logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gala KTR 2014 za nami – znamy wyniki konkursu

   12.05.2014, przeczytano 2042 razy
ilustracjastrzałka
Statuetka KTR 2014

Podczas uroczystej Gali 8 maja br. poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR. Jury spośród 756 zgłoszeń przyznało łącznie 123 nominacji, 74 brązowych, 42 srebrnych i 28 złotych statuetek KTR. Nagrodą Grand Prix została uhonorowana kampania Kulturyzator Frugo. Tytuł agencji roku przypadł DDB Warszawa. Reklamodawcą roku został Grupa Maspex Wadowice.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gala-ktr-2014-za-nami--znamy-wyniki-konkursu,21603,artykul.html

Prace nadesłane do konkursu KTR oceniało 100 osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, Chief Creative Officera, JWT North America/JWT New York. Oprócz niego, poszczególnymi grupami jurorskimi przewodniczyli: Michał Nowosielski (Warsztat Film/Radio), Przemek TRUST Truściński (Ilustracja), Wojtek Dagiel, Havas Worldwide Warsaw (Fotografia), Adam Szczepocki, Fat Baby (Design), Piotr Chrobot, Wunderman Dubai (Media Interaktywne), Rafał Górski, Perspective/KRAAMS/We Love Ads (Active Advertising), Jakub Korolczuk, Grey Group Poland (Media). Kategorie Radio, Kampania, Film, Druk oceniała zintegrowana grupa jurorów.

Ranking agencji:
DDB Warszawa - 49
Havas Worldwide Warsaw - 33,75
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions - 27,25
Mccann Worldgroup - 23,75
Cheil Poland - 20
Ogilvy & Mather Advertising - 18,5
K2 - 17,5
Super Super - 16
180heartbeats + Jung v. Matt - 15
Brain - 14

Nagrody specjalne otrzymali:
Agencja roku: DDB Warszawa
Reklamodawca roku: Grupa Maspex Wadowice
Nagrodę Klubu KTR otrzymała kampania Bardzo Dobre Maniery

Tegoroczna nagroda KTR zyskała również dodatkową, wyjątkową wartość, ponieważ statuetki zostały zaprojektowane przez Oskara Ziętę, znanego projektanta, laureata licznych nagród (m. in. Red Dot Award 2008, Audi-Mentorpreis by A&W 2011, DMY za innowację procesu produkcyjnego 2008, YDMI 2008, „Dobry wzór” 2009, Nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa 2009, Schweizer Design Preis 2008 oraz Materialica 2009).

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Stanowi on coroczne święto twórców i jest podsumowaniem ich pracy. Tym samym konkurs KTR stara się promować, wyróżniać i nagradzać najciekawsze, najbardziej przemyślane, ale również estetycznie najpiękniejsze kreacje, które budują standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Podczas Gali można zobaczyć wyjątkowe prace autorstwa ludzi ze świata reklamy, ale również ilustratorów, fotografów, filmowców, a także twórców trudnych do jednoznacznego skategoryzowania.

Konkurs jest kierowany do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingowych, interactive; studiów graficznych, design, filmowych, fotograficznych; wydawnictw, butików kreatywnych, indywidualnych twórców, klientów, jednostek samorządowych oraz mediów. W tym roku do konkursu swoje pracy zgłosiły 242 podmioty.

Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały podczas festiwalu Cannes Lions rywalizowało 89 zespołów. Najlepsi okazali się:

PR: Havas Worldwide Warsaw
Piotr Młynek
Maciej Sobieski
 
Clients: Bank BPH Rafał Marciniak
Jan Kastory
 
Cyber: Ogilvy & Mather Advertising
Bartłomiej Rutkowski
Tomasz Matuszewski
 
Design: DDB Warszawa
Emilia Szkurłat
Tomasz Bujok
 
Print: Ogilvy & Marher Advertising
Kamil Kotarba
Marcin Pucyk
 
Film: 180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2
Kuba Sagan
Bartłomiej Walczuk

Nagrodzone prace można obejrzeć na: http://platforma.sar.org.pl/nagrody

Źródło: SKM SAR

www.ktr.org.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764