logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Future Promotion Forum 2020: jak wzbudzać emocje w świecie napędzanymi danymi?

  PR 05.11.2020, przeczytano 337 razy

14 października 2020 r. firma Canon zorganizowała pierwsze wirtualne Future Promotion Forum - wydarzenie gromadzące blisko 600 specjalistów ds. marketingu, przedstawicieli agencji kreatywnych i medialnych, dostawców druku oraz działów druku korporacyjnego z całej Europy. Była to trzecia edycja konferencji, która zyskała już status cenionej i znanej imprezy dla marketerów, poszukujących nowych i innowacyjnych sposobów na zwiększenie zaangażowania klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/future-promotion-forum-2020%3A-jak-wzbudzac-emocje-w-swiecie-napedzanymi-danymi,389071,artykul.html

Nadrzędny przekaz był jasny: doświadczenie klienta, czyli uczucia, jakie w kliencie wywołuje interakcja z marką, jest najważniejszym wyróżnikiem marketingu. W cyfrowym świecie należy bowiem przypomnieć markom, że ich klienci to coś więcej, niż tylko dane. Łącząc technologię oraz naukę behawioralną, marki mogą teraz indywidualizować swoje wielokanałowe kampanie marketingowe. W ten sposób specjaliści od marketingu są w stanie nawiązać emocjonalną więź ze swoimi docelowymi klientami i poprowadzić ich od świadomości do zakupu, zapewniając lepszy zwrot z inwestycji.

To dobra wiadomość dla druku, uznawanego za jedno z niewielu narzędzi marketingowych, które, jak udowodniono, wywołują emocjonalną reakcję klientów i mają trwały wpływ na ich decyzje. W połączeniu z możliwością dostarczania kampanii wielokanałowych, aby dotrzeć do klienta z właściwym przekazem we właściwym czasie, marketerzy dysponują skuteczną metodą wzmocnienia cyfrowych elementów swoich kampanii.

Eksperci o zachowaniu równowagi między technologią a klientem

Rozpoczynając wydarzenie online, Mark de Bruijn, holenderski autor i dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA w Smartly.io, podkreślił wagę, jaką należy przykładać do zapewnienia wyjątkowej obsługi klienta poprzez zachowanie równowagi między technologią a człowiekiem.

- Tytuł mojego przemówienia mówi wszystko: klienci to też ludzie! Jako marketerzy spędzamy dużo czasu i zasobów analizując dane i manipulując nimi, aby zaangażować naszych odbiorców i spowodować działanie, które, mamy nadzieję, doprowadzi do konwersji. Ale wartość polega na zrozumieniu konsumenta, ukrywającego się za danymi. Pandemia COVID-19 odegrała rolę katalizatora w marketingu opartym na danych. Musimy być sprawni w zakresie zasobów i danych, które posiadamy, aby móc wykorzystać ludzkie emocje, budować zaufanie i nawiązywać bardziej autentyczne relacje z klientami - mówił de Bruijn.

Po przemówieniu Marka inspirującymi spostrzeżeniami podzielił się Colin Strong, szef nauk behawioralnych w Ipsos. Colin współpracuje z różnymi markami, aby humanizować dane, interpretować informacje o klientach i tworzyć nowe możliwości rozwoju.

- Dane pozwalają nam zrozumieć zachowania konsumentów. Ale granice pracy z samymi danymi, bez zrozumienia kontekstu, w którym są generowane, mogą być problematyczne. Dane nie mogą nam powiedzieć, co myślimy lub czujemy. A jeśli chodzi o nasze rozumienie ludzi, można dowiedzieć się wiele więcej. Potrzebujesz ludzi, którzy rozumieją zarówno analizę danych, jak i ludzkie zachowania, do współpracy w interpretowaniu wzorców w tych danych. Tylko w ten sposób możemy wpłynąć na zmianę zachowania. Ważne jest, aby zacząć od dokładnego zrozumienia, na czym polega wyzwanie behawioralne, jakie są wymiary psychologiczne, które działają jako bariery dla pożądanych wyników, a następnie zaplanować interwencje w celu zmiany zachowania - dzielił się z publicznością swoimi spostrzeżeniami Colin Strong.

