logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza w programie The GNI Subscriptions Lab

  PR 04.05.2020, przeczytano 467 razy

„Gazeta Wyborcza” znalazła się w gronie 8 europejskich wydawców wybranych do programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z mediami z 7 krajów zespół dziennika będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń wydawców i wspólnemu szukaniu najbardziej efektywnych rozwiązań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-w-programie-the-gni-subscriptions-lab,386868,artykul.html

W kwietniu br. poznaliśmy uczestników programu the Google News Initiative (GNI) Subscriptions Lab, realizowanego przez Google wspólnie z międzynarodową organizacją International News Media Association (INMA) oraz FT Strategies, zespołem doradczym „The Financial Times”.

The GNI Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane.

Spośród 54 zgłoszeń do programu wybrano 8 redakcji: ‘La Croix’ (Francja), ‘Dennik N’ (Słowacja), „Gazeta Wyborcza” (Polska), ‘The Independent’ (Wielka Brytania), ‘Kurier’ (Austria), ‘MittMedia’ (Szwecja), ‘El Mundo’ (Hiszpania) i ‘RP Online’ (Niemcy).

W ramach The GNI Subscriptions Lab europejscy wydawcy będą wspólnie szukać możliwości ulepszenia każdego etapu subskrypcji cyfrowych, podzielą się też swoimi sukcesami oraz wiedzą niezbędną do realizacji tego procesu. Będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. próbując wprowadzać rozwiązania z jednego kraju do drugiego, a także wykorzystywać doświadczenia organizatorów programu. Celem działań jest przyczynienie się do zbudowania trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach.

- Udział w The GNI Subscriptions Lab cieszy nas dzisiaj jeszcze bardziej, niż w chwili ogłoszenia wyników rekrutacji. Chociaż obecny czas to okres wytężonej pracy dla mediów, a program jest intensywny, to jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z ‘Financial Times’, INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego – mówi Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

Richard Gingras, wiceprezes Google dodaje – To ważne, aby wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom, zwłaszcza w tych niepewnych czasach. Nasze partnerstwo z FT Strategies i INMA umożliwi im testowanie i opracowywanie nowych modeli biznesowych, a jednocześnie jest częścią zobowiązania Google, by jeszcze intensywniej działać na rzecz mediów w erze cyfrowej w ramach naszego programu Google News Initiative.

Efekty prac prowadzonych w ramach The GNI Subscriptions Lab zostaną przedstawione w październiku 2020 r., w czasie konferencji the INMA Media Innovation Week.

„Gazeta Wyborcza” uczestniczyła już w wielu w międzynarodowych inicjatywach rozwojowych. M.in. jej projekt ‘Harmony. Smarter reader’s journey’, wspierający dalszy rozwój cyfrowy dziennika, został dofinansowany z funduszu Google w 5. rundzie programu the Digital News Initiative.

Kilka dni temu „Gazeta Wyborcza" zdobyła nagrodę WAN-IFRA European Digital Media Awards - Member's Choice w kategorii Best Paid Content Strategy. Członkowie stowarzyszenia WAN-IFRA - eksperci i praktycy rynku medialnego z całego świata w internetowym głosowaniu, docenili wprowadzenie autoodnawialnych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa ZPR Media uruchamia serwis z poradami dla powodzian
Pod hasłem „Pomagamy razem” Grupa ZPR Media uruchomiła nowy serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
Druga edycja akcji Wysokich Obcasów „Silna jak dziewczynka”
W piątek 20 września br. rozpoczyna się 2. edycja projektu Wysokich Obcasów „Silna jak dziewczynka". Jej głównym motywem będzie wzmacnianie poczucia sprawczości i zdolności przywódczych małych Polek. Akcja potrwa do początku grudnia. 
Grupa ZPR Media z serią reportaży audio „Polska na ucho”
19 września wystartowała nowa seria podcastowa „Polska na ucho”. To cykl z reportażami audio przygotowywanymi przez dziennikarzy Grupy ZPR Media z całego kraju.
Kolejne kanały nowej generacji od TVN Warner Bros. Discovery.
Kanały nowej generacji (FAST) z tygodnia na tydzień zyskują na popularności i cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony widzów oraz partnerów biznesowych. TVN Warner Bros. Discovery”, lokalny lider w temacie, nie zwalnia tempa i regularnie inwestuje w poszerzenie swojego digitalowego portfolio. 18 września bibliotekę Playera wzbogaciły trzy nowe pozycje...
16 studentów rozpoczęło zajęcia na Radio Akademii
Na tegoroczny semestr zajęć w Radio Akademii – projekcie szkoleniowym Grupy ZPR Media dla przyszłych radiowców – zostało przyjętych 16 osób. Zajęcia rozpoczęły się w miniony weekend i potrwają blisko 3 miesiące.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764