logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl publikuje deklarację na 2023 rok

  PR 03.01.2023, przeczytano 456 razy

Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania dziennikarzy, którzy chcą tworzyć internet na nowe czasy. Dziś – we wtorek, 3 stycznia br. na stronie głównej redakcja opublikowała już czwartą odsłonę swoich zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Prawa człowieka, wolne media, nadchodzące wybory, galopująca inflacja, edukacja i ekologia – to część tematów, na których w najbliższych miesiącach skupi się redakcja Gazeta.pl. Tak jak do tej pory wśród treści portalu nie zabraknie rzetelnych informacji, opinii ekspertów oraz analiz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-publikuje-deklaracje-na-2023-rok,398522,artykul.html

- Naszą partią jest Partia Czytelników. Nie wiemy, jaki świat nas czeka, ale wiemy, jakim medium jest Gazeta.pl – tymi słowami rozpoczyna się tegoroczna deklaracja redakcyjna Gazeta.pl. W roku wyborczym dziennikarki i dziennikarze portalu zapowiadają obiektywne informowanie o przebiegu kampanii, aby umożliwić czytelniczkom i czytelnikom podjęcie decyzji przy urnie w oparciu o fakty. Także takie problemy, jak agresja Rosji na Ukrainę czy kryzys ekonomiczny i klimatyczny wymagają „porządnych mediów”, o co zadbają zespoły Gazeta.pl oraz Ukrayina.pl.

– Już od trzech lat na początku stycznia Gazeta.pl deklaruje czytelnikom i czytelniczkom, co jest dla niej ważne – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Wierzymy w otwartość w rozmowie z odbiorcami i deklaracja jest tego przykładem. Każdy rok niesie swoją definiowaną wydarzeniami specyfikę, ale najważniejsze nigdy się w deklaracji nie zmienia. To nasza misja informowania bez pouczania oraz poszukiwanie mądrych rozwiązań.

Zapowiedzi zawarte w deklaracji redakcyjnej Gazeta.pl są regularnie podsumowywane w raportach zaangażowania, które stanowią formę rozliczenia się redakcji ze zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników.

– Co ważne, nasza deklaracja redakcyjna to nie tylko puste słowa. Na przykład w 2022 r. wzięliśmy na sztandary troskę o lepszą edukację i we wrześniu zrealizowaliśmy akcję „Hakujemy HiT – lekcje krytycznego myślenia”, w ramach której podpowiadaliśmy uczniom, jak myśleć niezależnie w czasach, kiedy jest nacisk, żeby myśleć tak samo – dodaje Rafał Madajczak.

Ostatnie miesiące 2022 r. upłynęły m.in. pod znakiem wojny w Ukrainie, dlatego redakcja portalu Gazeta.pl na bieżąco relacjonowała i nadal będzie relacjonować najnowsze wydarzenia oraz przygotowywać eksperckie materiały. Z myślą o Ukraińcach mieszkających w Polsce w ubiegłym roku powstał serwis Ukrayina.pl – największy w polskim internecie. Gazeta.pl włączyła się także w działania mające zapewnić pomoc humanitarną mieszkańcom Ukrainy. Jako portal zaangażowany w ochronę praw człowieka Gazeta.pl po raz kolejny przyłączyła się też do świętowania Miesiąca Dumy. W ramach akcji „Jutro w Polsce” na Gazeta.pl pojawiły się nagłówki „z przyszłości”, które pozwoliły czytelniczkom i czytelnikom wyobrazić sobie, jak mogłaby wyglądać Polska przyjazna społeczności LGBTQA+. Gazeta.pl mocno skupia się również na walce o prawa kobiet. To dlatego w 2022 r. ukazał się poradnik „Jak pisać o kobietach?”, z którego mogą korzystać wszyscy dziennikarze w kraju. Dodatkowo, na Dzień Matki przygotowano stronę Niewidzialny Etat, a na niej kalkulator, który pozwala wyliczyć stawkę za pracę w domu oraz opiekuńczą, pokazując rząd wielkości pomijanego w gospodarce „niewidzialnego etatu”.

Deklaracja redakcyjna nie skupia się tylko na trudnych tematach. Wiedząc, jak bardzo wszyscy potrzebujemy oddechu, redakcja Gazeta.pl zapewnia, że nadal będzie ekscytować się m.in. wydarzeniami sportowymi czy kulturalnymi, a nawet finałowymi odcinkami popularnych seriali. Dziennikarze i dziennikarki zapowiadają również kilka nowości, które pokażą, w jaki sposób rozumieją tworzenie nowoczesnego medium.

Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl została dziś opublikowana na stronie głównej portalu

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764