logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gala „Zaprojektowane po ludzku”

  PR 19.04.2019, przeczytano 387 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Magda Strzykalska Biznestuba

Uroczystą galą w Warszawie redakcja Gazety Wyborczej podsumowała w sobotę 13 kwietnia akcję "Zaprojektowane po ludzku", której partnerem była Amica. Od października 2018 roku promowano ideę designu uwzględniającego potrzeby, zachowania i oczekiwania użytkowników, organizowano warsztaty edukacyjne. Na zakończenie pierwszej edycji wręczono wyróżnionym przez kapitułę producentom nagrody w postaci prawa do używania specjalnego znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gala-_zaprojektowane-po-ludzku_,382170,artykul.html

Galę konkursową rozpoczęła debata z udziałem ekspertów. Gościem specjalnym był Piotr Voelkel, współzałożyciel School of Form (drugiego z partnerów akcji). – Rola projektanta-artysty będzie malała, bo przybywa wyzwań, którym sprosta jedynie projektant gotowy pochylić się nad potrzebami ludzi – stwierdził. W dyskusji uczestniczyli między innymi naukowcy z akademii sztuk pięknych w Krakowie i Warszawie.

W kapitule konkursu zasiadali z kolei czołowi polscy design thinkerzy. W jej imieniu uczestnikom konkursu gratulował Radosław Ratajczak: – Polscy twórcy są coraz bardziej świadomi – powiedział. – To widać po zgłoszeniach. Cieszę się, że firmy podejmują wyzwania. Design i myślenie to światowy trend.

ilustracjastrzałka

fot. Maciej Jazwiecki Agencja Gazeta

W konkursie wzięło udział 66 produktów i usług, z których wyłonionych zostało aż dziesięć projektów:

  • lustro ścienne, które można dopasowywać do różnego wzrostu,
  • urządzenie do kompostowania odpadów biodegradowalnych w domu,
  • meble, które można wizualnie dostosowywać do osobowości użytkownika,
  • torbę wielokrotnego użytku z opcją dostosowania do różnych zakupów,
  • szklane opakowania z funkcją łatwego identyfikowania zawartości przez osoby niepełnosprawne,
  • lampę podłogowa o liniowym źródle światła,
  • filtr antysmogowy i antyalergenowy do nawiewników okiennych,
  • kolekcję plakatów ze zindywidualizowaną grafiką na poziomie każdego zestawu i egzemplarza,
  • drzwi i ścianki szklane dopasowywane do wnętrza,
  • rozwiązanie antysmogowe wykorzystujące właściwości roślin.

ilustracjastrzałka

fot. Maciej Jazwiecki Agencja Gazeta

Wyróżnienie i prawo do użytkowania znaku jakości „Zaprojektowane po ludzku” uzyskała również Amica jako jeden z partnerów i inspiratorów akcji. Największy polski producent dużego i małego AGD zaangażował się w projekt Gazety Wyborczej, gdyż projektowanie skoncentrowane na człowieku jest jego podstawowym założeniem w relacji z użytkownikami. Urządzenia z logo Amica, a także pozostałych marek należących do polskiej grupy, wykorzystują przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych, uwzględniają ich potrzeby, które firma bada empirycznie poprzez badania etnograficzne. Poprzez patronat nad konkursem „Zaprojektowane po ludzku”, Amica akcentuje pozycję pioniera i lidera w takim właśnie podejściu do designu.

ilustracjastrzałka

fot. Maciej Jazwiecki Agencja Gazeta

– Amica jak niewielu producentów w Polsce ma prawo mówić o tym, że projektuje dla ludzi, ponieważ od sześciu, siedmiu dekad jest obecna w polskich gospodarstwach domowych. Produkty Amica wzrastały wraz z rozwojem trendów konsumenckich i przyszedł czas na to, by zabrać głos na temat projektowania po ludzku. Idziemy tropem takiego projektowania, badamy preferencje, prowadzimy badania etnograficzne, a także słuchamy krytycznych uwag, dzięki którym możemy korygować projekty przed wdrożeniem. Branża AGD jak każda inna stoi przed wyzwaniami, nie może skupiać się tylko na „smartfonowości” i byciu trendy, musi również oferować produkty, które nie tylko będą trwałe, ale jeszcze umożliwią praktyczne z nich korzystanie różnym osobom. Mam nadzieję, że akcja „Zaprojektowane po ludzku” będzie kontynuowana. Gratuluję wszystkim wyróżnionym – powiedział na gali zorganizowanej przez Gazetę Wyborczą Paweł Rydz, dyrektor ds. marketingu Grupy Amica.

Źródło: Grupa Amica

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Onetu „100 lat Polsko” zdobyła drugie miejsce w konkursie INMA Global Media Award 2019 w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Zwycięzców ogłoszono 17 maja podczas INMA World Congress w Nowym Jorku.
Trwa Łódź Design Festival 2019 – konkurs make me! rozstrzygnięty
Podczas gali otwarcia 13. edycji Łódź Design Festival zostały wręczone nagrody o wartości 65 tysięcy złotych w konkursie make me! W tym roku otrzymali je Patrick Henry Nagel i Nils Körner za projekt „One Dollar Glasses” oraz Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.
Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764