O kolekcji expertia.pl - Identyfikacja wizualna i serwis www
Autor: CODES Consulting, Polska
Klient: Spółka akcyjna Polski Portal Ubezpieczeniowy została powołana w celu przygotowania i rozwijania pracy poświęconego wyłącznie tematyce ubezpieczeniowej serwisu expertia.pl Expertia.pl jest pierwszym w Polsce portalem tego typu. Jej celem jest umożliwienie klientom wyboru ubezpieczenia najbardziej odpowiadającego ich potrzebom i wygodnego zawarcia wybranego przez nich wariantu ubezpieczenia.
W ramach serwisu została stworzona nowa kategoria biznesu w Polsce - brokera ubezpieczeniowego on-line.
Problem: Wprowadzenie nowych mediów do branży tak wymagającej jak ubezpieczenia wymagało pozyskania zaufania potencjalnych klientów portalu.
Założenia: Jedynym skutecznym sposobem pozyskania zaufania klientów było kompleksowe działanie obejmujące nie tylko pozyskanie wykwalifikowanej kadry i zapewnienie technicznego bezpieczeństwa portalu, ale również opracowanie odpowiedniej symboliki wizualnej i werbalnej, potwierdzającej kompetencje firmy.
Rozwiązanie: Opracowano nazwę bazującą na międzynarodowym słowie ekspert. Pozwoliło to na podkreślenie wiedzy i doświadczenia, które są kluczowymi czynnikami budowania zaufania klientów na rynku ubezpieczeniowym. Logoznak, w którym jedną z liter zamieniono na znak %, sugerujący zysk i związany z rynkiem finansowym, wzmacnia komunikat przekazywany przez nazwę. W symbolice zastosowano również odpowiednią kolorystykę, posługującą się gamą zielonych kolorów powszechnie kojarzonych z nadzieją i budzących zaufanie.
(31.10.2001)