logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza stawia na wideo w internecie

  PR 29.07.2016, przeczytano 718 razy

Redakcja "Gazety Wyborczej" intensywnie rozwija swoje treści wideo - trwają prace nad nową ofertą wideo Wyborcza.pl, w której od września br. znajdą się kolejne programy autorskie dziennikarzy "Gazety Wyborczej" i nowe cykle. Działaniami zespołu wideo dziennika od sierpnia br. będzie kierować Joanna Parczyńska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-stawia-na-wideo-w-internecie,29441,artykul.html

Joanna Parczyńska swoją karierę menedżerską zaczynała w Agorze - początkowo w dziale sprzedaży "Gazety Wyborczej". Wprowadziła na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik "Metro" (obecnie "Metrocafe.pl"), który został liderem w swoim segmencie - była jego wydawcą i zarządzała pionem prasy bezpłatnej Agory. W latach 2011, 2013-2015 związana z firmą Polska Press przeprowadziła rebranding gazety "Nasze Miasto" oraz proces integrowania serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl. W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 roku zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA.

Joanna Parczyńska zastąpiła Macieja Piwowarczuka, który przez ostatnie trzy lata tworzył i budował wideo w "Gazecie Wyborczej". Był odpowiedzialny m.in. za strategię rozwoju biznesu oraz stworzenie zespołu dziennikarzy i reporterów. Maciej Piwowarczuk będzie kontynuował współpracę z redakcją, rozwijając samodzielnie projekty biznesowe; rozpoczyna też prace nad nową książką.

Dział wideo "Gazety Wyborczej", funkcjonujący od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał swój zakres działań - obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. W samym 2015 r. powstało 747 takich materiałów, z których najpopularniejszymi były m.in. reportaże pod marką "Dużego Formatu", cykle "Ale Historia", "Minta od kuchni" czy "Wiersz jest cudem". Dzięki materiałom wideo "Gazeta Wyborcza" ma również mocną pozycję zasięgową na Facebooku.

W 2016 r. dział wideo "Gazety Wyborczej" stawia też na dalszy rozwój projektów specjalnych realizowanych na zamówienie lub przy współudziale klientów reklamowych. Do tej pory we współpracy z reklamodawcami powstał m.in. interaktywny reportaż "Puls maratończyka" (współpraca z PZU) i projekt "Objazdowe Muzeum Historii Polski", który zajął I miejsce w kategorii Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści prasowych w międzynarodowym konkursie INMA Global Media Awards 2016.

We wrześniu br. serwis Wyborcza.pl wprowadzi nową ramówkę wideo. Swoje programy będą mieć w niej m.in. Dominika Wielowieyska, Wojciech Maziarski, Zuzanna Ziomecka, Roman Imielski, Bartosz Wieliński, Justyna Dobrosz-Oracz i Agnieszka Kublik. Nowa ramówka wideo Wyborcza.pl ma odpowiadać na potrzeby stałych czytelników "Gazety Wyborczej" oraz poszerzać ofertę dziennika skierowaną do nowych odbiorców, zwłaszcza młodych ludzi.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764