logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl dołącza do partnerstwa Covering Climate Now

  PR 29.04.2021, przeczytano 387 razy

Gazeta.pl została jednym z 460 partnerów Covering Climate Now (CCNow) – globalnej inicjatywy, mającej na celu poprawę jakości informowania o kryzysie klimatycznym w mediach na całym świecie. Partnerstwo zostało utworzone w 2019 roku przez prestiżowy magazyn Columbia Journalism Review wspólnie z „The Nation” i „The Guardian”. Obecnie należy do niego kilkaset gazet, stacji telewizyjnych i radiowych, serwisów internetowych oraz instytucji naukowych. Gazeta.pl jest jedną z trzech polskich redakcji, które zostały partnerami CCNow. Dołączenie portalu do inicjatywy wiąże się w ambicją Gazeta.pl, aby zostać najbardziej zielonym medium w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-dolacza-do-partnerstwa-covering-climate-now,391271,artykul.html

Partnerzy CCNow zobowiązali się tworzyć „bardziej świadome historie o klimacie”, włączając te zagadnienia w zakres regularnych materiałów przygotowywanych w redakcjach. W ramach CCNow zapewniane są wsparcie edukacyjne oraz reporterskie, a partnerzy dzielą się ze sobą dobrymi praktykami, pomagając przy tym rozwijać się mediom i poszczególnym dziennikarzom. Obecnie do CCNow należy kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, „Libération” i „Die Tageszeitung”. W kwietniu br. do tego grona dołączył portal Gazeta.pl.

– Media mają szczególną rolę w budowaniu narracji i edukowaniu społeczeństwa w sprawach środowiska i klimatu – mówi Patryk Strzałkowski, dziennikarz Gazeta.pl specjalizujący się w zagadnieniach związanych z klimatem i ochroną środowiska. – W Gazeta.pl stawiamy informowanie o „zielonych” tematach w centralnym punkcie naszej misji i pracy – ekologia wpisana jest w DNA Gazeta.pl od samego początku istnienia portalu. Teraz, dzięki współpracy z CCNow, będziemy mogli na naszych łamach dzielić się z czytelnikami artykułami o klimacie z całego świata oraz prezentować historie z Polski w najważniejszych globalnych tytułach – dodaje.  

Patryk Strzałowski odpowiada za koordynację współpracy z CCNow. Jego zadaniem będzie m.in. publikowanie artykułów od zagranicznych partnerów oraz przekazywanie materiałów tworzonych przez Gazeta.pl do udostępnienia przez inne redakcje. Strzałkowski będzie także wykorzystywał know-how zapewniany przez CCNow, np. organizując szkolenia dla dziennikarzy i redaktorów portalu oraz szerząc dobre praktyki na temat pisania o klimacie. Redakcja Gazeta.pl będzie również uczestniczyła w wydarzeniach organizowanych przez CCNow.

Przyłączenie się do CCNow jest jednym z działań mających na celu szersze spojrzenie na sprawy klimatu i środowiska w Gazeta.pl. Tematy te są obecne nie tylko w codziennych wiadomościach portalu, ale też w stałych cyklach, jak np. „Piątki dla klimatu”, w których prezentowane są zagadnienia związane z pogarszaniem się stanu naszej planety, m.in.: globalne ocieplenie czy smog oraz z wpływem zmian klimatycznych na nasze życie. Dodatkowo, w Gazeta.pl prezentowane są inne stałe cykle zawierające eksperckie treści związane z ekologią, w tym „Zielony poranek”, „Klimatycznie”, „Ludzie w klimacie”, „Haps Zero Waste” oraz „Moto2030”. Portal angażuje się także w liczne ekologiczne inicjatywy, w tym m.in. w akcję „Adoptuj Pszczołę” czy „Plaża bez peta”. Jednym z elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy” jest obietnica alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny są tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764