logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza rozpoczyna 3. edycję Konkursu im. Krzysztofa Millera

  PR 07.09.2020, przeczytano 981 razy
ilustracjastrzałka
Krzysztof Miler

Od 7 września do 21 października br. profesjonaliści i amatorzy fotografii mogą zgłaszać swoje prace do Konkursu im. Krzysztofa Millera na najlepszy materiał fotograficzny 2020 r. Nagroda ustanowiona przez „Gazetę Wyborczą” już po raz trzeci ma docenić odwagę patrzenia i promować zdjęcia o wyjątkowych wartościach dziennikarskich. Laureata konkursu poznamy na przełomie listopada i grudnia podczas uroczystej gali, a prace wszystkich nagrodzonych opublikują „Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-rozpoczyna-3.-edycje-konkursu-im.-krzysztofa-millera--,388344,artykul.html

W poniedziałek, 7 września br. rozpoczęła się trzecia edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera. Udział w nim mogą wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów czy członkowie jednej agencji fotograficznej. Uczestnicy mogą przesyłać materiały fotograficzne o dowolnej tematyce społecznej, politycznej, ekonomicznej bądź kulturowej w głównej kategorii oraz dodatkowej, nowo utworzonej kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” – której laureata nagrodzi Fundacja „Gazety Wyborczej”.  Konkursowe jury oceni zdjęcia zrobione w czasie od 1 września 2019 r. do 1 września 2020 r.  

– Czekamy na zdjęcia, które odsłonią nieoczywiste i zaskakujące spojrzenie na współczesny świat. Takie, które odważą się pokazać, to od czego często uciekamy. Okażą się swoistym lusterkiem, w którym trzeba się przejrzeć. – mówi Ewa Ewart, członkini tegorocznego jury.  

– Każdy dzisiaj może zrobić zdjęcia i wiele osób uważa się za fotoreporterów, nawet jeżeli nie pracują dla gazet czy portali internetowych. Każdy może publikować swój materiał na Instagramie, Facebooku i wielu innych aplikacjach, więc tak na prawdę granica pomiędzy fotoreporterami i amatorami zaciera się coraz bardziej. Kluczem do sukcesu jest umiejętność zintegrowania się z bohaterami i tematem zdjęć, a jednocześnie zachowanie obiektywnego podejścia do sytuacji – podpowiada Paweł Kopczyński z Reuters Pictures, członek jury konkursu.   

– Cenię pasję, odwagę i zaangażowanie w opowiadaniu o świecie, bardziej niż perfekcyjne kadry - dodaje Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej" i przewodnicząca jury konkursu. – Wśród nadesłanych prac będę szukała ciekawych historii – zapowiada.

Zgłoszenia do Konkursu im. Krzysztofa Millera można nadsyłać do 21 października 2020 r. za pomocą formularza umieszczonego na stronie www.wyborcza.pl/nagrodakrzysztofamillera.

W składzie jury trzeciej edycji konkursu, które na początku listopada br. wyłoni finalistów, zasiądą: producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC Ewa Ewart; fotoreporterka oraz laureatka World Press Photo i Grand Press Photo Anna Bedyńska; fotografka, fotoedytorka, współpracująca z Bloomberg EMEA w Londynie Karolina Sekuła; Szef Redakcji Fotograficznej na Europę Środkową i Wschodnią oraz Globalne Wydarzenia Sportowe w Reuters Pictures Paweł Kopczyński; Prezes Zarządu Deutsche Bank Polska Tomasz Kowalski; wydawca ,,Gazety Wyborczej” Jerzy B. Wójcik; Prezeska Zarządu Fundacji Gazety Wyborczej Joanna Krawczyk oraz szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej” Beata Łyżwa-Sokół jako przewodnicząca jury konkursu.  

Podczas uroczystej gali konkursu, organizowanej na przełomie listopada i grudnia br., poznamy nazwisko laureata Nagrody im. Krzysztofa Millera za 2020 r. Zwycięzca nagrody głównej - za najlepszy materiał roku otrzyma 10 000 zł, a laureat w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” Nagroda Fundacji „Gazety Wyborczej” – 3 000 zł.  

Więcej informacji na temat konkursu, w tym jego regulamin, można znaleźć na stronie: Wyborcza.pl/zdjecia. Serwis prezentuje też multimedia, galerie, materiały wideo i teksty archiwalne związane z konkursem i Krzysztofem Millerem.  

Konkurs o Nagrodę im. Krzysztofa Millera będzie promowany na łamach „Gazety Wyborczej”, „Dużego Formatu” i na Wyborcza.pl. Partnerami konkursu są Deutsche Bank Polska S.A. oraz Fundacja Gazety Wyborczej.  

Redakcja „Gazety Wyborczej” ustanowiła Nagrodę im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia w 2018 r. Do pierwszej edycji konkursu fotograficznego na najlepszy materiał roku zgłoszono 300 prac, czyli blisko 5 tysięcy zdjęć. Jego zwyciężczynią została Anna Liminowicz nagrodzona za fotoreportaż „Między blokami" o związku dwóch kobiet. Opublikował go „Duży Format”, a później "The New York Times". Laureatem drugiej edycji konkursu był Alessio Paduano, stale współpracujący z redakcjami "Corriere della Sera, la Repubblica", "The Guardian", "Newsweek", i "Time". Pochodzący z Neapolu fotograf został nagrodzony za fotoreportaż „Współczesne niewolnictwo: zagubione córki Nigerii”.

Konkurs upamiętnia wybitnego fotografa Krzysztofa Millera (1962-2016), legendę fotoreportażu wojennego i autora wielu znanych zdjęć. W ciągu ponad 25 lat fotografował on niemal wszystkie konflikty zbrojne na świecie oraz wydarzenia historyczne. Robił zdjęcia m.in. w Afganistanie, Czeczenii, Afryce. Dokumentował przewrót w Rumunii, wojny w Gruzji i Bośni, trzęsienie ziemi w Iranie, Aksamitną Rewolucję w Czechosłowacji. W 2000 roku był jurorem World Press Photo. Autor książek „13 wojen i jedna. Prawdziwa historia reportera wojennego” (Wydawnictwo Znak, 2013) oraz „Fotografie, które nie zmieniły świata” (Wydawnictwo Agora, 2017). Krzysztof Miller związany był z „Gazetą Wyborczą” od początku jej istnienia, został jednym z pierwszych pięciu fotoreporterów zatrudnionych w redakcji dziennika. Przez wiele lat razem z Wojciechem Jagielskim tworzył relacjonujący konflikty zbrojne reporterski duet.  

Do twórczości Krzysztofa Millera nawiązuje też wyjątkowy mural, który powstał pod koniec sierpnia 2019 r. na jednej z bocznych ścian budynku Agory przy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie. Praca autorstwa Brunona Althamera przedstawia wybrane postacie ze zdjęć Millera dokumentujących wydarzenia historyczne w Polsce i konflikty zbrojne na świecie. To m.in. nastoletni uchodźca w Gruzji, rowerzysta walczący z grawitacją oraz ofiary konfliktu w Rwandzie. Na pierwszym planie muralu widoczna jest zwrócona plecami do odbiorcy postać fotoreportera trzymającego aparat przy twarzy.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764