logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria horroru - europejska kampania antynikotynowa

   25.10.2004, przeczytano 8981 razy

Komisja Europejska opublikowała założenia szokującej kampanii antynikotynowej. Wśród nich jest także komplet projektów grafiki i tekstów na opakowania papierosów w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-horroru---europejska-kampania-antynikotynowa,2436,artykul.html

Kampania ma odbywać się w telewizji, prasie i internecie, zaś standardowe komunikaty o szkodliwości palenia publikowane dotychczas na opakowaniach papierosów mają zastąpić kolorowe, szokujące zdjęcia przedstawiające spustoszenia, jakich w organizmie dokonuje dym tytoniowy – rak krtani, zwłoki w kostnicy, gnijące zęby itd. Wśród argumentów znalazły się oczywiście także te dotyczące płodności i sprawności seksualnej, straszące np. zmniejszeniem przepływu krwi i impotencją.

Przedstawiona przez KE koncepcja to na razie tylko propozycja, a kraje członkowskie mogą u siebie wprowadzić obowiązek zamieszczania grafiki na opakowaniach na zasadzie dobrowolności. Jednak już teraz wzbudza ona niezadowolenie wśród palaczy i protesty w środowiskach zajmujących się obroną praw palaczy. Zdaniem unijnego komisarza ds. zdrowia Davida Byrne'a, proponowane materiały nie są przesadą. Jak pokazuje statystyka, to właśnie palenie jest przyczyną największej liczby możliwych do uniknięcia zgonów w UE. Według szacunków Komisji rocznie z powodu skutków palenia umiera w Europie ponad 650 tys. osób.

Według KE, kraje europejskie dostarczają dowodów na skuteczność różnych elementów polityki antynikotynowej. Belgia, Holandia, Polska i Wielka Brytania niedawno udowodniły, że większe i bardziej widoczne ostrzeżenia zdrowotne są dużo skuteczniejsze i jest to różnica wymierna. W sprawie zakazu reklamy Bank Światowy stwierdził, że najobszerniejsze restrykcje zmniejszyłyby konsumpcję w krajach o wysokim dochodzie o ponad 6%. Szacunek ten sugeruje, ze unijny zakaz reklamy (cofnięty) zmniejszyłby spożycie papierosów o prawie 7%.

W specjalnym raporcie KE omawia także sposoby, jakimi producenci tytoniu bronią się przed restrykcjami związanymi z reklamą i wskazuje, że marketing branży tytoniowej jest skuteczny, a implikacje tego sukcesu są bardzo poważne. Na przykład, w jednym z istotnych obszarów polityki, tzn. kontroli komunikacji marketingowej, branży udało się opóźnić i usunąć kluczową europejską dyrektywę. Kiedy w 2003 r. podobny zakaz reklamy wprowadzono w Wielkiej Brytanii, rząd obliczył, że uratuje on życie około 3.000 ludzi rocznie. Oznacza to, że sukces branży tytoniowej w walce z zakazem reklamy kosztuje życie dziesiątek tysięcy osób rocznie.

Dokument PDF z propozycjami grafiki na opakowania można pobrać tutaj


(inf. wł.)


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

23 maja w warszawskim ATM Studio odbyła się 10. edycja Gali PKO BP Ekstraklasy. Transmisja emitowana była na żywo na kanałach partnerów w telewizji linearnej, a także streamowana online i na YouTubie.
Można zwariować i żyć normalnie – tak głosi hasło kampanii społecznej, której celem jest nawiązanie dialogu, a docelowo zmiana świadomości społecznej dotyczącej postrzegania zdrowia psychicznego. Akcję edukacyjno-informacyjną zainicjowała fundacja Można Zwariować, która otwarcie mówi o zaburzeniach psychicznych, między innymi w podcaście o tym...
Adam Nykles mianowany Chief Data Officerem Publicis Le Pont
Adam Nykles, obecnie Chief Data Officer w firmie KINDRED, należącej do Publicis Groupe w Czechach, będzie pełnił jednocześnie analogiczną rolę w platformie Publicis Le Pont, którą tworzą eksperci Publicis Groupe w Europie Środkowej i Wschodniej, z rynków Polski, Czech i Węgier.
Kampania agencji Peppermint dla marki Heinz
Agencja strategiczno-kreatywna Peppermint powered by Quad przygotowała kampanię „Heinz ❤️ food” promującą zimne sosy marki Heinz.
Karol Kamiński nowym Web Services Directorem w Grupie Blix
Karol Kamiński objął stanowisko Web Services Directora w Grupie Blix, która jest liderem aplikacji smartshoppingowych w Polsce. Wcześniej przez wiele lat był związany z projektem AdRetail, należącym do Grupy Interia. Obecnie kieruje zespołem produktowym, dedykowanym rozwojowi serwisu webowego Blix.pl. Kreuje i wdraża kluczowe projekty budujące jego wzrost, również w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764