logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl nawiązuje współpracę z IMGW-PIB

  PR 03.10.2024, przeczytano 216 razy
ilustracja

Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo dotyczące zmiany klimatu, podejmując współpracę z licznymi ekspertami w tej dziedzinie. Teraz redakcja portalu połączyła siły z Instytutem Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowym Instytutem Badawczym (IMGW-PIB) – wiodącą i największą w Polsce instytucją badawczo-pomiarową, odpowiedzialną za osłonę meteorologiczną i hydrologiczną kraju. Dzięki tej współpracy czytelniczki i czytelnicy Gazeta.pl otrzymają jeszcze więcej eksperckich informacji z zakresu meteorologii i zachodzących zmian klimatycznych. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-nawiazuje-wspolprace-z-imgw-pib,405939,artykul.html

Warunki klimatyczne oraz pogodowe, których doświadczamy każdego dnia, mają ogromny wpływ na wiele aspektów naszego życia – począwszy od zdrowia aż po gospodarkę. Aby trafniej przewidywać i reagować na występujące zmiany, niezbędne są specjalistyczne analizy danych meteorologicznych oraz szczegółowe prognozy pogody. Teraz, dzięki współpracy Gazeta.pl oraz IMGW-PIB informacje te otrzymają większy zasięg, co pozytywnie wpłynie na publiczne bezpieczeństwo i przygotowanie do nadchodzących niebezpiecznych zjawisk pogodowych.

Na łamach Gazeta.pl od października br. regularnie publikowane będą eksperckie prognozy pogody ilustrowane wysokiej klasy mapami opracowanymi przez naukowców Centrum Modelowania Meteorologicznego, badania z zakresu meteorologii i hydrologii, wypowiedzi i komentarze specjalistów z IMGW-PIB, a także opracowywane przez nich materiały infograficzne i popularnonaukowe. Ostrzeżenia widoczne na stronie IMGW-PIB pojawią się również w specjalnym alertowym kanale nadawczym dostępnym na urządzeniach z aplikacją Messenger. Nad doskonaleniem treści pogodowych w Gazeta.pl będzie czuwał Patryk Strzałkowski, stojący na czele serwisu Zielona.Gazeta.pl, laureat ubiegłorocznej Nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego w kategorii „Dziennikarz dla Planety”.

– Zmiana klimatu oznacza więcej nieobliczalnej, groźnej pogody. Wyzwaniem jest nie tylko zatrzymanie globalnego ocieplenia, ale też przystosowanie się do nowych warunków – zwraca uwagę Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny serwisu Zielona.Gazeta.pl. – Dzięki eksperckiej wiedzy i prognozom IMGW-PIB możemy dawać czytelnikom i czytelniczkom rzetelne informacje o groźniej pogodzie i pomóc im zachować bezpieczeństwo. W ten sposób jako medium wspieramy adaptację do zmiany klimatu

– Wiemy z ankiet wśród naszych czytelniczek i czytelników, jak ważna jest jakość merytoryczna publikacji w internecie. Współpraca z IMGW-PIB jest jedną z odpowiedzi na tę potrzebę – podkreśla Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl 

– Zmiana warunków pogodowych potrafi zaskoczyć nawet doświadczonego synoptyka – komentuje profesor Mariusz Figurski, dyrektor CMM IMGW. – Stan atmosfery ziemskiej podlega bowiem ciągłym zmianom i zależy od wielu czynników. Korzystając z zaawansowanych technik obserwujemy to każdego dnia, a w zmieniającym się systemie klimatycznym przewidywanie pogody, nawet z wykorzystaniem najlepszych modeli, pozostaje wyzwaniem. Niemniej wraz z ich rozwojem, poprawą parametryzacji i zastosowaniem sztucznej inteligencji, jesteśmy w stanie uzyskiwać coraz lepsze wyniki i opracowywać prognozy na miarę potrzeb odbiorców. Wyniki numerycznych modeli pogody to tylko pewne matematyczne projekcje przyszłych stanów atmosfery ziemskiej, które stanowią podstawowe narzędzie pracy synoptyków w procesie przygotowania prognoz pogody. Kluczem jest właściwa ich interpretacja – czego chcemy również uczyć, tak by korzystanie z prognoz numerycznych przynosiło jak najwięcej korzyści. Warto zmienić sposób myślenia o pogodzie – z „jaka będzie” na „co może zrobić” – dodaje profesor Figurski. 

Współpraca z IMGW-PIB to kolejny krok Gazeta.pl w stronę eksperckiej prezentacji prognoz pogody. Od lipca br. portal współpracuje ze Stowarzyszeniem Skywarn, znanym powszechnie jako Polscy Łowcy Burz. 

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zoom TV, popularny kanał rozrywkowy należący do Grupy Kino Polska, zmieni model nadawania. Grupa zdecydowała się nie ubiegać o odnowienie koncesji naziemnej kanału. Dostępny obecnie drogą naziemną oraz poprzez operatorów, kanał od 2026 roku będzie dystrybuowany wyłącznie w ramach oferty kablowo-satelitarnej z reklamowym modelem biznesowym. Do tego czasu Zoom TV zostanie...
Dzień Dobry TVN liderem oglądalności we wszystkich grupach
Najlepszy program poranny w Polsce? Oczywiście "Dzień Dobry TVN"! W listopadzie był to niekwestionowany numer jeden pod względem oglądalności we wszystkich najważniejszych grupach.
Startują debaty Portalu Obronnego
Portal Obronny, specjalistyczny serwis należący do Grupy ZPR Media, rozpoczyna organizację cyklu konferencji, debat i paneli poświęconych wojnom, konfliktom zbrojnym, bezpieczeństwu granic i armii. Pierwsze dwa wydarzenia związane będą z sytuacjami w Ukrainie i w Izraelu.
Grupa RMF z tytułem Najlepszego Biura Sprzedaży Reklamy Radiowej
Grupa RMF kolejny raz pokazała, że na rynku reklamy radiowej nie ma sobie równych – w nowo opublikowanym raporcie Media Marketing Polska, Biuro Sprzedaży Reklamy Grupy kolejny raz zostało uhonorowane tytułem najlepszego w kategorii radio. Biuro utrzymuje ten tytuł nieprzerwanie od 10 lat, deklasując konkurencję. To jednak nie jedyne zwycięstwo – Biuro Sprzedaży RMF...
Grudniowe akcje Radia ESKA
Radio ESKA po raz kolejny wprowadza swoich słuchaczy w bożonarodzeniowy nastrój akcją „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa też głosowanie na największy hit 2024 roku; zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony w Sylwestra.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764