logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl i Polscy Łowcy Burz: alerty pogodowe dla czytelników

  PR 15.07.2024, przeczytano 331 razy
ilustracja

Gazeta.pl rozpoczyna w wakacje współpracę ze specjalistami ze Stowarzyszenia Skywarn Polska znanymi jako Polscy Łowcy Burz. Eksperci od ekstremalnych zjawisk pogodowych przygotują alerty pogodowe, związane m.in. z frontami burzowymi. To przełom w branży medialnej w podejściu do użytkowników i troski o ich bezpieczeństwo latem. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-i-polscy-lowcy-burz%3A-alerty-pogodowe-dla-czytelnikow,405009,artykul.html

Sezon wakacyjny w pełni, a to oznacza, że przed nami kolejna fala upałów, z którą wiąże się zagrożenie burzami frontowymi i gwałtownymi opadami. Dlatego Gazeta.pl nawiązuje współpracę ze Stowarzyszeniem Skywarn Polska, czyli Polskimi Łowcami Burz. 

– Nasze Stowarzyszenie po raz pierwszy podjęło współpracę z wydawcą portalu internetowego. Jej celem jest rzetelny i kompletny przekaz o zjawiskach związanych z burzami. W ostatnich latach w środkach masowego przekazu obserwujemy wzmaganie się przekazu nierzetelnego, nacechowanego emocjami, w którym przedstawiany obraz sytuacji odbiega znacząco od rzeczywistości, co w dłuższej perspektywie wpływa negatywnie na odbiór treści meteorologicznych oraz na interpretację informacji o zachodzącej zmianie klimatu – komentuje Piotr Szuster, członek Zarządu Stowarzyszenia Skywarn Polska.  

Już od tego tygodnia kilka razy w miesiącu na stronie głównej Gazeta.pl oraz na specjalnym kanale nadawczym pojawią się alerty dotyczące frontów burzowych i ekstremalnych zjawisk pogodowych.

– Ze względu na zmiany klimatyczne temat niebezpiecznych zjawisk pogodowych będzie coraz częściej obecny w naszym codziennym życiu. Chcemy, żeby nasze czytelniczki i czytelnicy nie tylko wiedzieli, że dzisiaj pogoda będzie się dynamicznie zmieniać, i w trosce o bezpieczeństwo mogli odpowiednio zaplanować np. wyjście na rower, ale też, żeby rozumieli, na czym te zjawiska polegają, i mieli świadomość, z czego wynikają – mówi Sylwia Olczak, zastępczyni redaktora naczelnego Gazeta.pl. 

Specjalnie dla Gazeta.pl prognozy pogodowe przygotują i opracują dr Szymon Walczakiewicz, adiunkt z Instytutu Nauk o Morzu i Środowisku Uniwersytetu Szczecińskiego, oraz Angelika Zięba, członkini Stowarzyszenia Skywarn i profesjonalna tropicielka burz. Opracowania te uzupełniane będą szczegółowymi mapkami od naszych ekspertów, które pomogą zrozumieć zachodzące zmiany pogodowe. Alert pogody na swój telefonem będzie można otrzymać za pośrednictwem kanału nadawczego działającego w aplikacji Messenger.

Sylwia Olczak, komentując nową inicjatywę, dodaje: – W Gazeta.pl dużo mówimy o klimacie, a to, jak zmienia się pogoda w Polsce, jest bezpośrednią konsekwencją zmian klimatycznych, dlatego współpraca z ekspertami od ekstremalnych zjawisk pogodowych, jakimi są Polscy Łowcy Burz, jest kolejnym elementem budowania naszej świadomości klimatycznej. Chcemy, żeby użytkownicy przychodzili do nas po sprawdzone i kompletne informacje o zjawiskach pogodowych

Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo związane ze zmianami klimatycznymi. W ramach serwisu powstał odrębny dział redakcyjny Zielona.Gazeta.pl, którego redaktorem naczelnym jest Patryk Strzałkowski. W minionym roku Strzałkowski otrzymał pierwszą w historii prestiżową Nagrodę im. Andrzeja Woyciechowskiego w nowej kategorii “Dziennikarz dla planety”.  

– Jedynie rzetelny przekaz konkretnych informacji jest środkiem właściwego informowania społeczeństwa o zachodzących zdarzeniach. W tym celu Stowarzyszenie Skywarn Polska oraz wydawca portalu Gazeta.pl nawiązują współpracę. Wierzymy, że wysokiej jakości opracowane treści będą stanowić nowy standard narracji w obszarze gwałtownych zjawisk atmosferycznych – podsumowuje Piotr Szuster ze Stowarzyszenia Skywarn Polska. 

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Festiwalowe Lato w Esce ROCK
Na antenie Eski ROCK rozpoczęła się akcja „Festiwalowe Lato”, w ramach której stacja będzie rozdawać słuchaczom bilety i karnety na największe i najbardziej znane rockowe festiwale i koncerty. Łącznie do wygrania będą wejściówki na blisko 30 wydarzeń, podczas których wystąpią takie gwiazdy jak Acid Drinkers, Sting, Iggy Pop i Kult.
Sieć kin Helios nawiązuje strategiczną współpracę z IMAX
Helios, największa sieć kin w Polsce, rozpoczyna współpracę z IMAX. W ramach tego partnerstwa w wybranych kinach Helios powstaną sale w formacie IMAX EXPERIENCE – uznawanym za najbardziej zaawansowaną technologicznie formę projekcji kinowej na świecie.
„RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!” - kampania RMF FM
Wystartowała nowa, letnia kampania RMF FM, lidera polskiego rynku radiowego. W „RMF FM Najlepsza Muzyka – Daj Głośniej!” tym razem zobaczyć można gwiazdy młodego pokolenia stacji: Olę Filipek, Mateusza Opyrchała i Pawła Jawora. Kampania potrwa do końca lipca.
Bankier.pl świętuje 25-lecie: kampania wizerunkowa
W czerwcu 2025 r. Bankier.pl obchodzi 25-lecia istnienia na rynku medialnym. Od ćwierćwiecza serwis dostarcza aktualne i rzetelne informacje ekonomiczne, analizy i praktyczne wskazówki z obszaru finansów dla średnio 4 mln użytkowników miesięcznie. W ramach jubileuszu Bankier.pl zrealizuje kampanię pt. „Od 25 lat miliony świadomych decyzji mają jedno źródło."
IMM świętuje 25 lat
Instytut Monitorowania Mediów (IMM) jest obecny na rynku już 25 lat. Firma, która w 2000 roku zmieniła branżę monitoringu mediów w Polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 r. w Och-Teatrze w Warszawie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764