10 kwietnia br., „Gazeta Wyborcza” oraz „Wysokie Obcasy” razem z agencjami Publicon i GetHero oraz serwisem Wykop.pl rozpoczęły specjalną akcję #ZadzwonDoDziadkow – kampanię zachęcającą młode osoby do kontaktu z seniorami, którzy z powodu epidemii spędzą nadchodzące święta Wielkanocne w samotności. W inicjatywę może włączyć się każdy, publikując w swoich mediach społecznościowych materiały namawiające do kontaktu z osobą starszą. Akcja potrwa do jutra, 11 kwietnia br.
Z powodu koronawirusa dla wielu z nas najbliższe święta Wielkanocne będą pierwszymi, których nie spędzimy w rodzinnym gronie. Seniorzy, nasi Dziadkowie, w tym szczególnym czasie samotność i przymusową alienację, mogą odczuć szczególnie dotkliwie. Z troski o nich, redakcje „Gazety Wyborczej” oraz „Wysokich Obcasów” razem z agencjami Publicon i GetHero oraz serwisem Wykop.pl tuż przed świętami ruszają z kampanią #ZadzwonDoDziadkow.
Organizatorzy, poprzez zaangażowanie influencerów, liderów opinii oraz aktywistów chcą zachęcić młode osoby do wsparcia osób starszych, szczególnie w okresie nadchodzących świąt Wielkanocnych. Choć w wyniku panującej pandemii nie możemy się z nimi spotkać, to możemy przynajmniej zadzwonić - ten gest wiele znaczy. Warto wykazać zainteresowanie, spytać czy nie potrzebują produktów pierwszej potrzeby - zakupów spożywczych i leków czy przypomnieć o zasadach ochrony przed koronawirusem.
Od dziś, 10 kwietnia br. do jutra 11 kwietnia br. w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społeczniościowych wszystkich organizatorów, na bieżąco będą ukazywać się specjalne teksty oraz wideo dotyczące kampanii.
Aby wziąć udział w akcji wystarczy do soboty, 11 kwietnia br., nagrać krótkie wideo, które zachęci do kontaktu z osobami starszymi w czasie Świąt Wielkanocnych, a następnie nagranie to opublikować w swoich social mediach (Facebooku Instagramie, TikTok) z hasztagiem #ZadzwonDoDziadkow. Najlepsze filmiki będą publikowane na Wyborcza.pl.
Źródło: Agora S.A.