logo
GALERIA
Polska reklama i poligrafiaGALERIA

Work-Life Balance Programme: Identyfikacja wizualna

miniatura
odsłon: 14
miniatura
odsłon: 14
plików: 2 stron: 1

O kolekcji Work-Life Balance Programme: Identyfikacja wizualna

Autor: Minale Tattersfield & Partners Ltd, Wielka Brytania
Klient: DfEE - rządowy Department for Education and Employment został ostatnio przekształcony w Department for Education and Skills i zajmuje się różnymi aspektami kształcenia i podnoszenia kwalifikacji.

Problem: Work-Life Balance Programme to rządowy program realizowany od marca 2000 r., którego celem jest wypracowanie zachowań pozwalających na zintegrowanie życia osobistego z zawodowym. Program ma pomóc pracownikom realizować własne cele rodzinne i osobiste również w godzinach pracy przynosząc korzyści zarówno przedsiębiorstwom jak i personelowi.

Założenia: Celem ma być zaprojektowanie systemu identyfikacji, który apelowałby nie tylko do pracowników, ale komunikował również pozytywne efekty przedsiębiorcom, którzy powinni aktywnie zachęcać do udziału w programie.

Rozwiązanie: Dla uzyskania odpowiedniego charakteru, w oba człony nazwy wkomponowano sylwetkę człowieka w ruchu, symbolizującą integrację pracy i życia osobistego. Postać balansuje, równoważąc niejako wszystkie aspekty życia, pozostaje jednak gotowa do wykonania kroku naprzód.

Symbol jest bardzo uniwersalny i został wykorzystany do stworzenia rodzaju autonomicznego języka wizualnego związanego z marką, wzbogaconego elementami humoru. Niezależnie od kontekstu, symbol pozwala zaadoptować się do wszelkich potrzeb. Użyta w głównym znaku teczka może zostać zastąpiona wieloma innymi obiektami.

W ramach projektu opracowano manual i dodatkowe materiały wspomagające konsekwentne wprowadzanie nowego systemu identyfikacji. Zaproponowano też koncepcję paneli wystawienniczych oraz serwisu internetowego.

Naszym zdaniem: Projekt jest przykładem inteligentnej strategii wzmacniania wizerunku, w tym przede wszystkim znaku, poprzez aktywne wykorzystanie go w kolejnych rozwiązaniach. Nie mówimy tu o często spotykanym, bezmyślnym i degradującym nadużywaniu znaku do celów dekoracyjnych. Zastosowano tu systemowy i rozwojowy pomysł podkreślający główne przesłanie i rozszerzający pole znaczeniowe. Wykorzystanie elementów znaku w systemie identyfikacyjnym jest częstym i skutecznym zabiegiem. Rzadko jednak zdarza się przeprowadzenie go w tak dosłowny sposób i to bez uszczerbku dla znaku.
(18.10.2001)


REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764