logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria horroru - europejska kampania antynikotynowa

   25.10.2004, przeczytano 9582 razy

Komisja Europejska opublikowała założenia szokującej kampanii antynikotynowej. Wśród nich jest także komplet projektów grafiki i tekstów na opakowania papierosów w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-horroru---europejska-kampania-antynikotynowa,2436,artykul.html

Kampania ma odbywać się w telewizji, prasie i internecie, zaś standardowe komunikaty o szkodliwości palenia publikowane dotychczas na opakowaniach papierosów mają zastąpić kolorowe, szokujące zdjęcia przedstawiające spustoszenia, jakich w organizmie dokonuje dym tytoniowy – rak krtani, zwłoki w kostnicy, gnijące zęby itd. Wśród argumentów znalazły się oczywiście także te dotyczące płodności i sprawności seksualnej, straszące np. zmniejszeniem przepływu krwi i impotencją.

Przedstawiona przez KE koncepcja to na razie tylko propozycja, a kraje członkowskie mogą u siebie wprowadzić obowiązek zamieszczania grafiki na opakowaniach na zasadzie dobrowolności. Jednak już teraz wzbudza ona niezadowolenie wśród palaczy i protesty w środowiskach zajmujących się obroną praw palaczy. Zdaniem unijnego komisarza ds. zdrowia Davida Byrne'a, proponowane materiały nie są przesadą. Jak pokazuje statystyka, to właśnie palenie jest przyczyną największej liczby możliwych do uniknięcia zgonów w UE. Według szacunków Komisji rocznie z powodu skutków palenia umiera w Europie ponad 650 tys. osób.

Według KE, kraje europejskie dostarczają dowodów na skuteczność różnych elementów polityki antynikotynowej. Belgia, Holandia, Polska i Wielka Brytania niedawno udowodniły, że większe i bardziej widoczne ostrzeżenia zdrowotne są dużo skuteczniejsze i jest to różnica wymierna. W sprawie zakazu reklamy Bank Światowy stwierdził, że najobszerniejsze restrykcje zmniejszyłyby konsumpcję w krajach o wysokim dochodzie o ponad 6%. Szacunek ten sugeruje, ze unijny zakaz reklamy (cofnięty) zmniejszyłby spożycie papierosów o prawie 7%.

W specjalnym raporcie KE omawia także sposoby, jakimi producenci tytoniu bronią się przed restrykcjami związanymi z reklamą i wskazuje, że marketing branży tytoniowej jest skuteczny, a implikacje tego sukcesu są bardzo poważne. Na przykład, w jednym z istotnych obszarów polityki, tzn. kontroli komunikacji marketingowej, branży udało się opóźnić i usunąć kluczową europejską dyrektywę. Kiedy w 2003 r. podobny zakaz reklamy wprowadzono w Wielkiej Brytanii, rząd obliczył, że uratuje on życie około 3.000 ludzi rocznie. Oznacza to, że sukces branży tytoniowej w walce z zakazem reklamy kosztuje życie dziesiątek tysięcy osób rocznie.

Dokument PDF z propozycjami grafiki na opakowania można pobrać tutaj


(inf. wł.)


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764