logo
GALERIA
Polska reklama i poligrafiaGALERIA

Blue Sky Consulting: Identyfikacja wizualna

miniatura
odsłon: 14
miniatura
odsłon: 14
miniatura
odsłon: 14
miniatura
odsłon: 14
miniatura
odsłon: 14
plików: 5 stron: 1

O kolekcji Blue Sky Consulting: Identyfikacja wizualna

Autor: PSD:fitch, Wielka Brytania
Klient: Blue Sky to firma szkoleniowa i konsultingowa. Pracuje dla firm takich jak Thomas Cook, Eurostar, Bank of Ireland czy Powergen.

Problem: Celem opracowania było stworzenie wizerunku marki, oddającego kulturę przedsiębiorstwa oraz zaznaczającego wyraźnie charakter i pozycję firmy na objętym jej działaniami rynku.

Analiza: Punktem wyjścia stało się podsumowanie najważniejszych wartości kształtujących kulturę przedsiębiorstwa i zebranie ich w formie słów kluczowych. Znalazły się tu pojęcia takie jak uczciwość, ciekawość, inspiracja, pasja.

Rozwiązanie: System identyfikacyjny oddaje filozofię działalności Blue Sky przy użyciu mocnej fotografii, żywej kolorystyki i czystego, nowoczesnego liternictwa. Seria ilustracji zawierających element chmur tworzy rodzaj otwartego na interpretację znaku, ilustrującego ruch, dynamikę i nieszablonowe podejście do każdego zadania.

W ramach systemu stworzono również projekty papeterii, broszur, materiałów mailingowych, a także stoiska wystawienniczego. Uzupełnieniem było zaprojektowanie i wykonanie serwisu internetowego promującego usługi Blue Sky. Podczas wprowadzania programu identyfikacyjnego przeszkolono współpracujących z firmą trenerów i przygotowano dla nich specjalne materiały instruktażowe, określające sposoby prezentowania opracowanych standardów klientom.

Naszym zdaniem: Podobnie jak prezentowane obok opracowania dla Radicchio i Sonera Zed, projekt jest interesujący ze względu na rolę, jaką powierzono tu ilustracji i fotografii. Przyzwyczailiśmy się traktować te elementy jako tło, obce cytaty dopełniające jedynie zasadnicze elementy systemu identyfikacyjnego - znak, liternictwo, kolorystykę. Tutaj zaprzęgnięto je do pracy, obarczając równie odpowiedzialną rolą, rozszerzając tradycyjny zestaw elementów kształtujących obraz marki. Zerwanie z podziałem na grafikę "użytkową" i "artystyczną" okazuje się nie tylko efektowne, ale przede wszystkim efektywne. Odciąża pozostałe elementy systemu z "dekoratorskich" zadań i pozwala skupić się na ich zasadniczej funkcji. Jest dobrym lekarstwem na uniformizację i sztampę świata technokratów.
(19.12.2001)


REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764