logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa

   12.12.2011, przeczytano 4115 razy
ilustracja

Właśnie ukazał się album Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa, który udowadnia, że bilbordy nie służą tylko do reklamowania produktów, ale są nośnikiem wolnego, samodzielnego myślenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-rusz--nasza-sztuka-porusza,14156,artykul.html

Pierwsza na polskim rynku książka poświecona wyjątkowemu fenomenowi artystycznemu, jakim jest grupa Galeria Rusz, przybliża to fascynujące zjawisko szerokiemu gronu odbiorców. Oprócz olbrzymiej ilości zdjęć, dokumentujących działalność grupy, zawiera 5 esejów, autorstwa m.in. Amandy Geitner (dyrektor programowej Sainsbury Centre for Visual Arts, Norwich), Mariusza Knorowskiego (dyrektora ds. artystycznych Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku) oraz samych artystów Galerii Rusz, opisujących i wyjaśniających całe zjawisko.

Galeria Rusz to najdłużej działająca na świecie galeria bilbordowa. Twórcy Galerii przekazują odbiorcom wywrotowe treści, posługując się nośnikiem reklamowym, który został wymyślony po to, by robić nam wszystkim „wodę z mózgu”. Według twórców Galerii „bilbord, który jest swoistego rodzaju symbolem świata konsumpcji i reklamy, służy do nieustannego zwiększenia sprzedaży produktów. My wykorzystujemy go do zupełnie innych celów – zmieniamy jego funkcję. Staramy się w ten uproszczony, przeładowany marketingową perswazją świat przesączyć inną wizję – wielowymiarową, ukierunkowaną na człowieka jako istotę ludzką, a nie tylko potencjalnego klienta. Takiej odtrutki potrzebujemy my wszyscy, potrzebujemy jej jak powietrza, potrzebujemy samodzielnego, wolnego myślenia”.

A oto kilka cytatów z opisywanej książki:

Można by powiedzieć o Galerii, że to „wilk w owczej skórze” – Mariusz Knorowski.

Galeria Rusz to dla mnie swoisty fenomen na scenie artystycznej. Fenomen pracowitości, a przede wszystkim wiary w to, że sztuka pokazywana w przestrzeni publicznej ma sens i moc oddziaływania na przypadkowego, ulicznego widza” – Jerzy Kosałka.

Lubię Was za to, że Wasze prace są takie „inne”, tyle w nich ironii, śmieszą, smucą i zawsze przykuwają uwagę” – Zofia Zedler.

Twórczość Galerii Rusz po prostu wybija nas z transu życiowego i inspiruje do umysłowego i duchowego rozwoju” – dr Wojciech Tajchman.

Wydawcą albumu jest Fundacja Rusz. Album liczy 144 strony, zawiera 143 kolorowe reprodukcje prac, jest w twardej oprawie. W sam raz na prezent pod choinkę!

Fragment albumu w formacie PDF:
http://stgu.pl/wp-content/themes/mimbo2.2/images/Galeria_Rusz-_Album_-fragment.pdf

Do nabycia w wybranych księgarniach.
Zmówienia można również składać mailowo: artmoves(at)tlen.pl (45 zł + koszt wysyłki).

Źródło: STGU

www.galeriarusz.art.pl

Dodatkowe informacje:

Galeria Rusz (Joanna Górska i Rafał Góralski)
oboje ur. 1973, mieszkają i pracują w Toruniu

Galeria Rusz to grupa artystyczna specjalizująca się przede wszystkim w kreowaniu
i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej. Od 1999 roku artyści prowadzą własną galerię bilbordową przy Szosie Chełmińskiej 37 w Toruniu. Jest to najdłużej działający projekt tego typu na świecie, prezentujący non stop sztukę na jednym bilbordzie. Artyści prezentują tu co miesiąc nową pracę. Ten systematyczny proces ingerencji w przestrzeń codzienności traktują jako bardzo ważny eksperyment artystyczny, który przekracza ścisłe ramy sztuki współczesnej i poszerza swoje społeczne oddziaływanie. Artyści transferują sztukę w przestrzeń miejską
i codzienność, by mogła ona zaistnieć także dla tych, którzy nie odwiedzają tradycyjnych galerii i muzeów.

Grupa tworzy zarówno obrazy bilbordowe, murale, realizuje akcje plakatowe, jak
i przeprowadza interwencje oraz akcje społeczne w przestrzeni miasta. Do chwili obecnej artyści zrealizowali ponad 200 artystycznych bilbordów. Ich prace dotyczą zarówno sfery indywidualnej, jednostkowej (którą można określić w uproszczeniu jako psychologiczną), jak i sfery zewnętrznej, zbiorowej (którą można w uproszczeniu określić jako socjologiczną). Ten podział jest czysto umowny, nieostry i ma za zadanie podkreślenie faktu, że starają się w swojej twórczości przedstawiać skomplikowaną sytuację człowieka – indywidualnej jednostki oraz członka zbiorowości, z wszelkimi z tego faktu wypływającymi zależnościami.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ruszyła kampania „Otwarte w niedziele”
11 października br. MAKRO Polska rozpoczęło kampanię „Otwarte w niedziele”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego w Polsce. Jego przedstawiciele zapraszają do odwiedzania swoich restauracji i sklepów w każdą niedzielę, także wolną od handlu. Jako lokalne biznesy mogą w tym dniu oferować swoje usługi. Sieć...
Stoisko targowe to duża inwestycja dla każdej firmy niezależnie do tego jakim budżetem dysponuje. Dlatego warto pomyśleć o rozwiązaniu, które będzie służyło przez lata i to nie tylko w czasie targów. O rozwiązaniu, które nie będzie jednorazowe i nie będzie generowało odpadów po każdych targach.
Brother razem z BNP Paribas Leasing Solutions tworzy program dla swoich partnerów
Firma Brother, dzięki współpracy z BNP Paribas Leasing Solutions prezentuje nowe rozwiązanie, Brother Finance, ułatwiające resellerom oferowanie dzierżawy sprzętu i usług MPS. Dodatkowo, by na starcie wesprzeć proces sprzedaży do końca grudnia 2019 roku trwa promocja, dzięki której klient dealera nie zapłaci żadnych odsetek od finansowanego urządzenia.
Dębica łączy pokolenia w nowej kampanii wizerunkowej
Firma Oponiarska Dębica S.A., wiodący producent opon do samochodów osobowych na polskim rynku, rusza z nową ogólnopolską kampanią wizerunkową pod hasłem „Panuje na polskich drogach”. Celem działań jest odświeżenie wizerunku marki oraz dotarcie do szerszego grona klientów, w tym młodych kierowców.
Neuron Agencja PR będzie wspierać Stowarzyszenie Twoja Sprawa w kolejnej odsłonie kampanii społecznej, której celem jest uświadamianie rodziców o problemie zbyt łatwego dostępu dzieci do pornografii online.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764