kulińska, obejmując stanowisko managera w praktyce ds. prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Wioletta Kulińska jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w sprawach z zakresu ochrony własności intelektualnej, nowych technologii i danych osobowych.
CES 2020: ekologiczne pudełka zrewolucjonizują e-commerce?
Dynamiczny rozwój branży e-commerce negatywnie odbija się na środowisku. Wraz z popularyzacją zakupów przez internet rośnie liczba odpadów pochodzących z opakowań po zamówieniach. Aby ograniczyć negatywny wpływ tego sektora gospodarki na środowisko, powstają inicjatywy, które mają ograniczyć ilość produkowanych śmieci. Projektuje się inteligentne pudełka, systemy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764