logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria filmowych murali już otwarta

  PR 06.02.2015, przeczytano 682 razy
ilustracjastrzałka

Udział Wrocławia w kształtowaniu historii polskiego kina zyskał wyjątkowy symbol. Sceny i bohaterów z takich filmów jak „Nóż w wodzie”, „Popiół i diament” czy „Sami swoi” można od 3 lutego podziwiać w nowej odsłonie – na muralach wymalowanych w siedzibie Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) przez studentów wrocławskiej ASP, przy wsparciu marek Sigma Coatings i Dekoral Professional.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-filmowych-murali-juz-otwarta,23867,artykul.html

Rocznica 60-lecia filmu na Dolnym Śląsku stała się inspiracją do zorganizowania konkursu na projekty murali, które w efektowny i ciekawy artystycznie sposób przypominałyby o wieloletniej działalności Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. Do finału konkursu zakwalifikowało się troje studentów wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta: Agata Filip, Marta Keler i Szymon Buła. Każdy z artystów opracował wstępnie cztery propozycje murali odnoszących się do historii polskiego kina. O tym, jakie projekty zostaną zrealizowane zdecydowało głosowanie, w którym udział wzięło ponad 2500 internautów. Czwarty projekt wybrali przedstawiciele firmy PPG Deco Polska oraz Centrum Technologii Audiowizualnych. Przy wsparciu marek Dekoral Professional i Sigma Coatings młodzi artyści przez kilkanaście tygodni tworzyli nowoczesne obrazy na ścianach Centrum Technologii Audiowizualnych.

Wykonane przez studentów ASP projekty są efektownym ukoronowaniem obchodów rocznicy 60-lecia filmu na Dolnym Śląsku. Oryginalne połączenie technik malarskich, sztuki ulicznej i arcydzieł polskiej kinematografii stworzyło świeży, ciekawy efekt. Z pewnością warto powtórzyć ten artystyczny sukces w innych miejscach na mapie Wrocławia. Inspiracji tu nie brakuje – mówi Piotr Nowacki, Brand Manager marki Dekoral Professional i Sigma Coatings, PPG Deco Polska.

Stworzona w siedzibie naszej instytucji galeria murali to jeden ze sposobów przybliżenia, w nowoczesnej i oryginalnej formie, bogatego dziedzictwa wrocławskiej Wytwórni, w której swoje filmy realizowali mistrzowie polskiego kina m.in. Andrzej Wajda, Kazimierz Kutz czy Sylwester Chęciński. To również okazja dla młodych artystów do zaprezentowania szerokiemu gronu swojej twórczości i talentu – mówi dr Robert Banasiak, dyrektor CeTA.

Otwarcie galerii filmowych murali odbyło się 3 lutego w ramach corocznego spotkania przedstawicieli środowiska filmowego, telewizyjnego i multimedialnego.

Do przygotowania murali w Centrum Technologii Audiowizualnych zastosowano produkty marek Dekoral Professional, Sigma Coatings oraz Dekoral Gold, których producentem jest firma PPG Deco Polska. Patronat nad inicjatywą objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a partnerem medialnym był portal Rynekisztuka.pl.





Źródło: PPG Deco Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764