logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza w programie The GNI Subscriptions Lab

  PR 04.05.2020, przeczytano 398 razy

„Gazeta Wyborcza” znalazła się w gronie 8 europejskich wydawców wybranych do programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z mediami z 7 krajów zespół dziennika będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń wydawców i wspólnemu szukaniu najbardziej efektywnych rozwiązań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-w-programie-the-gni-subscriptions-lab,386868,artykul.html

W kwietniu br. poznaliśmy uczestników programu the Google News Initiative (GNI) Subscriptions Lab, realizowanego przez Google wspólnie z międzynarodową organizacją International News Media Association (INMA) oraz FT Strategies, zespołem doradczym „The Financial Times”.

The GNI Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane.

Spośród 54 zgłoszeń do programu wybrano 8 redakcji: ‘La Croix’ (Francja), ‘Dennik N’ (Słowacja), „Gazeta Wyborcza” (Polska), ‘The Independent’ (Wielka Brytania), ‘Kurier’ (Austria), ‘MittMedia’ (Szwecja), ‘El Mundo’ (Hiszpania) i ‘RP Online’ (Niemcy).

W ramach The GNI Subscriptions Lab europejscy wydawcy będą wspólnie szukać możliwości ulepszenia każdego etapu subskrypcji cyfrowych, podzielą się też swoimi sukcesami oraz wiedzą niezbędną do realizacji tego procesu. Będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. próbując wprowadzać rozwiązania z jednego kraju do drugiego, a także wykorzystywać doświadczenia organizatorów programu. Celem działań jest przyczynienie się do zbudowania trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach.

- Udział w The GNI Subscriptions Lab cieszy nas dzisiaj jeszcze bardziej, niż w chwili ogłoszenia wyników rekrutacji. Chociaż obecny czas to okres wytężonej pracy dla mediów, a program jest intensywny, to jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z ‘Financial Times’, INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego – mówi Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

Richard Gingras, wiceprezes Google dodaje – To ważne, aby wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom, zwłaszcza w tych niepewnych czasach. Nasze partnerstwo z FT Strategies i INMA umożliwi im testowanie i opracowywanie nowych modeli biznesowych, a jednocześnie jest częścią zobowiązania Google, by jeszcze intensywniej działać na rzecz mediów w erze cyfrowej w ramach naszego programu Google News Initiative.

Efekty prac prowadzonych w ramach The GNI Subscriptions Lab zostaną przedstawione w październiku 2020 r., w czasie konferencji the INMA Media Innovation Week.

„Gazeta Wyborcza” uczestniczyła już w wielu w międzynarodowych inicjatywach rozwojowych. M.in. jej projekt ‘Harmony. Smarter reader’s journey’, wspierający dalszy rozwój cyfrowy dziennika, został dofinansowany z funduszu Google w 5. rundzie programu the Digital News Initiative.

Kilka dni temu „Gazeta Wyborcza" zdobyła nagrodę WAN-IFRA European Digital Media Awards - Member's Choice w kategorii Best Paid Content Strategy. Członkowie stowarzyszenia WAN-IFRA - eksperci i praktycy rynku medialnego z całego świata w internetowym głosowaniu, docenili wprowadzenie autoodnawialnych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jeszcze więcej sportowej zimy w TVN Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do pokazywania Pucharów Świata FIS organizowanych w Szwajcarii. Relacje na żywo i na żądanie z wydarzeń FIS Swiss Ski World Cup dostępne będą na 45 europejskich rynkach, w tym w Polsce. Prawa obejmują m.in. konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich w Engelbergu, które w Polsce transmitowane będą w TVN, Eurosporcie 1 i...
Nowa odsłona serwisu Eskarock.pl
6 grudnia wystartowała  nowa odsłona strony www.eskarock.pl, gromadząca miłośników muzyki rockowej. Nowa nawigacja i nowe funkcjonalności desktop i mobile serwisu ułatwią użytkownikom korzystanie z materiałów audio i wideo oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczności fanów rocka – komentowania, dyskutowania, zabawy. Nowy serwis to także jeszcze...
Jaki materiał fotograficzny uzyska tytuł najlepszego w minionym roku w finale konkursu za „Odwagę patrzenia"? Tego dowiemy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. po godz. 20:00. Serwis Wyborcza.pl przedstawi finalistów i laureata lub laureatkę Nagrody im. Krzysztofa Millera oraz zwycięzcę lub zwyciężczynię w kategorii „Wolność, solidarność,...
„Polish Gamers Kids”
PURR Media oraz inicjatywa Polish Gamers Observatory prezentują pierwsze w Polsce badanie na temat konsumpcji gier wideo przez dzieci w wieku 9-15 lat – „Polish Gamers KIDS”. Jak pokazują wyniki – dla 88% dzieci z pokoleń Z i Alfa, gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie stanowi czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. Badanie „Polish Gamers...
W raporcie „Biura Reklamy 2022” przygotowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” po raz kolejny liderem rankingu w swojej kategorii został AMS. Najwyższe oceny zebrały także zespoły Tandem Media – zarówno ten zajmujący się reklamą radiową (wkrótce jako Tandem Audio Broker), jak i kinową (niebawem pod szyldem Helios Media). Nagrodę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764