logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl powołuje koordynatorkę treści dotyczących różnorodności i inkluzywności

  PR 18.06.2021, przeczytano 551 razy
ilustracja

1 lipca 2021 r. w strukturach Gazeta.pl wyodrębniona zostanie nowa funkcja koordynatorki treści dotyczących różnorodności i inkluzywności. Nowo utworzone stanowisko obejmie Wiktoria Beczek, wieloletnia dziennikarka portalu, a także współzałożycielka i działaczka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Dzięki wprowadzonym zmianom Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce skupi działania wszystkich swoich redakcji wokół tematów związanych z równością.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-powoluje-koordynatorke-tresci-dotyczacych-roznorodnosci-i-inkluzywnosci,391951,artykul.html

Jako koordynatorka treści na temat różnorodności i inkluzywności Wiktoria Beczek będzie mieć wpływ na materiały powstające w serwisach Gazeta.pl, zapewniając dziennikarzom i wydawcom doradztwo oraz wsparcie. Będzie też odpowiedzialna za tworzenie ważnych tekstów o tematyce równościowej oraz komentowanie bieżących wydarzeń. Oprócz tego Wiktoria Beczek będzie odpowiadać za przygotowywanie szkoleń i poradników dla pracowników Gazeta.pl, a także dbać o realizację Deklaracji Redakcyjnej Gazeta.pl i koordynację akcji równościowych portalu.

Wiktoria Beczek to dziennikarka i wydawczyni związana z Gazeta.pl od 2013 r. Zajmuje się tematyką społeczną, relacjonuje protesty i szkoli z języka równościowego. Jest współzałożycielką i działaczką Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Na swoim koncie ma także książkę „Rodzice, wyjdźcie z szafy”, cykl wywiadów z rodzicami osób nieheteronormatywnych.

– Media powinny być nośnikiem zmiany – mam jednak wrażenie, że polskie redakcje nie zawsze chcą nadążyć za zmianą, która następuje obecnie na świecie – wyjaśnia Wiktoria Beczek. – W publikacjach wciąż stosowane są bowiem określenia archaiczne, obraźliwe wobec osób z grup doświadczających wykluczenia. W artykułach przekazujemy nie tylko informację, ale też narrację, w tym język – a to, jak opowiadamy o osobach i zjawiskach, wpływa na ich postrzeganie. W Gazeta.pl chcemy pokazywać, że można pisać inaczej – tak, by nie sprawiać bólu tym, o których piszemy i aby wzmacniać głosy dotąd niedostrzegane, wypychane poza dyskurs. Inkluzywny język to widzialność. Kiedy mówimy i piszemy o osobach z niepełnosprawnościami, osobach LGBT+, osobach niebiałych, uchodźcach, kobietach i osobach mogących zajść w ciążę, pokazujemy, że ich doświadczenia są ważne. Ich, ale i nasze, bo sami też należymy przecież do wielu z tych grup – dodaje Beczek.

Troska o respektowanie praw człowieka leży w DNA serwisu Gazeta.pl od początku jego istnienia i podkreślana jest w wydanej na początku roku Deklaracji Redakcyjnej. W ramach działań na rzecz społeczności LGBT+ przygotowano m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce. Projekt ten przyniósł Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Redakcja zaangażowała się także w Weekend Równości, nie tylko oddając swoje łamy aktywistkom i aktywistom, ale również – jako jedyny portal w kraju – zmieniając logo na tęczowe, dzięki czemu pokazała swoje poparcie dla równości. W celu edukacji całej branży Gazeta.pl wydała darmowy i skierowany do wszystkich mediów poradnik „Jak pisać o osobach LGBT+”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Czyli będą tłuc w bęben równości i inkluzywności aż wypłoszą czytelników szukających czegoś więcej ponad nieustające dramy lgbtów?

avatar użytkownika
,

Do kogo to pytanie?  

