logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gazeta.pl publikuje raport zaangażowania za 1. półrocze 2022

  PR 19.07.2022, przeczytano 506 razy
ilustracja

Pierwsza połowa 2022 r. upłynęła pod znakiem agresji Rosji na Ukrainę, na co szybko zareagowały polskie media. Także Gazeta.pl działała nie tylko redakcyjnie, ale również mocno zaangażowała się w liczne akcje pomocowe. Teraz jej zespół prezentuje efekty podjętych kroków w cyklicznym raporcie zaangażowania stanowiącym podsumowanie zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania dziennikarzy, którzy chcą tworzyć medium internetowe na nowe czasy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gazeta.pl-publikuje-raport-zaangazowania-za-1.-polrocze-2022,396646,artykul.html

Ambicją Gazeta.pl jest zmienianie świata na lepsze poprzez koncentrację na ważnych kwestiach społecznych. Prawa człowieka, wolne media, ekologia, edukacja, zdrowie psychiczne, postmillenialsi, inkluzywny język, fact-checking, dziennikarstwo rozwiązań, opinie i komentarze – oto filary tegorocznych zobowiązań portalu. Okazały się one niezwykle istotne w ostatnich miesiącach, które zostały zdominowane przez wojnę za wschodnią granicą Polski.  

W pierwszych miesiącach 2022 r. kierunek działań zespołu Gazeta.pl wyznaczyły wydarzenia w Ukrainie. Dziennikarze portalu na bieżąco relacjonują najnowsze doniesienia, przygotowując eksperckie materiały, w tym w języku ukraińskim w serwisie Ukrayina.pl, który powstał z myślą o Ukraińcach mieszkających w PolsceGazeta.pl włączyła się także w działania mające zapewnić pomoc humanitarną mieszkańcom Ukrainy, stając się partnerem zbiórki Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM). Dzięki staraniom ukraińskich dziennikarzy Gazeta.pl zdobyła wyjątkowe znaczki pocztowe podpisane m.in. przez Witalija Kliczkę, Dmytro Kułebę i Romana Hrybowa, słynnego żołnierza z Wyspy Węży. Ponad 120 tys. zł z licytacji znaczków, przeprowadzonej wspólnie z PCMP i Allegro Charytatywni, zostało już przekazane na zakup karetek i sprzętu medycznego dla Ukrainy. Dodatkowo, Gazeta.pl wraz ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze i serwisem Ukrayina.pl stworzyła akcję „Nie karm Putina”, w której dziennikarze portalu podpowiadali, jak za pomocą ekologii można przyczynić się do zmniejszenia zysków Rosji z handlu ropą.

Mimo wojny w Ukrainie, dziennikarze Gazeta.pl nie zapominają o tym, co dzieje się przy granicy z Białorusią. W kwietniu nagradzany dziennikarski duet – Anna Alboth i Karol Grygoruk wrócił na łamach Gazeta.pl do tematu polsko-białoruskiej granicy. Na stronach portalu ukazał się przejmujący reportaż dotyczący sytuacji uchodźców z Białorusi. Gazeta.pl po raz kolejny przyłączyła się też do świętowania Miesiąca Dumy. 25 czerwca br., w dniu Parady Równości w Warszawie na Gazeta.pl i w mediach społecznościowych portalu w ramach akcji „Jutro w Polsce” pojawiły się nagłówki „z przyszłości”, które pozwoliły czytelniczkom i czytelnikom wyobrazić sobie, jak mogłaby wyglądać Polska przyjazna społeczności LGBTQA+. Gazeta.pl mocno skupia się również na walce o prawa kobiet. To dlatego na początku roku ukazał się poradnik „Jak pisać o kobietach?” – ogólnodostępny poradnik językowy autorstwa Wiktorii Beczek, koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl, który zajmuje się m.in. kliszami narracyjnymi przypisywanymi kobietom, medialnymi zwrotami wymagającymi zmiany oraz feminatywami. Z okazji Dnia Matki Gazeta.pl przedstawiła natomiast inny ważny społecznie projekt – stronę Niewidzialnyetat.pl, a na niej kalkulator pracy wykonywanej w domu. W ten sposób redakcja Gazeta.pl zachęcała do dyskusji na temat „niewidzialnego etatu”.

Najnowszy raport zaangażowania Gazeta.pl nie skupia się jednak tylko na trudnych tematach. Wspomina również o wyjątkowym projekcie „Polska Stories” serwisu Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego młodzi autorzy szkolą się pod okiem reportażystki Olgi Gitkiewicz. Efektem bezpłatnych warsztatów będą publikacje na stronach Gazeta.pl. W lutym br. odbył się także Turniej Czterech Streamów Sport.pl, w ramach którego redakcja chciała połączyć zainteresowanie Polaków skokami narciarskimi i zimowymi igrzyskami oraz esportem i Twitchem. W charytatywnej grze w Deluxe Ski Jump 2 wzięli udział znani streamerzy, których rywalizacja przyciągnęła w sumie ponad 170 tys. użytkowników na Twitchu i aż 1,5 mln na TikToku.

Zespół Gazeta.pl publikuje raporty zaangażowania regularnie od 2021 r. Poprzednie podsumowania można znaleźć na stronie Biura reklamy Gazeta.pl.

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764