logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa

   12.12.2011, przeczytano 4169 razy
ilustracja

Właśnie ukazał się album Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa, który udowadnia, że bilbordy nie służą tylko do reklamowania produktów, ale są nośnikiem wolnego, samodzielnego myślenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-rusz--nasza-sztuka-porusza,14156,artykul.html

Pierwsza na polskim rynku książka poświecona wyjątkowemu fenomenowi artystycznemu, jakim jest grupa Galeria Rusz, przybliża to fascynujące zjawisko szerokiemu gronu odbiorców. Oprócz olbrzymiej ilości zdjęć, dokumentujących działalność grupy, zawiera 5 esejów, autorstwa m.in. Amandy Geitner (dyrektor programowej Sainsbury Centre for Visual Arts, Norwich), Mariusza Knorowskiego (dyrektora ds. artystycznych Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku) oraz samych artystów Galerii Rusz, opisujących i wyjaśniających całe zjawisko.

Galeria Rusz to najdłużej działająca na świecie galeria bilbordowa. Twórcy Galerii przekazują odbiorcom wywrotowe treści, posługując się nośnikiem reklamowym, który został wymyślony po to, by robić nam wszystkim „wodę z mózgu”. Według twórców Galerii „bilbord, który jest swoistego rodzaju symbolem świata konsumpcji i reklamy, służy do nieustannego zwiększenia sprzedaży produktów. My wykorzystujemy go do zupełnie innych celów – zmieniamy jego funkcję. Staramy się w ten uproszczony, przeładowany marketingową perswazją świat przesączyć inną wizję – wielowymiarową, ukierunkowaną na człowieka jako istotę ludzką, a nie tylko potencjalnego klienta. Takiej odtrutki potrzebujemy my wszyscy, potrzebujemy jej jak powietrza, potrzebujemy samodzielnego, wolnego myślenia”.

A oto kilka cytatów z opisywanej książki:

Można by powiedzieć o Galerii, że to „wilk w owczej skórze” – Mariusz Knorowski.

Galeria Rusz to dla mnie swoisty fenomen na scenie artystycznej. Fenomen pracowitości, a przede wszystkim wiary w to, że sztuka pokazywana w przestrzeni publicznej ma sens i moc oddziaływania na przypadkowego, ulicznego widza” – Jerzy Kosałka.

Lubię Was za to, że Wasze prace są takie „inne”, tyle w nich ironii, śmieszą, smucą i zawsze przykuwają uwagę” – Zofia Zedler.

Twórczość Galerii Rusz po prostu wybija nas z transu życiowego i inspiruje do umysłowego i duchowego rozwoju” – dr Wojciech Tajchman.

Wydawcą albumu jest Fundacja Rusz. Album liczy 144 strony, zawiera 143 kolorowe reprodukcje prac, jest w twardej oprawie. W sam raz na prezent pod choinkę!

Fragment albumu w formacie PDF:
http://stgu.pl/wp-content/themes/mimbo2.2/images/Galeria_Rusz-_Album_-fragment.pdf

Do nabycia w wybranych księgarniach.
Zmówienia można również składać mailowo: artmoves(at)tlen.pl (45 zł + koszt wysyłki).

Źródło: STGU

www.galeriarusz.art.pl

Dodatkowe informacje:

Galeria Rusz (Joanna Górska i Rafał Góralski)
oboje ur. 1973, mieszkają i pracują w Toruniu

Galeria Rusz to grupa artystyczna specjalizująca się przede wszystkim w kreowaniu
i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej. Od 1999 roku artyści prowadzą własną galerię bilbordową przy Szosie Chełmińskiej 37 w Toruniu. Jest to najdłużej działający projekt tego typu na świecie, prezentujący non stop sztukę na jednym bilbordzie. Artyści prezentują tu co miesiąc nową pracę. Ten systematyczny proces ingerencji w przestrzeń codzienności traktują jako bardzo ważny eksperyment artystyczny, który przekracza ścisłe ramy sztuki współczesnej i poszerza swoje społeczne oddziaływanie. Artyści transferują sztukę w przestrzeń miejską
i codzienność, by mogła ona zaistnieć także dla tych, którzy nie odwiedzają tradycyjnych galerii i muzeów.

Grupa tworzy zarówno obrazy bilbordowe, murale, realizuje akcje plakatowe, jak
i przeprowadza interwencje oraz akcje społeczne w przestrzeni miasta. Do chwili obecnej artyści zrealizowali ponad 200 artystycznych bilbordów. Ich prace dotyczą zarówno sfery indywidualnej, jednostkowej (którą można określić w uproszczeniu jako psychologiczną), jak i sfery zewnętrznej, zbiorowej (którą można w uproszczeniu określić jako socjologiczną). Ten podział jest czysto umowny, nieostry i ma za zadanie podkreślenie faktu, że starają się w swojej twórczości przedstawiać skomplikowaną sytuację człowieka – indywidualnej jednostki oraz członka zbiorowości, z wszelkimi z tego faktu wypływającymi zależnościami.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Niespokojne czasy sprawiły, że wiele firm stara się dostosować ofertę do aktualnych potrzeb rynku. Ultima Displays Polska nie pozostaje w tyle. Firma znalazła nowe zastosowania swoich standardowych produktów, które pozwalają zapewnić bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej.
25 tysięcy dla Rak'n'Roll Music - Donguralesko dziękuje teledyskiem
DonGURALesko wraz z Fundacją Rak’n’Roll przedstawiają „Wschód”, utwór i teledysk, które powstały w podziękowaniu za wpłaty fanów muzyka dla pacjentów onkologicznych. Zbiórka rapera osiągnęła 250% założonego celu – do podopiecznych Fundacji trafi ponad 25 000 zł.
Światowa Organizacja Turystyki i CNN z kampanią Travel Tomorrow
CNN International Commercial rusza z nową kampanią przygotowaną dla swojego wieloletniego partnera – Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO). Głównym przesłaniem projektu Travel Tomorrow jest inspirowanie ludzi do marzeń o przyszłych destynacjach i „podróży jutra” w czasach, gdy będzie to już bezpieczne.
Ricoh: Pandemia - jak dostosować się do nowych wymogów?
Pandemia Covid-19 wywarła ogromny wpływ na rynek druku komercyjnego i produkcyjnego, który teraz wymaga szybkiego dostosowania się do wymogów nowej rzeczywistości. Jak w takich warunkach najefektywniej planować inwestycje i zmiany? Odpowiedzi na te pytania można wysłuchać w webcaście Inkish TV - “Business Booster“. Gościem tego programu był Mark Hinder, Manager Business...
Flagowy salon Intersport 2.0 w Warszawie otwarty
Sieć INTERSPORT Polska otworzyła pierwszy w Warszawie salon nowej generacji w formacie INTERSPORT 2.0. Jeden z najnowocześniejszych multibrandowych konceptów sportowych znajduje się w centrum handlowym Westfield Arkadia. Bogata oferta produktowa jest skierowana do osób aktywnych, które regularnie trenują lub dopiero planują rozpocząć swoją sportową przygodę....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764