W rankingu najczęściej cytowanych mediów w styczniu pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portale Wirtualna Polska oraz Onet.pl. Gazeta Wyborcza pierwszą pozycję zawdzięcza publikacji „Taśm Kaczyńskiego”. Niemal połowa wszystkich cytowań Gazety Wyborczej dotyczyła właśnie tego zagadnienia.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając „Rzeczpospolitą” i „Super Express”.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Newsweek”, a trzecie – tygodnik „Wprost”.
„Perspektywy” znalazły się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należy kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Press”.
Telewizja
TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP INFO.
Radio
RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Wirtualna Polska. Kolejną pozycję zajął Onet.pl oraz wpolityce.pl.
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Drugie miejsce należy do „Pulsu Biznesu”, trzecie – do „Bankier.pl”
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasował się Dziennik Bałtycki.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów