logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza w nowej szacie

   08.03.2006, przeczytano 5644 razy
ilustracjastrzałka

7 marca Gazeta Wyborcza ukazała się w zmienionej szacie graficznej. Nowa czcionka, łamanie tekstów i nawigacja to główne zmiany w dzienniku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-w-nowej-szacie,3649,artykul.html

Zdaniem Anny Bogdańskiej, dyrektor marketingu dziennika, makieta jest teraz bardziej przejrzysta, nowocześniejsza i ładniejsza. Nazwy poszczególnych działów wyróżniono kolorem, wprowadzono również blokowy układ stron. Tytuły artykułów są dłuższe, bardziej informacyjne.

Zmieniła się także czcionka. Nowy krój liter, z rodzaju "Tribune", został zaprojektowany przez bostońską firmę Font Bureau.

Projekt zmian w makiecie Gazety Wyborczej został przygotowany przez hiszpański zespół Cases i Associats. W redakcji dziennika za projekt odpowiadali Paweł Ławiński i Cezary Kielar.

Nowa szata graficzna obejmuje zarówno wydanie ogólnopolskie, jak i dodatki lokalne.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ha! Ha! Oto mamy niezwykle szybką reakcję konkurencji na sukces "Rzeczpospolitej" w konkursie Society for News Design, gdzie otrzymała tytuł World's Best-Designed Newspaper 2005 niespełna miesiąc temu.
A swoją drogą ciekawe dlaczego szukać polskich fontów w Ameryce? Mamy przecież bardzo zdolnych typografów np. p. Artura Frankowskiego. Krój zaprojektowany od podstaw dla polskich liter jest jednak czymś innym niż spolszczanie kroju zachodniego.
Układ graficzny (nie wiem jak czcionki) "Rz" zaprojektował na miejscu p. Marek Knap no i jest sukces.
Hiszpania, Boston... jak zwykle: cudze chwalicie itd...

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764