logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

FT: Rząd PiS szuka wizerunkowego ratunku u zachodnich agencji PR

   24.03.2016, przeczytano 1292 razy
ilustracjastrzałka
Premier Beata Szydło podczas debaty o Polsce w Parlamencie Europejskim Fot. P. Tracz / KPRM

Pomimo oficjalnej retoryki bagatelizującej dochodzące z zagranicy głosy obawy i krytykę poczynań polskich władz, wiele wskazuje na to, że świadomość strat wizerunkowych jakie Polska ponosi pod rządami PiS dociera na ul. Nowogrodzką. Jak informuje Financial Times, obecne władze szukają dyskretnie pomocy wśród londyńskich agencji PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ft%3A-rzad-pis-szuka-wizerunkowego-ratunku-u-zachodnich-agencji-pr,27945,artykul.html

W materiale Henry'ego Foy'a czytamy, że rząd PiS zadaje sobie sprawę, iż w obliczu powszechnych oskarżeń o łamanie prawa i zasad demokracji "zaczął przegrywać wojnę informacyjną", zniechęcając i odstraszając potencjalnych inwestorów. Według dziennika, władze miały kontaktować się poprzez nieoficjalnych pośredników z kilkoma agencjami wyspecjalizowanymi w radzeniu sobie z globalnymi kryzysami wizerunkowymi, otrzymując wstępne propozycje rozwiązań.

- Oni nie mają pojęcia jak to działa - mówi FT jeden z przedstawicieli brytyjskich agencji - Nie mają żadnej wiedzy ani doświadczenia. W materiale podkreśla się, że wysiłki rządu PiS przypominają zabiegi Viktora Orbana, który w 2011 posłużył się brytyjskimi agencjami PR dla poprawienia wizerunku swego rządu po nałożeniu ograniczeń na węgierskie media prywatne.

Dziennikarz FT cytuje także Mateusza Morawieckiego, który oskarżał niedawno opozycję o szukanie pomocy za granicą, wskazując jednocześnie na konieczność uruchomienia działań PR mających ugruntować spójny, skoordynowany przekaz skierowany do inwestorów.

Według dziennika rzecznik polskiego rządu odmówił FT komentarza w tej sprawie. Artykuł nie precyzuje, kiedy i ile przyjdzie zapłacić polskim podatnikom za usługi spin-doktorów znad Tamizy.

Źródło: Financial Times, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czyli Anglicy będą tłumaczyć nam, jaki to dobry jest nasz rząd? I że jeżeli ktoś rządu nie lubi, to jest to "citizen of the second sort"? I to wszystko za naszą kasę...

avatar użytkownika
,

Z artykułu FT wynika że chodzi o działania kierowane na zewnątrz - głównie do inwestorów zagranicznych. Warto odnotować, że póki co rząd zaprzecza jakoby prowadzona była taka działalność.  

,

Czyli ta agencja wytłumaczy obcokrajowcom, że jeśli nie podoba im się polityka polskiego rządu Beaty Szydło, to są second sort albo nawet zwei klasse.  

Najnowsze w tym dziale

Polska na 14. miejscu pod względem komplikacji przepisów dla biznesu
Polska znalazła się na 34. miejscu na świecie i 14. w Europie wśród państw posiadających najbardziej złożone przepisy regulujące prowadzenie biznesu – wynika z najnowszej edycji rankingu „Global Business Complexity Index 2020”. Względem ubiegłego roku oznacza to awans odpowiednio o 13 i 4 pozycje, ale eksperci TMF Group podkreślają, że wynika to tylko ze zmian w innych...
Stacje benzynowe wchodzą w e-commerce
Nikt już nie ma wątpliwości, że pandemia wymogła na wielu branżach dostosowywanie biznesów do nowej rzeczywistości. Zmianę odczuły także stacje benzynowe, które poszukują nowych touchpointów. Efektem tego jest kilka nowych inicjatyw oraz rozwiązań, które sprawiają, że stacje benzynowe wchodzą na nowy dla siebie obszar, szukając nowych...
Poziom inflacji w Polsce wciąż najwyższy w UE
Od połowy maja polska gospodarka pnie się w górę. Lipcowy wskaźnik PMI wykonał rekordowy skok, jest też wyższy od oczekiwań. Polskie firmy, podobnie jak inne w Europie, obawiają się jesiennej fali pandemii. Rozstrzygający dla dalszych losów gospodarki może być poziom inflacji i inwestycji przedsiębiorstw. Niepokoić może relatywnie wysoka inflacja, jednak według...
Cotygodniowe zakupy mogą już nigdy nie być takie, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Najnowsze badanie konsumenckie pokazuje, że zainteresowanie Polaków zakupami online w czasie lockdownu nie było chwilową zachcianką. To doświadczenie być może na trwałe zmieniło ich nawyki zakupowe.
E-commerce w erze post-covid, czyli zwrot ku transformacji cyfrowej
W związku z pandemią koronawirusa wyraźnie zmieniły się nawyki zakupowe Polaków. Zgodnie z najnowszym raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, co 4. Internauta dokonuje zakupów w sieci częściej ze względu na obecną sytuację[1]. Z jednej strony to szansa dla e-sprzedawców, a z drugiej – konieczność przyspieszonej transformacji cyfrowej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764