Jak w czasach pandemii uczyć matematyki? Jak wesprzeć dzieci i pomóc im w samodzielnych spotkaniach z królową nauk? „Gazeta Wyborcza” wraz z Fundacją mBanku postara się odpowiedzieć na te pytania podczas 7. edycji Festiwalu Matematyki, który w tym roku odbywa się od 1 do 14 grudnia w serwisie Wyborcza.pl–Wyborcza.pl/matematyka.
Pandemia zamknęła w domach nauczycieli, uczniów i rodziców. Jak w takiej sytuacji zmieniła się perspektywa uczenia się i nauczania? Czy nauka matematyki jest przez to trudniejsza czy łatwiejsza? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania są głównym celem 7. edycji Festiwalu Matematyki, który po raz pierwszy w swojej historii odbywa się całkowicie w formie wirtualnej. Dotychczasowe edycje odbywały się w ramach jednodniowej imprezy, na której dzieci oraz ich rodzice i nauczyciele mieli okazję brać udział w grach edukacyjnych, czy w zajęciach z programowania. W tym roku organizatorzy –„Gazeta Wyborcza” oraz Fundacja mBanku zaprosili ekspertów i nauczycieli, by m.in. podzielili się dobrymi praktykami i metodami na skuteczną naukę zdalną. Do udziału zaproszeni zostali również rodzice, na których koronawirus w większym stopniu niż dotychczas wymusił rolę osób wspierających i organizujących naukę swoich dzieci.
Rozmowy te w formie podcastów, poradników oraz debat będą publikowane od 1-14 grudnia br. w otwartym dostępie na stronie festiwalu – Wyborcza.pl/matematyka.
Wydarzenie organizowane jest przez „Gazetę Wyborczą” oraz Fundację mBanku w ramach kolejnej edycji akcji „Matematyka się liczy”. Jej twórcy chcą pokazać, jak ważną dziedziną nauki w naszym życiu jest matematyka, a także udowodnić, że sposób w jaki opowiada się o „królowej nauk” i jej naucza, to podstawa sukcesu.
Źródło: Agora S.A.