logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza z korespondentami w Azji i USA

  PR 16.01.2020, przeczytano 189 razy
ilustracja
Maciej Czarnecki

Od połowy stycznia 2020 r. specjalne relacje z Azji dla "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl przesyła Robert Stefanicki, a w lutym do Stanów Zjednoczonych wyjedzie Maciej Czarnecki, który będzie relacjonował czytelnikom kampanię przed zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w tym kraju. Nowi korespondenci "Gazety Wyborczej" wzmocnią tradycyjne i cyfrowe łamy dziennika poświęcone zagranicy, na których można znaleźć również materiały dotyczące Brexitu pióra Stanisława Skarżyńskiego oraz teksty pochodzące od europejskich redakcji współpracujących z "Wyborczą" w ramach prestiżowej organizacji LENA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-z-korespondentami-w-azji-i-usa,385350,artykul.html

Robert Stefanicki, doświadczony dziennikarz działu zagranicznego "Gazety Wyborczej" od stycznia br. pisze dla dziennika teksty z Tajwanu. Jego relacje, poświęcone m.in. azjatyckiej polityce i społeczeństwom, pozwolą czytelnikom lepiej poznać ten coraz bardziej interesujący ich rejon świata. Pierwsze materiały Roberta Stefanickiego ukazały się już na Wyborcza.pl i w tradycyjnym wydaniu - to m.in. podsumowanie wyborów prezydenckich i parlamentarnych na Tajwanie.

Natomiast od lutego materiały ze Stanów Zjednoczonych przesyłać będzie Maciej Czarnecki. Aż do listopada "Gazeta Wyborcza" i Wyborcza.pl będą publikować jego relacje poświęcone m.in. kampanii związanej ze zbliżającymi się amerykańskimi wyborami prezydenckimi. Maciej Czarnecki jest też współautorem podcastu "8:10" "Gazety Wyborczej".

- Czytelnicy "Gazety Wyborczej" coraz więcej i chętniej czytają aktualności ze świata, informacji o społeczeństwach i trendach - mówią nam o tym w listach i komentarzach, widać to też w naszych internetowych statystykach, zwłaszcza tych dotyczących prenumeratorów cyfrowych. Chcemy mieć dla nich jak najszersze relacje i najciekawsze materiały, dlatego - oprócz rozwijania współpracy z zagranicznymi redakcjami - stawiamy na doświadczonych wysłanników, którzy będą najbliżej istotnych wydarzeń - mówi Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" i szef działu zagranicznego dziennika.

Od stycznia 2019 r. rolę specjalnego korespondenta "Gazety Wyborczej" w Wielkiej Brytanii pełni Stanisław Skarżyński. Jest on autorem materiałów ukazujących się m.in. w cyklu "Brexit z bliska”.

"Gazeta Wyborcza" współpracuje też z zagranicznymi redakcjami przy tworzeniu tekstów na strony poświęcone wydarzeniom ze świata. Na jej łamach - w wydaniu ogólnopolskim i dodatku "Nasza Europa" można przeczytać m.in. najciekawsze analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej z tytułów zrzeszonych w LENA (Leading European Newspaper Alliance), czyli "El Pais", "Die Welt", "La Repubblica", "Le Figaro", "Le Soir", "Tages-Anzeiger" i "Tribune de Genéve". Pod koniec 2019 r. ukazał się "Turning Points" - noworoczny magazyn "Wyborczej" i "New York Timesa".

Wyborcza.pl/swiat

Robert Stefanicki to dziennikarz związany z "Gazetą Wyborczą" z przerwami od 1997 r. Na jej łamach pisze głównie o polityce i społeczeństwach wielu krajów, zwłaszcza Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Współpracował także z redakcjami "Newsweeka" i "Tygodnika Powszechnego" oraz "Polska The Times", był tłumaczem i korespondentem agencji Inter Press Service, jest fotografem-amatorem. Za swoje publikacje otrzymał dziennikarskie laury, m.in. wyróżnienie Amnesty International za reportaż z Iraku oraz nagrodę Afrykas 2013 za zaangażowanie na rzecz Afryki i dialogu międzykulturowego; był też nominowany do nagrody im. Beaty Pawlak za artykuły o polskim śladzie w Korei Północnej. Autor książki "Czerwony Tybet. Komunizm w Krainie Śniegu" wydanej nakładem Wydawnictwa Agora w 2014 r.

ilustracjastrzałka

Robert Stefanicki

Maciej Czarnecki jest dziennikarzem działu zagranicznego "Gazety Wyborczej" od 2013 r. Pisze głównie o Stanach Zjednoczonych i Skandynawii, wcześniej zajmował się m.in. Brexitem. Jest stypendystą amerykańskiego World Press Institute i laureatem Nagrody MediaTory 2017 w kategorii ObserwaTOR za książkę "Dzieci Norwegii. O państwie (nad)opiekuńczym", która ukazała się nakładem Wydawnictwa Czarne w 2016 r., a w 2018 została wydana w Norwegii. W 2019 r. Wydawnictwo Agora opublikowało kolejną książkę Czarneckiego - "Skandynawia Halal. Islam w krainie białych nocy", za którą autor otrzymał nominację do Nagrody "Newsweeka" im. Teresy Torańskiej.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro reklamy Gazeta.pl z ofertą Content Studio
Biuro reklamy Gazeta.pl rozwija ofertę Content Studio, w ramach której powstają treści tworzone na zamówienie klientów – m.in. artykuły, sesje zdjęciowe lub materiały wideo. Rozwojem oferty Content Studio zajmuje się dedykowany zespół współpracujący z działem sprzedaży.
Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia
Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Premiera pierwszego polskiego sezonu
Przygoda w „Hotelu Paradise” zaczyna się już dzisiaj. Premierowy odcinek pierwszej polskiej edycji programu na antenie Siódemki i TVN o godzinie 20:00.
„Pod dobrą opieką” - trwa akcja społeczna Gazety Wyborczej
„Pod dobrą opieką” to akcja społeczna stworzona przez „Gazetę Wyborczą” wraz z Naczelną Izbą Pielęgniarek i Położnych pod koniec 2019 r. Jej celem jest promocja zawodów pielęgniarki i położnej, poprawa warunków ich pracy, a także tworzenie lepszych relacji z lekarzami i pacjentami. Już 26 lutego 2020 r. w Katowicach odbędzie się pierwsza...
„Rozmowa Piaseckiego – kampania 2020” już od 24 lutego w TVN24
Z okazji zbliżających się wyborów prezydenckich zapraszamy na nowy program – „Rozmowa Piaseckiego – kampania 2020”. Zadebiutuje on na antenie TVN24 w najbliższy poniedziałek o godz. 8:30. Będzie to pierwszy z uruchamianych specjalnych programów towarzyszących kampanii prezydenckiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764