Po raz kolejny Gazeta.pl wspiera inicjatywę kolektywu reporterskiego Outriders - obejmuje patronatem Outriders Festiwal. Wydarzenie odbędzie się w innowacyjnej, internetowej formule w dniach 21 lutego – 7 marca br.
Tegoroczna edycja Outriders Festiwal to unikalne historie o najbardziej aktualnych sprawach współczesnego świata. W 15 specjalnie na to wydarzenie stworzonych wystąpieniach prelegenci pochylą się nad takimi kwestiami, jak wyzwania świadomego podróżowania, przyszłość projektowania przestrzeni miejskich, rola obywatelskiego nieposłuszeństwa, technologii i aktywizmu w budowaniu ruchów społecznych czy kulisy porozumień klimatycznych.
Festiwal to jednak nie tylko wystąpienia, ale także sesje Q&A oraz wspólna wirtualna przestrzeń, w której będzie można poznać prelegentów i podzielić wrażeniami z innymi uczestnikami imprezy.
– Świat staje na głowie. W życie wkradła się niepewność. Nie możemy podróżować, jak kiedyś. Nasza perspektywa bardzo zawęziła się do tu, teraz i pojutrze. Jednak wszyscy wiemy i czujemy, że zanim pójdziemy dalej, musimy spojrzeć na możliwe nowe rozwiązania. Podzielić się refleksjami - zaprasza wszystkich na Outriders Festiwal Jakub Górnicki, współzałożyciel kolektywu reporterskiego.
Patronat Gazeta.pl nad Outriders Festiwal to kolejny element zaangażowania redakcji w istotne tematy. Zmiany społeczne, nowe perspektywy i zagrożenia klimatyczne to kwestie, które obecnie są szczególnie ważne, dlatego też w dniach poprzedzających wydarzenie na łamach Gazeta.pl ukażą się materiały z bohaterkami i bohaterami festiwalu. Portal będzie również promował otwarte sesje Q&A na stronie głównej, dodatkowo udostępniając link do rejestracji na wydarzenie.
– W Deklaracji Redakcyjnej na 2021 rok napisaliśmy, że stoimy na progu nowych czasów, które redefiniują dotychczasową "normalność" na niespotykaną dotąd skalę – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl. – Dlatego też nie mieliśmy wątpliwości, że tegoroczna edycja Outriders Festiwal – z uwagi na jej wyjątkowe tematy - jest bardzo istotna i chcemy być częścią tej dyskusji – dodaje.
Źródło: Agora S.A.