logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta Wyborcza zaprezentowała wyniki Media Freedom Poll 2023

  PR 25.04.2023, przeczytano 587 razy
ilustracjastrzałka

W Polsce i na Słowacji widać największe zaniepokojenie społeczne stanem wolności mediów - to jeden z wniosków z międzynarodowego badania opinii publicznej przeprowadzonego w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Pełne wyniki Media Freedom Poll 2023 poznaliśmy w poniedziałek, 24 kwietnia 2023 r. podczas konferencji z udziałem Very Jourovej, wiceszefowej Komisji Europejskiej. W siedzibie "Gazety Wyborczej" w Warszawie odbyła się debata dotycząca wolności i niezależności mediów, transmitowana online, a jej podsumowanie można już znaleźć na Wyborcza.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta-wyborcza-zaprezentowala-wyniki-media-freedom-poll-2023,399753,artykul.html

Media Freedom Poll 2023 to kompleksowe badanie postaw społecznych wobec wolności mediów w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Jego wyniki jako pierwsi poznali goście specjalnego wydarzenia organizowanego 24 kwietnia br. w warszawskiej siedzibie "Gazety Wyborczej". Partnerami spotkania byli Committee for Editorial Independence, RSF - Reporters Without Borders, Austria, Bakala Foundation oraz Wyborcza.pl.

Prezentację badania poprowadził Václav Stetka z Czech, przedstawiciel Komitetu Niezależnych Wydawców, a po nim na ekranie pojawiła się wiceprzewodnicząca Komisji Europejska ds. przejrzystości Vera Jourova. Opowiedziała ona m.in. o pracach Komisji nad europejskim aktem o wolności mediów, którego wstępny tekst przyjęła we wrześniu 2022 r.

W dyskusji panelowej na temat wolności mediów udział wzięli: Tessa Szyszkowitz i Václav Štětka reprezentujący Komitet Niezależnych Wydawców (Committee for Editorial Independence), Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Wyborczej", Veronika Munk z Telex, Martin Ehl z Economia, Václav Pecha z Bakala Foundation, a także Erhard Stackl i Dorota Nygren z organizacji Reporterzy Bez Granic. Pytania na temat badania padły też ze strony publiczności.

Szczegółową relację z wydarzenia oraz nagranie wideo można znaleźć na Wyborcza.biz. Na stronie dostępne są też wyniki badania Media Freedom Poll 2023 w wersji do pobrania. Ich omówienie już wkrótce ukaże się na łamach "Wyborczej" oraz Wyborcza.pl.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu Media Freedom Poll 2023 - dane były zbierane od 6 do 21 marca 2023 r. w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Zbiory danych są reprezentatywne pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejsca zamieszkania, regionu oraz korzystania z internetu. Liczba respondentów wyniosła ponad 1000 osób w każdym kraju (łącznie ponad 4000 respondentów). Metodami ankiety były CAWI (większa część), a także CATI. Dane zebrane w poszczególnych krajach V4 są w pełni porównywalne (ten sam zestaw pytań w każdym kraju; ankieta przeprowadzona w tym samym okresie) - jedną z zalet badania jest możliwość porównania postaw społecznych pomiędzy poszczególnymi krajami.
W ankiecie badano między innymi, czy społeczeństwo jest zaniepokojone wolnością mediów, jak postrzega stan wolności mediów w swoim kraju, jak ważne dla społeczeństwa jest to, że media informacyjne mogą działać bez ingerencji lub cenzury ze strony państwa lub rządu, jak ważne jest to, że media informacyjne mogą działać bez nadmiernego wpływu ich właścicieli lub interesów biznesowych, jak społeczeństwo postrzega różnorodność mediów, przejrzystość własności mediów itp.
Inicjatorem badania jest Komitet Niezależności Redakcyjnej czeskiego domu medialnego Economia, wspierany przez Reporterów bez Granic, a badanie zleciła Fundacja Bakala. Kierownikiem
badania jest Václav Štětka z Loughborough University w Wielkiej Brytanii, członek kilku międzynarodowych projektów i sieci badawczych, w tym Digital News Report (University of Oxford) i Media Pluralism Monitor (European University Institute). Realizatorem badania jest MEDIAN.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764