logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fujifilm podsumowuje targi drupa 2016

  PR 25.07.2016, przeczytano 937 razy
ilustracjastrzałka

Tegoroczne targi drupa okazały się dla firmy Fujifilm bardzo udane. Jej stoisko odwiedziły tysiące gości z całego świata, zaś zrealizowane podczas wystawy kontrakty sprzedażowe przekroczyły wstępne założenia. Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się innowacyjne rozwiązania z obszaru technologii inkjetowej (oferowane pod marką Fujifilm Inkjet Technology – FIT) oraz nowa strategia „automatyzacji 5D”, opracowana we współpracy z EPAC Technologies.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fujifilm-podsumowuje-targi-drupa-2016,29392,artykul.html

Fujifilm Inkjet Technology

Targi drupa 2016 stały się miejscem oficjalnej premiery Fujifilm Inkjet Technology – oferowanych pod wspólną marką rozwiązań inkjetowych tego japońskiego producenta. W ten sposób firma zaznaczyła po raz kolejny swoją silną pozycję w tym segmencie rynkowym, prezentując kompleksowe portfolio obejmujące głowice drukujące, atramenty, rozwiązania w zakresie optymalizacji obrazu oraz integracji systemów.

Jak zapewniają przedstawiciele Fujifilm, zwiedzający jej stoisko goście zwracali dużą uwagę na atramenty wodne oraz UV, jak też na nowej generacji głowice drukujące. Wśród nich warto wyróżnić serię głowic Samba (określanych przez producenta mianem najlepszych w swojej klasie), które są „sercem” innowacyjnych maszyn drukujących, m.in. JetPress 720S czy Primefire 106 (powstałej we współpracy z firmą Heidelberg). Duże zainteresowanie wywołała informacja o wprowadzeniu do oferty Fujifilm wodnych atramentów (dedykowanych na rynek opakowań giętkich), jak również specjalistycznych atramentów metalicznych.

JetPress 720S – rynkowy lider w segmencie półformatowego druku inkjetowego
Jak zapewnia Fujifilm, maszyna JetPress 720S wciąż pozostaje jedyną, komercyjnie dostępną półformatową maszyną inkjetową, oferującą jakość zbliżoną do offsetu. Targi drupa 2016 potwierdziły po raz kolejny jej rosnące znaczenie i zainteresowanie nią ze strony drukarń, poszukujących trwałego i ekonomicznie uzasadnionego rozwiązania, które pozwoli dostosować ich przedsiębiorstwa do produkcji bazującej na technologiach cyfrowych.

Mówi Shinji Nakamori – Senior Deputy General Manager w dziale PR i marketingu Fujifilm Global Graphic Systems: „Nie ma wątpliwości co do tego, że JetPress 720S to maszyna, której czas właśnie nadszedł. Jej codzienne prezentacje na naszym stoisku obserwowało za każdym razem kilkaset osób; ich owocem był szereg kontraktów na wdrożenia JetPress, podpisanych z drukarniami z różnych stron świata. Wśród nich znalazły się m.in.: niemiecka firma Straub Druck & Medien AG, w przypadku której jest to już druga maszyna z tej serii, czy też CEWE – rynkowy lider w obszarze technologii web-to-print. Warto również wspomnieć o zrealizowanych jeszcze przed targami drupa 2016 kontraktach z Emmerson Press – pierwszym użytkownikiem JetPress 720S na rynku brytyjskim, czy też z niemiecką firmą posterXXL. To najlepsze przykłady rosnącącej świadomości rynkowej odnośnie zalet, jakie oferuje to rozwiązanie zarówno, w kontekście jakości jak też wydajności”.

Na targach nie zabrakło innych rozwiązań wchodzących w skład portfolio Fujifilm Inkjet Technology. Tu również odnotowano bardzo duże zainteresowanie zwiedzających i kolejne kontrakty na dostawy. Szczególną popularnością cieszyły się: wysokowydajna seria maszyn Onset X, plotery z rodziny Acuity (ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzonego niedawno na rynek modelu Acuity LED 3200R), urządzenie Uvistar Hybrid 320 oraz demonstrowana w pawilonie 1 (na stoisku firmy Heidelberg) maszyna Primefire 106.