,

Do koordynatorki treści dotyczących różnorodności i inkluzywności.
Czyli retoryczne.
  

avatar użytkownika
,

Szkoda że nie zwrócisz się z pytaniem do właściwego adresata - wówczas mógłbyś przekonać się czy pytanie jest retoryczne, zamiast insynuować to anonimowo, z ukrycia, na podstawie swoich uprzedzeń i fobii.  

,

A nie przyszło Ci na myśl, że anonimowi komentatorzy mogą stanowić wrażliwą na surowe oceny mniejszość, którą należałoby raczej inkludować hołubiąc aniżeli sekować.  

avatar użytkownika
,

Nie - Twój komentarz nie przywołuje tego typu refleksji i obaw. Przeciwnie - przywołuje raczej skojarzenie z pospolitą, mainstreamową poprawnością polityczną, mającą do tego silne wsparcie władzy. Co jak co, ale represje za takie komentarze na pewno Ci nie grożą.  

,

I nadal mnie hejtersko ekskludujesz.
Wstydu nie masz, za grosz.
  

avatar użytkownika
,

Przeciwnie, komentarz jest wybitnie inkluzywny, włączający Cię do szerokiego grona czerpiącego satysfakcję z bezmyślnego udziału w hejterskiej kampanii prowadzonej przeciwko temu wydawcy.  

,

Zatem nie dość, że nie inkludujesz, to jeszcze Twoje zachowanie nosi znamiona prześladowania mniejszości.  

avatar użytkownika
,

Bez obaw, idziesz ramię w ramię z wiodącą siłą polityczną.  

,

I jeszcze ten Twój hejt.
  

avatar użytkownika
,

To powinno Cię tylko upewnić w jedynie słusznym kierunku marszu wyznaczonym przez wiodącą siłę polityczną w kraju.  

,

Że jesteś hejterem agresywnym wobec mniejszości i ekskludującym je?  

avatar użytkownika
,

Pytaj swych jedynie słusznych przewodników.  

Najnowsze w tym dziale

Oshee na nośnikach AMS wspiera maratończyków w kampanii content marketingowej
AMS wspólnie z marką OSHEE realizuje pionierską kampanię content marketingową w Digital OOH. W kampanii wykorzystano model rozliczenia CPM DOOH, zarezerwowany dotychczas dla kampanii w internecie. To przełom w działaniach reklamowych branży Out-of-Home.
Nowe studio Kanału Sportowego w Nowym Stylu, który podbija sportowy świat
Wszyscy zastanawiają się, jak Polacy wypadną na mistrzostwach świata w Katarze, ale my już wiemy, że pokażemy styl. A konkretnie Nowy Styl, bo właśnie ta firma z Krosna wyposażyła w krzesełka, aż sześć aren, na których będą odbywać się mundialowe zmagania. Niedawno rozpoczęła również współpracę z Kanałem Sportowym.
Medallia ogłosił, że aplikacja do zarządzania jakością i zaangażowaniem zespołów jest już dostępna w Salesforce AppExchange. Integracja systemów sprawia, że użytkownicy platformy mogą bezproblemowo otrzymywać informacje zwrotne od klientów na poziomie agentów w Salesforce, co pozwala na poprawę usług, szkolenie pracowników, a co za tym idzie rozwiązywanie problemów...
Portal Gazeta.pl i AMS – to, zdaniem konsumentów oraz ekspertów, jedne z 26 najsilniejszych marek w Polsce. Wyniki badania konsumenckiego i laureatów procesu certyfikacji Superbrands 2022 ogłoszono podczas uroczystej gali w środę, 21 września br.
Falou to agencja, która powstała, aby kompleksowo obsługiwać w zakresie managementu twórców internetowych, przede wszystkim tiktokerów. Agencja zarządzana jest przez Patryka Trzaskę, a za business development odpowiadają Dominika Brysk oraz Mateusz Marcinczak. Zespół Falou swoje doświadczenie biznesowe zdobywał w agencjach takich jak Plej,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764