logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza uruchamia 32. serwis lokalny pod hasłem „Płyniemy do Elbląga”

  PR 06.10.2021, przeczytano 764 razy
ilustracjastrzałka

Od 7 października 2021 r. w ramach Wyborcza.pl działać będzie nowy serwis lokalny z informacjami dotyczącymi Elbląga i okolic. Pod adresem Elblag.wyborcza.pl czytelnicy i czytelniczki znajdą teksty dziennikarzy „Gazety Wyborczej” Adrianny Kuzko i Michała Pałczyńskiego, wspieranych przez redakcję z Trójmiasta. Premierę serwisu wspiera specjalna akcja redakcji i kampania promocyjna z hasłem „Płyniemy do Elbląga".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-uruchamia-32.-serwis-lokalny-pod-haslem-_plyniemy-do-elblaga_,393264,artykul.html

- 120-tysięczny Elbląg to kolejne miasto, w którym uruchamiamy serwis lokalny „Wyborczej”. Będzie to 32. redakcja lokalna na naszej liście - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef jej redakcji lokalnych. - Liczę, że przyniesiemy stamtąd dużo ciekawych tematów - i z miasta, i z całego regionu Powiśla.

Na łamach serwisu Elblag.wyborcza.pl, który ruszy w czwartek, 7 października br., pojawią się publikacje dotyczące lokalnej polityki, gospodarki, edukacji, kultury czy historii. Redakcja będzie interesować się m.in. kondycją służby zdrowia, rozwijającą się turystyka, ale i ciekawym ludźmi z miasta i okolic. Elbląg to przecież Zalew Wiślany i rejsy po Kanale Elbąskim, legenda dzielnego piekarczyka, który obronił miasto przez Krzyżakami, a także sprawa przekopu Mierzei Wiślanej, kontrowersyjnej i drogiej inwestycji partii rządzącej. Czy Elbląg i region rzeczywiście witają przekop z otwartymi ramionami? Czego oczekują mieszkańcy po tej inwestycji, jakie widzą dla siebie szanse, ale i jakie mają obawy?

- Niewątpliwie jedną z ważnych dla regionu Powiśla spraw jest budowa przekopu Mierzei Wiślanej. Sam wielokrotnie krytykowałem tę inwestycję. Na łamach serwisu Elblag.wyborcza.pl będzie miejsce, by obiektywnie relacjonować budowę, a także zamieszczać różne oceny tego projektu – dodaje Mikołaj Chrzan. - W „Wyborczej” dobrze rozumiemy lokalność i zależy nam, aby opisywać sprawy z lokalnego punktu widzenia, a ten niekoniecznie zgodny jest z narracją ogólnopolską.

Tematy związane z Elblągiem i okolicami przedstawiać będą czytelnikom i czytelniczkom „Wyborczej” lokalni reporterzy: Adrianna Kuzko i Michał Pałczyński, pracujący pod okiem doświadczonego dziennikarza z trójmiejskiej redakcji Grzegorza Szaro. Szefem nowego serwisu jest Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto”.

Adrianna Kuzko z Elblągiem związana jest niemal od urodzenia. Dobrze zna swoje miasto, interesuje się nim i cieszy, że będzie mogła pisać o jego rozwoju. Jest na ostatnim roku studiów filologicznych o specjalności dziennikarstwo i nowe media.

Michał Pałczyński także pochodzi z Elbląga. Jest zafascynowany światem mediów, tych tradycyjnych i nowoczesnych. Skończył studia związane z dziennikarstwem w jednej z elbląskich uczelni. Pomogło mu to nie tylko zdobyć tytuł magistra w tej dziedzinie, ale i rozwinąć pasję.

Inauguracji serwisu Elblag.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Płyniemy do Elbląga”, obejmująca cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” i na Wyborcza.pl, przybliżających miasto czytelnikom z całej Polski. Oprócz tego redakcja z Trójmiasta przygotowała także akcję specjalną.

- Do Elbląga przypłyniemy nie tylko symbolicznie - zastrzega Grzegorz Kubicki, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej Trójmiasto”. - W czwartek, 7 października, w pierwszym dniu działania serwisu Elblag.wyborcza.pl, wypłyniemy motorówkami z przystani Żabi Kruk przy naszej redakcji w Gdańsku i po kilku godzinach, ok. godz. 17:00, przypłyniemy do Elbląga, w okolice napisu „Elbląg” na Starym Mieście. To wyjątkowe wydarzenie, ale i podkreślenie tego, że od teraz będziemy mieli w Elblągu swoich dziennikarzy, że chcemy być blisko elblążan i ważnych dla nich spraw.

Start strony Elblag.wyborcza.pl wspiera także cały wachlarz działań promocyjnych. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe, w tym krzyżówkę elbląską w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej oraz autopromocje na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Elblag.wyborcza.pl to już 32. serwis lokalny „Gazety Wyborczej”. W ostatnich miesiącach uruchomione zostały redakcje w Wałbrzychu, Zakopanem, Koszalinie i Rybniku.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
amian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764