logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa

   12.12.2011, przeczytano 4571 razy
ilustracja

Właśnie ukazał się album Galeria Rusz – nasza sztuka poRUSZa, który udowadnia, że bilbordy nie służą tylko do reklamowania produktów, ale są nośnikiem wolnego, samodzielnego myślenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/galeria-rusz--nasza-sztuka-porusza,14156,artykul.html

Pierwsza na polskim rynku książka poświecona wyjątkowemu fenomenowi artystycznemu, jakim jest grupa Galeria Rusz, przybliża to fascynujące zjawisko szerokiemu gronu odbiorców. Oprócz olbrzymiej ilości zdjęć, dokumentujących działalność grupy, zawiera 5 esejów, autorstwa m.in. Amandy Geitner (dyrektor programowej Sainsbury Centre for Visual Arts, Norwich), Mariusza Knorowskiego (dyrektora ds. artystycznych Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku) oraz samych artystów Galerii Rusz, opisujących i wyjaśniających całe zjawisko.

Galeria Rusz to najdłużej działająca na świecie galeria bilbordowa. Twórcy Galerii przekazują odbiorcom wywrotowe treści, posługując się nośnikiem reklamowym, który został wymyślony po to, by robić nam wszystkim „wodę z mózgu”. Według twórców Galerii „bilbord, który jest swoistego rodzaju symbolem świata konsumpcji i reklamy, służy do nieustannego zwiększenia sprzedaży produktów. My wykorzystujemy go do zupełnie innych celów – zmieniamy jego funkcję. Staramy się w ten uproszczony, przeładowany marketingową perswazją świat przesączyć inną wizję – wielowymiarową, ukierunkowaną na człowieka jako istotę ludzką, a nie tylko potencjalnego klienta. Takiej odtrutki potrzebujemy my wszyscy, potrzebujemy jej jak powietrza, potrzebujemy samodzielnego, wolnego myślenia”.

A oto kilka cytatów z opisywanej książki:

Można by powiedzieć o Galerii, że to „wilk w owczej skórze” – Mariusz Knorowski.

Galeria Rusz to dla mnie swoisty fenomen na scenie artystycznej. Fenomen pracowitości, a przede wszystkim wiary w to, że sztuka pokazywana w przestrzeni publicznej ma sens i moc oddziaływania na przypadkowego, ulicznego widza” – Jerzy Kosałka.

Lubię Was za to, że Wasze prace są takie „inne”, tyle w nich ironii, śmieszą, smucą i zawsze przykuwają uwagę” – Zofia Zedler.

Twórczość Galerii Rusz po prostu wybija nas z transu życiowego i inspiruje do umysłowego i duchowego rozwoju” – dr Wojciech Tajchman.

Wydawcą albumu jest Fundacja Rusz. Album liczy 144 strony, zawiera 143 kolorowe reprodukcje prac, jest w twardej oprawie. W sam raz na prezent pod choinkę!

Fragment albumu w formacie PDF:
http://stgu.pl/wp-content/themes/mimbo2.2/images/Galeria_Rusz-_Album_-fragment.pdf

Do nabycia w wybranych księgarniach.
Zmówienia można również składać mailowo: artmoves(at)tlen.pl (45 zł + koszt wysyłki).

Źródło: STGU

www.galeriarusz.art.pl

Dodatkowe informacje:

Galeria Rusz (Joanna Górska i Rafał Góralski)
oboje ur. 1973, mieszkają i pracują w Toruniu

Galeria Rusz to grupa artystyczna specjalizująca się przede wszystkim w kreowaniu
i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej. Od 1999 roku artyści prowadzą własną galerię bilbordową przy Szosie Chełmińskiej 37 w Toruniu. Jest to najdłużej działający projekt tego typu na świecie, prezentujący non stop sztukę na jednym bilbordzie. Artyści prezentują tu co miesiąc nową pracę. Ten systematyczny proces ingerencji w przestrzeń codzienności traktują jako bardzo ważny eksperyment artystyczny, który przekracza ścisłe ramy sztuki współczesnej i poszerza swoje społeczne oddziaływanie. Artyści transferują sztukę w przestrzeń miejską
i codzienność, by mogła ona zaistnieć także dla tych, którzy nie odwiedzają tradycyjnych galerii i muzeów.

Grupa tworzy zarówno obrazy bilbordowe, murale, realizuje akcje plakatowe, jak
i przeprowadza interwencje oraz akcje społeczne w przestrzeni miasta. Do chwili obecnej artyści zrealizowali ponad 200 artystycznych bilbordów. Ich prace dotyczą zarówno sfery indywidualnej, jednostkowej (którą można określić w uproszczeniu jako psychologiczną), jak i sfery zewnętrznej, zbiorowej (którą można w uproszczeniu określić jako socjologiczną). Ten podział jest czysto umowny, nieostry i ma za zadanie podkreślenie faktu, że starają się w swojej twórczości przedstawiać skomplikowaną sytuację człowieka – indywidualnej jednostki oraz członka zbiorowości, z wszelkimi z tego faktu wypływającymi zależnościami.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764