Od Gregora Wolfa, odpowiedzialnego za sprzedaż i rozwój w Smart Digital, uczestnicy otrzymali serię porad dotyczących wdrażania personalizacji zorientowanej na użytkownika w oparciu o marketing oparty na danych. Platformy technologiczne są kluczowymi komponentami do wdrażania i zarządzania kampaniami marketingowymi opartymi na danych, ale poza nimi muszą także istnieć odpowiednie zespoły, umiejętności i procesy. Gregor pokazał w jaki sposób mogą zapewnić prawdziwą personalizację w czasie rzeczywistym na dużą skalę, dostarczając właściwy komunikat do właściwej osoby i we właściwym czasie, za pośrednictwem właściwego kanału.

Aby zademonstrować to w praktyce, uczestnicy usłyszeli, jak Group Joos wykorzystuje dane transakcyjne i marketingowe w połączeniu z technologią firmy Canon do dostarczania spersonalizowanych wydruków w czasie rzeczywistym. Cel - ulepszenie kampanii marketingowych klientów z możliwością tworzenia całkowicie zindywidualizowanej komunikacji. W ramach zakulisowego spojrzenia na to, w jaki sposób technologia Canon ProStream została zintegrowana w proces komunikacji, Alex Joos, prezes i dyrektor generalny Group Joos, mówił:

- Ważne jest, aby uzyskać właściwe połączenie elementów cyfrowych i analogowych w marketingowym miksie. Kanały są mniej skuteczne, gdy stosuje się je pojedynczo. Druk może poprawić punkty styku z marką na ścieżce zakupowej, a dobrym tego przykładem jest to, co udaje się osiągać dla naszych klientów detalicznych. Korzystając z danych z działań online, jesteśmy w stanie tworzyć zindywidualizowane książeczki z kuponami i spersonalizowane oferty, dostosowane do nawyków klientów w zakresie wydawania pieniędzy.

Na koniec Angela Medlar, wiceprezes ds. operacji i technologii produktów w Enthusem, mówiła o tym, jak marki mogą łatwo zintegrować spersonalizowany druk z życiem klienta, łącząc świat online i offline,
a  narzędzia automatyzacji marketingu z produkcją drukowaną.

Personalizowanie komunikacji marketingowej podczas pandemii

Podsumowując wydarzenie, eksperci przypomnieli publiczności, że z powodu pandemii COVID-19 nigdy nie było bardziej odpowiedniego momentu na stworzenie emocjonalnego połączenia z docelową publicznością. Richard Askam, który moderował dyskusję, podsumował:

- Hiper-personalizacja jest kluczem do wpływania na zmianę zachowania w świecie opartym na danych. Podnieśmy status druku w miksie marketingowym i kampaniach wielokanałowych, korzystając ze zautomatyzowanej technologii druku programowego. Teraz to branża drukarska musi skuteczniej współpracować z działami marketingu, aby wykorzystać wiele zalet druku i jego zdolność do budowania emocjonalnej więzi z klientem.

Wypowiadając się na temat pierwszego w historii wirtualnego Future Promotion Forum, Peter Wolff, wiceprezes ds. produktów do druku produkcyjnego (PPP) w EMEA Commercial Printing, Canon Europe, mówi:

- Uczestnicy już komentowali, że Forum było nie tylko inspiracją, ale także sygnałem do działania. W tym roku COVID zmienił reguły. Wszyscy doświadczyliśmy ogólnego wzrostu w komunikacji cyfrowej, a rosnąca akceptacja tego kanału komunikacji spowodowała jeszcze większą presję na marketerów, aby byli skuteczni w tym co robią. Z drugiej strony, nigdy nie było więcej dyskusji na temat tego, jak konsumenci postrzegają marki i jak marketerzy naprawdę powinni skupić się na wartościach konsumentów. Dlatego marketerzy naprawdę muszą maksymalizować wydajność przy użyciu technologii, zachowując jednocześnie ludzki charakter.

Wolff podsumował:

- Jedną z zalet możliwości zorganizowania wirtualnego wydarzenia jest to, że możemy szerzej otworzyć dyskusję w celu wymiany wiedzy i pomysłów, które napędzają innowacje. Wszyscy przyznajemy, że musimy przywrócić pierwiastek ludzki z powrotem do komunikacji bezpośredniej. Mamy nadzieję, że rzeczywiste przykłady tego, jak dostosowany do klienta przekaz drukowany może zostać wpleciony w szerszą kampanię, zaprezentowane na naszym wydarzeniu, pokazują markom, że cyfryzacja nie jest ich jedynym podejściem, i że druk może być równie wydajny i sprawny, by zapewnić zwrot z inwestycji w kampanie. Budowanie emocjonalnego związku z klientami będzie kluczem do ochrony istniejących relacji i zdobywania nowych klientów.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764