Podczas uroczystej Gali 8 maja br. poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR. Jury spośród 756 zgłoszeń przyznało łącznie 123 nominacji, 74 brązowych, 42 srebrnych i 28 złotych statuetek KTR. Nagrodą Grand Prix została uhonorowana kampania Kulturyzator Frugo. Tytuł agencji roku przypadł DDB Warszawa. Reklamodawcą roku został Grupa Maspex Wadowice.
Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 100 osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, Chief Creative Officera, JWT North America/JWT New York. Oprócz niego, poszczególnymi grupami jurorskimi przewodniczyli: Michał Nowosielski (Warsztat Film/Radio), Przemek TRUST Truściński (Ilustracja), Wojtek Dagiel, Havas Worldwide Warsaw (Fotografia), Adam Szczepocki, Fat Baby (Design), Piotr Chrobot, Wunderman Dubai (Media Interaktywne), Rafał Górski, Perspective/KRAAMS/We Love Ads (Active Advertising), Jakub Korolczuk, Grey Group Poland (Media). Kategorie Radio, Kampania, Film, Druk oceniała zintegrowana grupa jurorów.
Ranking agencji:
DDB Warszawa - 49
Havas Worldwide Warsaw - 33,75
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions - 27,25
Mccann Worldgroup - 23,75
Cheil Poland - 20
Ogilvy & Mather Advertising - 18,5
K2 - 17,5
Super Super - 16
180heartbeats + Jung v. Matt - 15
Brain - 14
Nagrody specjalne otrzymali:
Agencja roku: DDB Warszawa
Reklamodawca roku: Grupa Maspex Wadowice
Nagrodę Klubu KTR otrzymała kampania Bardzo Dobre Maniery
Tegoroczna nagroda KTR zyskała również dodatkową, wyjątkową wartość, ponieważ statuetki zostały zaprojektowane przez Oskara Ziętę, znanego projektanta, laureata licznych nagród (m. in. Red Dot Award 2008, Audi-Mentorpreis by A&W 2011, DMY za innowację procesu produkcyjnego 2008, YDMI 2008, „Dobry wzór” 2009, Nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa 2009, Schweizer Design Preis 2008 oraz Materialica 2009).
KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Stanowi on coroczne święto twórców i jest podsumowaniem ich pracy. Tym samym konkurs KTR stara się promować, wyróżniać i nagradzać najciekawsze, najbardziej przemyślane, ale również estetycznie najpiękniejsze kreacje, które budują standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Podczas Gali można zobaczyć wyjątkowe prace autorstwa ludzi ze świata reklamy, ale również ilustratorów, fotografów, filmowców, a także twórców trudnych do jednoznacznego skategoryzowania.
Konkurs jest kierowany do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive; studiów graficznych, design, filmowych, fotograficznych; wydawnictw, butików kreatywnych, indywidualnych twórców, klientów, jednostek samorządowych oraz mediów. W tym roku do konkursu swoje pracy zgłosiły 242 podmioty.
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały podczas festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi okazali się:
PR: Havas Worldwide Warsaw
Piotr Młynek
Maciej Sobieski
Clients: Bank BPH Rafał Marciniak
Jan Kastory
Cyber: Ogilvy & Mather Advertising
Bartłomiej Rutkowski
Tomasz Matuszewski
Design: DDB Warszawa
Emilia Szkurłat
Tomasz Bujok
Print: Ogilvy & Marher Advertising
Kamil Kotarba
Marcin Pucyk
Film: 180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2
Kuba Sagan
Bartłomiej Walczuk
Nagrodzone prace można obejrzeć na: http://platforma.sar.org.pl/nagrody
Źródło: SKM SAR