„Drukowanie 5D” według firmy Fujifilm

Podczas targów ogłoszona została współpraca Fujifilm z EPAC Technologies, która ma stanowić wsparcie dla realizowanej przez japońskiego producenta strategii „5D Printing”. Zakłada ona wprowadzenie nieosiągalnego dotychczas poziomu automatyzacji w obszarze wysokonakładowej produkcji dziełowej, jak też wdrażanie przemysłowych rozwiązań, usprawniających pracę drukarń akcydensowych. EPAC to twórcy pionierskiego – zdaniem Fujifilm – rozwiązania w obszarze druku cyfrowego – E2. Łączy ono w sobie technologię drukowania stworzoną przez Fujifilm oraz wysokiej klasy sprzęt introligatorski. W efekcie powstało wielowymiarowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie, umożliwiające wydajną i zyskowną produkcję dowolnych nakładów. Jak zapewnia Fujifilm, nowa koncepcja spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród zwiedzających jej stoisko klientów, zwłaszcza w kontekście automatyzacji działań, poprawy wydajności i obniżenia kosztów.

Rozwiązania z rodziny Superia: w kierunku redukcji kosztów

Podczas targów drupa 2016 firma Fujifilm po raz kolejny potwierdziła swoje zaangażowanie w tworzenie zaawansowanych, innowacyjnych rozwiązań dla drukarń offsetowych, zapewniających większe oszczędności czasowe i finansowe, a w efekcie – wyższą zyskowność. Superia – portfolio produktów dedykowanych dla tego segmentu rynkowego, zajęło sporą część stoiska. Tu do dyspozycji zwiedzających byli eksperci Fujifilm, doradzający klientom dobór i sposób wdrożenia poszczególnych rozwiązań z tej serii.

Światową premierę w Düsseldorfie miała bezprocesowa płyta Superia ZD – jej pojawienie się w ofercie Fujifilm wywołało bardzo duże zainteresowanie wśród klientów firmy. W kontekście rosnącego zainteresowania zastosowaniem farb UV, na stoiskach czterech producentów maszyn drukujących bazujących na tej technologii odbywały się  jej liczne prezentacje. Spotkały się one z bardzo pozytywnym odbiorem i – jak zapewnia Fujifilm – wielu uczestników pokazów rozważa wdrożenie tego rozwiązania w swoich przedsiębiorstwach. Płyta jest już dostępna w ofercie rynkowej tego producenta.

Targi drupa 2016 przyniosły nieco zmian także w części oferty Fujifilm, związanej z oprogramowaniem workflow. Rozwiązania z tej dziedziny, dotychczas znane jako XMF, są obecnie dostępne pod marką XMF Ensemble. Podczas przygotowanych z myślą o targach pokazach demonstrowano m.in. XMF Controller – nowe rozwiązanie usprawniające produkcję poligraficzną, bazujące na workflow XMF. Oprócz wzrostu wydajności i redukcji działań manualnych, pozwala ono na tworzenie zleceń bezpośrednio z systemu zarządzania produkcją – MIS.

Rozwiązania dla rynku opakowań

W Düsseldorfie firma Fujifilm zaanonsowała też kolejne rozwiązania w swojej ofercie, dedykowane na rynek produkcji opakowań, m.in. w technice fleksograficznej. Tu na szczególną uwagę zasługują – zdaniem producenta – nowa maszyna inkjetowa MJP20W, bazująca na technologii EUCON oraz nowa farba wodna. Oba rozwiązania stworzono z myślą o rynku opakowań giętkich, który w coraz większym stopniu wymaga realizowania wydajnej produkcji niskonakładowej i krótszej zmiany zleceń. Podczas targów poinformowano o wdrożeniu drugiej maszyny MJP20W w japońskiej drukarni Kinyosha Printing.

Duże zainteresowanie przedstawicieli drukarń fleksograficznych wzbudziła również informacja o wprowadzeniu na rynek nowej, zmywanej wodą płyty Flenex FW. Oferuje ona uzyskiwanie wysokiej jakości obrazów o liniaturze 250 lpi. Podczas targów sfinalizowano szereg wieloletnich kontraktów na wdrożenie płyt Flenex FW przez przedsiębiorstwa z różnych stron świata.

Shinji Nakamori podsumowuje: „Z niecierpliwością czekamy na pierwsze efekty bardzo udanych dla nas targów drupa 2016. Zaprezentowaliśmy na nich wiele innowacyjnych, oferujących wartość dodaną rozwiązań, ale na tym nie koniec – najbliższe miesiące przyniosą kolejne, interesujące premiery w naszej ofercie. Dzięki nim chcemy pomóc drukarniom w rozwoju ich biznesu, m.in. w kontekście zaoferowania klientom produktów o jeszcze wyższej jakości i wartości rynkowej”.

Źródło: Fujifilm Europe GmbH (Oddział w Polsce)

www.fujifilm.eu/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764