logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl: LEDy groźne dla kierowców

   31.01.2011, przeczytano 9655 razy
ilustracjastrzałka
fot. teammerlin scx.hu

Jak informuje serwis Gazeta.pl, naukowcy z Politechniki Poznańskiej odkryli, że jaskrawe LEDy mogą odwracać uwagę kierowców, skłaniając ich do mimowolnego skręcania w stronę banneru.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl%3A-ledy-grozne-dla-kierowcow,11940,artykul.html

Gazeta cytuje profesora Konrada Domke z Zakładu Techniki Świetlnej i Elektrotermii Politechniki Poznańskiej, który mówi, że kierowcy często mimowolnie skręcają w stronę jaskrawych reklam LED, i że poziom jasności niektórych reklam jest dziesięciokrotnie większy, niż bezpieczne normy (4000 kandeli na metr kwadratowy, przy bezpiecznej wartości oscylującej ok. 400 kandeli). Badanie dotyczące tego tematu było przeprowadzane nocami latem ub. roku na próbie 18 nośników.

Prof. Domke zauważa również, że dodatkowym zagrożeniem jest szybko zmieniający się obraz (błyski, migotanie), który skłania do śledzenia akcji na wyświetlaczu, a odwracający uwagę kierowców od drogi przed nimi. Naukowiec sugeruje, że tego rodzaju treści nie powinny być emitowane na nośnikach LED.

Sytuacja może mieć miejsce, gdyż polskie normy dotyczące jasności oświetlenia reklam dotyczą tylko nośników starego typu - LEDy nie zostają w tekście nawet wspomniane.

Domke ma nadzieję, że wyniki badania zastosowane zostaną w praktyce, a sygnałem, że może tak się stać są inicjatywy takie, jak projekt stosownej ustawy autorstwa zespołu Pawła Łukaszewskiego, powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, złożony w Ministerstwie Infrastruktury. Ma on pozwalać gminom na tworzenie wewnętrznych regulaminów odnośnie do montażu reklam i wymogów formalnych dla tychże.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jasne. Każda gmina będzie sobie samodzielnie ustalać regulaminy "odnośnie do montażu reklam i wymogów formalnych dla tychże". A potem mimowolnie będziemy skręcać w stronę "banneru LED".

avatar użytkownika
,

Jedna wielka bzdura.Znowu zakazy i nakazy,a gdzie wolność w gospodarce ? Na całym świecie ekrany LED działaja i sa OK tylko w Polsce znowu jakiś quasi-autorytet (y) dokazują.

avatar użytkownika
,

Wolność wolnością. Jakieś znormalizowane przepisy powinny być. Ale ogólnokrejowe. A nie jak to u nas - kto wcześniej wstaje ten rządzi, ustala i interpretuje prawo. Interpretatorów to my już mamy pełno - w każdym US i wielu innych miejscach.  

Najnowsze w tym dziale

Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764