logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię na rzecz pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży

  PR 18.11.2021, przeczytano 296 razy
ilustracjastrzałka

Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię "Posłuchaj Świętego Mikołaja", w ramach której do końca stycznia 2022 r. będzie prowadzić zbiórkę na zapewnienie pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fundacja-swietego-mikolaja-rozpoczyna-ogolnopolska-kampanie-na-rzecz-pomocy-psychologicznej-dla-dzieci-i-mlodziezy,393806,artykul.html

Fundacja Świętego Mikołaja, która od 11 lat ściśle współpracuje z siecią szkół w całej Polsce, od początku pandemii otrzymuje od nauczycieli i rodziców alarmujące sygnały dotyczące sytuacji dzieci w kontekście zdrowia psychicznego. Bardzo wiele dzieci zmaga się z takimi problemami jak: stany lękowe, permanentny stres, spadki nastroju, depresja, uzależnienie od urządzeń cyfrowych oraz trudności w relacjach.

Szacuje się, że w Polsce pilnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej potrzebuje aż 630 tysięcy dzieci. Według oficjalnych danych w zeszłym roku w Polsce 843 dzieci próbowało odebrać sobie życie. Eksperci uważają, że prób samobójczych niezgłoszonych na policję może być nawet sto razy więcej. Dzieci i młodzież wymagające natychmiastowej pomocy psychologicznej lub psychiatrycznej miesiącami czekają w kolejkach do specjalistów. W najtrudniejszej sytuacji są dzieci mieszkające z dala od dużych ośrodków miejskich. Najwięcej dzieci cierpi z powodu stanów lękowych, depresji, stanów zaburzeń nerwicowych, problemów ze snem i apetytem, a także zespołu stresu pourazowego.

Jesienią 2021 r. Fundacja Świętego Mikołaja przeprowadziła sondaż  wśród 51 nauczycieli szkół z różnych stron Polski pogłębiając go o wywiady z pedagogami. Nauczyciele wskazali problemy, z którymi obecnie mierzą się ich uczniowie. Były to przede wszystkim: uzależnienie od urządzeń cyfrowych (90%), problemy z relacjami rówieśniczymi (78%), stany lękowe (65%), depresja (61%), problemy z wyrażaniem emocji (61%). Wskazywane problemy pokrywają się z danymi opublikowanymi w raporcie UNICEF „The State of the World’s Children 2021; On My Mind: promoting, protecting and caring for children’s mental health”.

60% biorących udział w ankiecie szkół nie zatrudnia psychologa. Prawie wszystkie szkoły mają możliwość podjęcia współpracy z poradnią psychologiczną, jednak główną barierą są środki finansowe, którymi dysponuje szkoła oraz ograniczony dostęp z powodu obłożenia placówek.

Terapia jednego dziecka w kryzysie to koszt ok. 400-600 zł miesięcznie, w zależności od miejsca zamieszkania. Zrealizowanie przez szkołę odpowiednich zajęć profilaktycznych lub terapeutycznych dla uczniów to wydatek od 1000 zł do 30 000 zł. Są to ogromne sumy, których większość rodziców nie są w stanie unieść.

- Chcemy wesprzeć dzieci, które potrzebują pomocy psychologicznej. Program będzie prowadzony w ścisłej współpracy ze szkołami, które są najbliższym środowiskiem dzieci. Szkoły alarmują, że uczniowie mają ograniczony dostęp do psychologów, a liczba dzieci, która potrzebuje pomocy wciąż rośnie. W ramach programu sfinansujemy zajęcia terapeutyczne i profilaktyczne z zakresu przeciwdziałania depresji, przemocy oraz uzależnień od urządzeń cyfrowych, a także psychoedukację dzieci i rodziców oraz terapię uczniów w kryzysie, którzy pochodzą z rodzin niezamożnych. – wyjaśnia Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Jak można pomóc?

  • przekazując darowiznę na konto: Fundacja Świętego Mikołaja numer konta: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002 z dopiskiem: darowizna na pomoc psychologiczną dla dzieci
  • lub wpłacając środki on-line
  • biorąc udział w charytatywnych aukcjach na Allegro

Fundacja chce wesprzeć szkoły, głównie w mniejszych miejscowościach, aby mogły objąć swoich uczniów pomocą terapeutyczną i profilaktyką, a także umożliwić działania interwencyjne, w sytuacji kiedy dziecko pilnie potrzebuje pomocy psychologa, a jego rodzice nie mają możliwości opłacenia terapii. Po ponad roku zmagania się z pandemią i koniecznością prowadzenia nauki zdalnej to właśnie wyzwania związane z kondycją psychiczną dzieci i młodzieży są najpilniejszą potrzebą. Zachęcamy do włączenia się w kampanię „Posłuchaj Świętego Mikołaja”.

Źródło: Fundacja Świętego Mikołaja

www.mikolaj.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAA Power Hour: wszystko co najważniejsze o influencer marketingu
Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek...
Puma i Manchester City prezentują nowy zestaw domowy na sezon 2022/23
PUMA zaprezentowała dziś strój domowy Manchesteru City na sezon 2022/23, głównymi inspiracjami do zaprojektowania stroju był skład „The Citizens” z końca lat 60. oraz jeden z jego liderów, ikona klubu – Colin Bell.
STS, sponsor strategiczny Lecha i największa polska firma bukmacherska, zdecydował na ostatni mecz sezonu 2021/2022 o zmianie swojego logo na froncie koszulek na specjalnie zaprojektowany napis z okazji zdobycia mistrzostwa Polski przez poznańską drużynę. – Pomysł STS bardzo nam się spodobał i od razu przystąpiliśmy do pracy, by zdążyć na mecz z Zagłębiem Lubin -...
Unique One powiększa Zarząd
Agencja UNIQUE ONE powiększyła struktury Zarządu o trzy nowe osoby: Aleksandrę Izraelską, Emilię Kostkę i Macieja Olszankę. Grzegorz Bonder niezmiennie pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu.
Kampania Great Hair Stories dla Resibo od agencji Os3 i studia Warsaw Production
oS3 jako agencja wiodąca marki Resibo, odpowiada za komunikację wprowadzającą linię naturalnych kosmetyki do włosów. Kampania Great Hair Stories wspiera wejście marki w nową kategorię produktów do włosów, z zestawem szamponów, odżywek i serum na końcówki. Produkty to efekt dwóch lat pracy marki z technologami i trychologami. Każdy produkt posiada unikalną formulację,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764