logo
GALERIA
Polska reklama i poligrafiaGALERIA

Lightscape: Identyfikacja wizualna

miniatura
odsłon: 21
miniatura
odsłon: 14
plików: 2 stron: 1

O kolekcji Lightscape: Identyfikacja wizualna

Autor: Identica, Wielka Brytania
Klient: Należąca do ECI Telecom firma Lightscape Networks jest dostawcą rozwiązań sieciowych opartych na technologii optycznej.

Problem: po wydzieleniu firmy ze struktury ECI Telecom powstała potrzeba opracowania wizerunku dla nowej, niezależnej marki.

Założenia: wizerunek powinien być adresowany do międzynarodowej klienteli, z uwzględnieniem planów wejścia firmy na rynek amerykański. Postanowiono wskazać na wartości takie jak innowacyjność i elastyczność oraz niekonwencjonalny i rozwojowy charakter. Powinno to pozwolić na skuteczne konkurowanie z większymi firmami oferującymi rozwiązania tradycyjne.

Rozwiązanie: zaproponowano nową nazwę Lightscape oraz kolorystykę i znak firmowy. Dodatkowo system objął zasady tworzenia serwisów internetowych, papeterię i prezentacje elektroniczne. Identica konsultuje też reklamy przygotowywane dla mediów. Zasady identyfikacji zebrano w formie manualu elektronicznego.

Naszym zdaniem: Podoba nam się znak, kreślący obraz zaawansowanego technologicznie, świeżego i rozwojowego przedsięwzięcia. Mamy tu światło, mamy wschodzące słońce, możemy doszukać się pokazanego jakby w zatrzymanym kadrze procesu przesyłu informacji. Znak zachowuje mimo bogactwa skojarzeń charakter syntetyczny. Nie ilustruje tych pojęć w sposób dosłowny, dzięki czemu nie ogranicza pola dalszych skojarzeń. Wyprzedza zdecydowanie pozostałe elementy systemu - ryzykowną technicznie i nie do końca chyba zdecydowaną kolorystykę oraz serwis internetowy. Znak jest na stronach internetowych słabo wykorzystany, a relacja obu elementów zbyt przypadkowa. Wbrew temu, czego można by się spodziewać, serwis jest daleko bardziej konwencjonalny. Znak i serwis są od siebie niemal niezależne, żyją własnym życiem.
(18.10.2001)


REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764